Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت یمن اعلام کرد، در پی ادامه حملات ائتلاف سعودی و محاصره، هر سال 20 هزار یمنی مبتلا به تومورهای سرطانی جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «طه المتوکل» وزیر بهداشت یمن در دولت نجات ملی اعلام کرد، از سال ۲۰۱۵ و آغاز حملات ائتلاف سعودی سالانه ۴۰ هزار نفر در یمن به تومورهای سرطانی مبتلا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بر اساس گزارش وبگاه «انصارالله»، المتوکل امروز (سه شنبه) در کنفرانسی مطبوعاتی گفت، هر سال ۲۰ هزار فرد مبتلا به تومورهای سرطانی به دلیل کمبود خدمات پزشکی و عدم معالجه در پی حملات ائتلاف و ادامه محاصره جان خود را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد، در هر روز ۲۵ تا ۳۵ مورد مبتلا به تومور در صنعا ثبت می‌شود و این یک فاجعه است؛ حملات به یمن در بالا بردن حجم مبتلایان به تومور نقش داشته و یکی از دلایل اصلی آن است. کشورهای متجاوز اجازه سفر بیماران سرطانی به خارج برای درمان را نمی‌دهند و از طرفی دیگر نمی‌گذارند تجهیزات پزشکی ویژه درمان سرطان وارد یمن شود.

المتوکل بار دیگر خواستار بازگشایی فرودگاه صنعا و نجات هزاران بیماران در آستانه مرگ شد.

عربستان سعودی و امارات که یمن را از فروردین سال ۱۳۹۴ در محاصره گرفته‌اند، اجازه فعالیت به فرودگاه بین‌المللی صنعا و دیگر فرودگاه‌های یمن را نمی‌دهند. به دلیل تعطیل شدن یا ویران شدن فرودگاه‌های یمن تاکنون هزاران یمنی بیمار که نیازمند درمان در خارج از یمن بودند، تاکنون جان باخته‌اند.

امروز مرکز حقوق بشری «عین الانسانیه» اعلام کرد، تعداد کشته‌شده‌های یمنی طی ۱۵۵۰ روز از تجاوز ائتلاف سعودی به این کشور به ۴۱ هزار و ۱۵۷ تن رسیده است.

بر اساس گزارش وبگاه «انصارالله»، در آمار صادر شده توسط این مرکز آمده، کشته‌شده‌ها شامل سه هزار و ۶۰۵ کودک، دو هزار و ۳۱۵ زن و ۱۰ هزار و ۲۳۴ مرد می‌شوند. مرکز عین‌الانسانیه افزود، مجروحان حاصل از حملات ائتلاف سعودی نیز به سه هزار و ۷۵۲ کودک، دو هزار و ۶۳۸ زن، ۱۸ هزار و ۹۶۴ مرد می‌رسد. 

هفته گذشته، «مارک لوکوک» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه هشدار داد که یمن در بدترین فاجعه انسانی تاریخ به سر می‌برد.

وی  اعلام کرد، بیش از نیمی از مردم یمن به کمک‌های بشردوستانه نیازمند هستند و سازمان ملل به  4.2 میلیارد دلار برای مقابله با بحران انسانی در یمن نیازمند است (جزئیات بیشتر).

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بیماران سرطانی عربستان سعودی وزیر بهداشت یمن یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۵۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی جالب از تفاوت استقبال از حسن روحانی و ابراهیم رئیسی در فرودگاه پاکستان /تراز دیپلماسی!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالرضا داوری، فعال رسانه‌ای اصولگرا، در واکنش به سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان، روز گذشته در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«۱.در سفر امروز رئیسی به پاکستان، پیرزاده، وزیر مسکن پاکستان در فرودگاه به استقبال رئیسی رفت. ۲.در سفر سال ۹۵ حسن روحانی به پاکستان، نواز شریف، نخست وزیر پاکستان در فرودگاه به استقبال روحانی رفت و ممنون حسین، رئیس جمهور پاکستان هم برای بدرقه روحانی به فرودگاه رفت.»

او این مطلب را با هشتگ تراز دیپلماسی منتشر کرده است.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898529

دیگر خبرها

  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • لغو مراسم سالانه «انجمن قلم آمریکا» به دلیل تحریم نویسندگان در حمایت از غزه
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • سایه تهدیدات امنیتی بر سر مسابقات یورو ۲۰۲۴ آلمان
  • عکسی جالب از تفاوت استقبال از حسن روحانی و ابراهیم رئیسی در فرودگاه پاکستان /تراز دیپلماسی!
  • ببینید | وزیر مسکن پاکستان در فرودگاه به استقبال رئیسی رفت