Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رامین خوزستان گفت: از مسئولان تقاضا داریم شفاف‌سازی‌های لازم در زمینه هزینه‌های اجرایی شدن طرح ملی جاده ساحلی اهواز به ملاثانی صورت گیرد.

علی استوی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رامین خوزستان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص پروژه ملی جاده ساحلی اهواز گفت: پروژه ملی جاده ساحلی اهواز به ملاثانی که هفت سال قبل، مرحله مطالعاتی آن انجام شده، درحالی اجرایی شده که هیچ شفافیتی در مورد آن صورت نگرفته و توجیه اقتصادی و زیست‌محیطی برای آن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استوی افزود: دلایلی که برای توجیه اجرایی شدن این پروژه آورده می‌شود، قانع کننده نبوده و جوابگوی ابهامات پیش آمده در زمینه اجرایی شدن آن نیستند و مسئولان در پاسخ به سوالات منتقدان این طرح می‌گویند که این طرح ملی است و باید اجرایی شود.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رامین خوزستان اضافه کرد: مسئولین برای اجرای این طرح اهداف کوچکی متصور شده اند و با اینکه این طرح حداقل ۳۵ کیلومتر طول و ۳۵ متر عرض و ۷.۵ متر آیلند و فضای سبز دارد، برای آن برنامه جامعی در نظر گرفته نشده است.
وی اظهار کرد: اوایل خرداد بود که هیئتی از مسئولین شهرداری ملاثانی به دانشگاه رامین خوزستان آمدند و در جمع دانشجویان حاضر شدند تا جزییات اجرایی شدن این پروژه را به اطلاع دانشجویان برسانند، اما وقتی سوالات منطقی از سوی دانشجویان مطرح شد، این افراد نتوانستند پاسخی قانع کننده به پرسش‌های دانشجویان که نماینده مردم هستند، ارائه دهند.
استوی یادآور شد: براساس آیین‌نامه حد حریم و بستر رودخانه‌ها، در این پروژه اجازه داده شده که قسمتی از زمین‌های بستر رودخانه برای کشاورزی به مردم اجاره داده شود و سال‌های گذشته (درست یا غلط) تعدادی از مردم با استناد به همین قانون، مشغول به کشاورزی شدند، حال مجریان این طرح به بهانه آزادسازی حریم و بستر رودخانه به دنبال این هستند که این زمین‌های کشاورزی «غیرمجاز» از بین بروند و به جای آن جاده ساحلی ایجاد شود!
وی گفت: طبق مشاهدات میدانی که انجام دادیم، مسئله‌ای که مردم این منطقه را نگران کرده، این است که حدود ۱۰۰ واحد مسکونی در بلوار معلم شهر ملاثانی به بهانه اینکه در بستر رودخانه ایجاد شدند، تخریب شده اند و برای این واحد‌های تخریب شده، مکان جایگزینی در نظر گرفته نشده و قرار است مبلغ ناچیزی بابت خسارت وارده به ساکنان این واحد‌ها پرداخت شود.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رامین خوزستان ادامه داد: البته مسئولان اجرایی این طرح، بار‌ها در دیدار‌های مختلف اعلام کردند که حتی اگر یکی از ساکنان این واحد‌های مسکونی از اجرای این طرح ناراضی باشند، طرح را متوقف می‌کنیم و با اینکه مردم اعتراض کردند، به اجبار این واحد‌ها تخلیه و تخریب شدند و پس از آن، اقدام به ایجاد جاده ساحلی شد.
وی بیان کرد: طبق مطالعاتی که انجام دادیم، فاصله بین رودخانه و شهر بسیار ناچیز است و در برخی مناطق این فاصله به ۵۰ متر می‌رسد و بر همین اساس جاده ساحلی قرار است در محدوده و بستر رودخانه ایجاد شود.
استوی تاکید کرد: از مسئولین تقاضا داریم شفاف سازی‌های لازم در زمینه هزینه‌های اجرایی شدن این طرح صورت گیرد و علاوه بر آن، جانمایی‌های دقیق این طرح مشخص شود و نتیجه مطالعات کارشناسی این پروژه در اختیار مردم قرار گیرد. همچنین در صورتی که واحدی تخریب می‌شود در مقابل وام بلاعوضی به ساکنان آن پرداخت شود تا بتوانند در همان شهر و در واحد دیگری سکونت پیدا کنند و به کشاورزان منطقه نیز که چرخ اقتصاد مولد استان هستند ضربه‌ای وارد نشود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه رامین خوزستان جاده ساحلی اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۶۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مولدسازی؛ راهکاری مناسب برای تأمین بودجه خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام استان گفت: با توجه به اعتبارات محدود استان، راهبرد مولدسازی بسیار می‌تواند راهگشا باشد.

