Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  عملیات رفت پروازهای حج تمتع در سال جاری از ۱۷ تیرماه به صورت رسمی آغاز می‌شود و از این تاریخ زائران به مدینه و جده منتقل خواهند شد و ۱۴ مردادماه نیز عملیات رفت پایان خواهد یافت.

 

در عملیات رفت ۱۶۲ پرواز به جده و ۱۹۹ پرواز به مدینه انجام می‌شود و عملیات برگشت پروازی حج تمتع نیز از ۲۶ مردادماه سال جاری از فرودگاه‌های جده و مدینه به سمت ایران آغاز و تا ۱۷ شهریورماه ادامه می‌یابد تا در مجموع ۸۶ هزار و ۵۵۰ زائر ایرانی جهت انجام فریضه حج تمتع اعزام شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در سال جاری مسئولیت انتقال کلیه زائران ایرانی بر عهده شرکت هواپیمایی ایران‌ایر قرار گرفته است و این شرکت باید از طریق هواپیماهای ملکی خود جهت اعزام زائران به مدینه و جده اقدام کنند.پروازهای حج تمتع سال جاری از تهران، اهواز، یزد، رشد، بیرجند، اصفهان، بندرعباس، بوشهر، گرگان، ساری، کرمان، تبریز، مشهد، زاهدان، ارومیه، کرمانشاه و شیراز به عنوان ۱۷ نقطه پروازی زائران اعلام شده است.

 

مدیر روابط عمومی هما در ارتباط با کسب هرگونه اطلاعات توسط زائران و آشنایان آنها به منظور انجام پروازهای حج تمتع اظهار کرد: زائران می‌توانند جهت کسب هرگونه اطلاعات بیشتر به سایت شرکت هواپیمایی همان مراجعه کرده و یا با شماره تماس‌های ۰۹۱۲۱۱۳۲۵۴۰ و ۰۹۱۲۲۹۹۷۱۰۸ تماس حاصل نمایند.وی ادامه داد: علاوه بر این زائران می‌توانند از طریق شبکه‌های اجتماعی از شماره کاروان اطلاعات پرواز و سایر موارد مورد نظر مطلع شوند.

 

مدیر روابط عمومی هما با بیان این‌که دو تلفن به صورت ۲۴ ساعته آنلاین هستند و به زودی یک شماره تماس داخلی اعلام می‌شود تا پاسخگوی زائران باشد، اظهار کرد: از زمانی که دسترسی به اطلاعات حجاج از طریق سازمان حج و زیارت برای هواپیمایی هما فراهم شود اطلاع‌رسانی‌ها آغاز می‌شود، اما به طور مرسوم از سه روز قبل از آغاز رسمی پروازها امکان اطلاع‌رسانی فراهم خواهد بود و نفراتی از روابط عمومی که در شیفت قرار داشته و در ترمینال هستند پاسخگوی مسافران خواهند بود.

 

ایسنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: پروازهای زائران حج تمتع زائران حج تمتع اقتصاد جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۵۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام زائران عمره مفرده از ۱۰ اردیبهشت

حسنی مدیرکل فرودگاه‌های مازندران گفت:با توجه به افزایش ظرفیت پرواز‌ها و تعداد زائرین و عوامل کاروانها، عملیات حج تمتع در قالب ۳۲ کاروان و با بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ زائر از فرودگاه شهدای ساری به سرزمین وحی الهی انجام خواهد شد.

او افزود: یک پرواز برای زائرین عمره گذار استان مازندران، در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه از فرودگاه شهدای ساری به سرزمین وحی در نظر گرفته شده است.

حسنی ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته به منظور ارائه خدمات و تشریفات پروازی بهتر به حجاج بیت الله الحرام، جلسات هماهنگی بین دستگاه‌های ذیربط تشکیل شده است و فرودگاه شهدای ساری آمادگی کامل برای انجام عملیات حج عمره و تمتع سال ۱۴۰۳ را دارد. 

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با بیان اینکه فرودگاه شهدای ساری جزو پیشتازان فرودگاه‌های اعزام کننده زائرین عمره و تمتع بوده، گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته خدمات مطلوب و شایسته‌ای به حجاج محترم در انجام عملیات عمره مفرده و حج تمتع ۱۴۰۳ ارائه خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آغاز اعزام کاروان‌های حج عمره آذربایجان شرقی
  • آغاز اعزام کاروان‌های عمره مفرده آذربایجان شرقی
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • اولین پرواز اعزام زائران از مازندران به عمره مفرده ۱۰ اردیبهشت
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / روند صدور روادید زائران آغاز شد
  • اعزام زائران عمره مفرده از ۱۰ اردیبهشت
  • صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است
  • اعلام تعداد زائران حج و پیگیری‌ برای ویزای عربستان
  • اعزام ۳ هزار زائر یزدی به حج تمتع