Web Analytics Made Easy - Statcounter

«احمد نیکخواه» روز سه شنبه در حاشیه هفتمین کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در اراک، افزود: افق زمانی طرح جامع اراک در سال ۱۳۹۰ به پایان رسید و با بررسی‌های صورت گرفته برای تصویب نهایی به شورای عالی شهرسازی ایران ارجاع شده است.

وی افزود: نشست‌هایی به منظور پیگیری این مهم در کمیته فنی به شکل مفصل و تفکیک شده تشکیل و موضوعات بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران گفت: در هفتمین کمیته برنامه‌ریزی مقرر شد بازدید میدانی از اراک و مناطق هدف، بخش حریم طرح، اراضی مربوط به توسعه‌های آتی شهر، بافت مرکزی و سکونت‌گاه‌های غیررسمی انجام شود.

نیکخواه افزود: کمیته فنی با برگزاری نشستی باید بتواند منابع اطلاعاتی مورد نیاز برای ارایه صورت جلسه و اتخاذ تصمیم و گزارشی به شورای عالی شهرسازی تحویل دهد تا در نهایت طرح جامع اراک مطابق تصمیم این شورای ابلاغ و مراحل نهایی سپری شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای هر طرحی مزایا و معایبی دارد، گفت: طرح جامع اراک ایراد ساختاری نداشت و تنها اختلاف نظرهایی میان مشاور و مراجع استانی وجود دارد.

مدیرکل دفتر دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران گفت: طرح جامع کلانشهر اراک در مقایسه با برخی طرح‌های دیگر کمبودهایی که از نظر کمیته فنی مشکل افرین است را ندارد.

نیکخواه، در خصوص طرح ۵۸ متری نیز گفت: این طرح عمرانی از پیشنهادات طرح شبکه معابر شهری اراک است و یکی از اسنادی که در هر طرح جامع بررسی می‌شود، سند شبکه معابر است.

وی اظهار داشت: این طرح دارای حساسیت است و اجرای آن با دشواری همراه است چراکه ساخت معبر بر بافت موجود شهری در آن دیده شده و این مهم پیش از آن نبوده است.

مدیرکل دفتر دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران گفت: همانطور که در حریم و محدوده شهر تصمیم گیری می‌شود در حوزه ۵۸ متری نیز مجموعه موارد و بررسی‌ها به شورای عالی معماری و شهرسازی گزارش می‌شود تا شورا در نهایت در خصوص این طرح تصمیم گیری لازم را انجام دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: در بازدیدهای لازم کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران کاربری‌های موجود در حریم شهر، خطوط مرز حریم، پهنای حفاظتی پیشنهادی طرح جامع اراک مورد بررسی قرار گرفت.

«احمد مرزبان» افزود: بررسی روستاهای موجود در اطراف شهر و همچنین گسترش حریم شهر و ارزیابی نقاط قوت و ضعف نیز از دیگر محورهای مورد بحث در خصوص بازنگری طرح جامع اراک بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: پس از بررسی و بازدید از مناطق هدف، طرح جامع کلانشهر اراک در شورای عالی شهرسازی و معماری مطرح می‌شود.

مرزبان اضافه کرد: تاکنون ۶ نشست کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری در وزارت راه و شهرسازی در خصوص بازنگری طرح جامع اراک، کاربری‌ها و تراکم شهر و آینده نگری برای کلانشهر اراک برگزار شده بود.

طرح جامع کلانشهر اراک سال ۹۷ پس از ۶ سال در شورای برنامه ریزی استان تصویب شد.

کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۵۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند.

۶۹۹۱/‏۶۰۱۳/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک راه و شهرسازی بازنگری طرح جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۵۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی بخش شهرسازی مسابقه معماری یادمانی و طراحی مکان رویدادها

به گزارش خبرگزاری مهر، رویداد بررسی بخش شهرسازی مسابقه معماری یادمانی و طراحی مکان رویدادها عصر امروز دوشنبه سوم اردیبهشت در دانشگاه تهران برگزار می‌شود. برگزاری این رویداد در راستای جشنواره معماری است.

معرفی جشنواره معمار و مسابقه معماری یادمانی و طراحی مکان رویدادها، اهمیت مکان رویدادها در شهر، داستان شهر و ضرورت خاطره جمعی از محورهای این نشست به شمار می‌رود. همچنین در این نشست سوژه‌های مسابقه با موضوع میدان فلسطین تهران و بوستان توحید مشهد بررسی می‌شود.

در این رویداد فرشاد نوریان رییس دانشکده شهرسازی پرویس هنرهای زیبا دانشگاه تهران و داور مسابقه، عبدالحمید نقره کار، استاد دانشکده معماری دانشگاه علم و صنعت و دبیر جشنواره، موحد الحمودی، هیات علمی دانشگاه کوفه و داور مسابقه و محمدصادق شهبازی، قائم مقام دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

رویداد بررسی بخش شهرسازی مسابقه معماری یادمانی و طراحی مکان رویدادها عصر امروز دوشنبه ۳ اردیبشهت به دبیری سیدفاضل سجادی معمار و مدیر مسابقه ساعت ۱۶ تا ۱۸ در گالری پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

حضور برای عموم آزاد و رایگان است. علاقمندان برای حضور مجازی در این نشست می‌توانند صفحه آپارات جشنواره https://www.aparat.com/mim_ammar مراجعه کنند.

کد خبر 6085029 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • ۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • ‌راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شیراز
  • دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز راه‌اندازی شد
  • راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • تل آویو دلیلی برای اثبات ادعا‌های خود درباره آنروا ندارد
  • تل آویو دلیلی برای اثبات ادعاهای خود درباره آنروا ندارد
  • بررسی بخش شهرسازی مسابقه معماری یادمانی و طراحی مکان رویدادها