یعقوبعلی نظری ۹ فروردین در دیدار با منتخبان مردم خراسان رضوی در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در استانداری برگزار شد، ضمن بیان گزارشی اجمالی از اقدامات صورت‌گرفته در حوزه‌های مختلف استان، اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت و توان نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی می‌توانیم توسعه استان را سرعت ببخشیم. با تلاش‌های صورت گرفته بسیاری از زمینه‌ها در دو سال گذشته فراهم شده است تا بخش اعظمی از اهداف محقق شود.

وی در ادامه به جزئیاتی از حوزه‌های مختلف استان پرداخت و افزود: تعداد ۱۰ پروژه آبی به ارزش ۴ و نیم همت طراحی شده است تا در این حوزه مشکلی نداشته باشیم. همچنین بر اساس گزارش‌های رسیده، افزایش ضریب جاده‌های استان ۳ درصد بوده در حالی که ترافیک جاده‌های استان به دلایل مختلف از جمله افزایش ترانزیت و حجم زائر حدود ۱۲ درصد افزایش داشته که اگر بخواهیم جاده‌ها ترمیم و ظرفیت لازم جبران شود، به اعتباری بالغ بر ۲۰ تا ۲۵ همت نیاز است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: بنابراین با توجه به اعتبارات محدود استان، راهبرد مولدسازی بسیار می‌تواند راهگشا باشد که در این راستا ۵ بسته به ارزش۲۳ همت را با اهدافی مانند افزایش ۳۰۰۰ تخت بیمارستانی، احداث ۵۰۰۰ کلاس درس و اجرای پروژه‌های برق و آب مصوب کرده‌ایم.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، نظری تاکید کرد: مدیریت وضعیت موجود، جبران عقب‌ماندگی‌ها و پیگیری پروژه‌های جهشی به عنوان راهبردهایی است که در دستور کار مدیریت استان قرار دارد.

وی با اشاره به پروژه‌های جهشی استان، بیان کرد: پروژه‌هایی نظیر قطار سریع‌السیر، آزادراه حرم تا حرم و شهر فرودگاهی امام رضا(ع) از جمله پروژه‌های بزرگ‌مقیاس استان محسوب می‌شوند که برای اجرای آن‌ها تلاش‌هایی در سطح استانی و ملی صورت گرفته است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه اتمام پروژه قطار سریع‌السیر تهران-مشهد به حدود ۲۰ میلیارد دلار اعتبار نیاز دارد، گفت: ما اعتقاد داریم این یک پروژه ملی محسوب می‌شود و با اجرای آن یک جهش تکنولوژی در کشور اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • واکنش یک روحانی به دعوت از "کاظم صدیقی" برای سخنرانی در مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق (ع): دهن‌کجی به مردم عاقبت خوشی ندارد!
  • مولدسازی؛ راهکاری مناسب برای تأمین بودجه خراسان رضوی
  • شفاف‌سازی رودیگر درخصوص پست اینستاگرامی‌اش درباره ماه رمضان
  • زیرساخت‌های فرهنگی در احداث پارک‌ها مدنظر قرار گیرد
  • پروژه ایمن سازی آزادراه قزوین-تهران در سطح ملی مطرح شده است
  • استاندار البرز: بازار استان باید بی وقفه زیر نظر باشد
  • نظرات کارشناسان «قبل از اجرای پروژه‌ها» مدنظر قرار گیرد/ شهرداری در مواجهه با منتقدان از خود سعه‌صدر نشان دهد
  • پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه باززنده‌سازی کارون
  • پیشرفت۳۰ درصدی پروژه باز زنده‌سازی کارون
  • اهواز با یک بارش ۳۸ میلی زیر آب رفت