Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از  پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در جریان سفر سید محمد پژمان معاون وزیر راه و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری کشور و هیات همراه به استان مرکزی و بازدید وی از پروژه های باز آفرینی شهری کلانشهر اراک، بازدید از نهاد توسعه محله کوی امام علی‌(ع) اراک و از پروژه 336 واحدی مهر و ماه کوی سجادیه(محله باغ خلج)؛ وی با اشاره به اهمیت تکمیل هر چه سریع‌تر این پروژه ها اظهار داشت: این بازدید در راستای شتاب بخشیدن به روند بازسازی و نوسازی برنامه‌ریزی شده و پس از بازدید، تمام ظرفیت‌های موجود را مرور می‌کنیم و برای کار گسترده آماده می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در راستای ایجاد امکان حضور و مداخله مستقیم مردم در این مناطق، ابتدا باید هرچه سریع‌تر طرح این مناطق تهیه شود، باید وضعیت سند ملکی ساکنان این محلات به سرعت مشخص شود و مردم از بلاتکلیفی کنونی خارج شوند، چرا که بهره گیری از مشارکت افراد ساکن در این مناطق می تواند به روند توسعه منطقه کمک کند.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه دولت در این راستا به دنبال منافع نیست، اظهار داشت: نگاه منفعت طلبی در نوسازی بافت های فرسوده مورد نظر نیست. اصل این است که مردم ساکن در این مناطق به وضعیت طبیعی برسند و به خدمات بیشتری دست پیدا کنند. آن چه مهم است تهیه مسکن با کیفیت برای اقشار مختلف جامعه و بهبود شرایط زندگی و منزلت اجتماعی مردم است که برای دولت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. لذا دولت همه ظرفیت خود را بسیج کرده تا مردم ساکن در بافت های فرسوده بتوانند از خدمات مطلوب، همانند سایر افراد ساکن در دیگر مناطق استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: ۲ برنامه پنج ساله برای تحقق نوسازی بافت های فرسوده نیاز است تا با همکاری و کمک مسوولان این مهم محقق شود. وی اظهار داشت:۱۰۰ هزار واحد امسال برای ساخت پیش بینی و اعتبار آن از صندوق توسعه ملی تأمین شده است و سهم امسال ساخت ۲ هزار واحد در اراک است. وی ادامه داد: هر اندازه در حوزه باز آفرینی شهری تولید مسکن داشته باشیم به تعادل بازار کمک می‌کند و از رشد بی منطق قیمت مسکن نیز جلوگیری می‌شود، البته در این حوزه باید از نوسازی بافت‌های فرسوده پشتیبانی کنیم یعنی به ازای ساخت هر واحد جدید حداقل امکان جایگزینی مسکن جدید در بافت‌های فرسوده را داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بیان کرد: براساس تدبیر، مسوولین اجرایی استان، معاون عمرانی استاندار، مدیر کل راه و شهرسازی استان و شهردار باید پیوندی از فرصت‌های نوسازی بافت‌های فرسوده در راستای ساخت مسکن برای خانواده‌های ساکن در این مناطق استفاده کنند.

پژمان افزود: انجام امور در این مناطق به شکل علمی می تواند شرایط روند توسعه محور را تسریع کند. وی بیان داشت: تحت هیج شرایطی از ایمنی ساختمان و مقررات ملی ساختمان در ساخت واحدهای بافت‌های فرسوده کوتاه نمی آییم. پژمان تصریح کرد: یکی از نارسایی‌های مردم در بافت‌های فرسوده این است که توانمند نیستند، باید آنها را توانمند سازیم و با فراهم ساختن تمهیدات و با اقدامات مناسب و مشارکت حداکثری سازمان‌های مردم نهاد و Ngo ها، برای کاهش آسیب‌های این حوزه و افزایش توانمندی مردم تلاش کنیم. معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: با مهارت آموزی مردم و افراد جویای کار می‌توان به توانمندی اقتصادی آنها کمک کرد.

پژمان خاطرنشان کرد: در زمینه تسهیلات بانکی، منابع کافی در اختیار سیستم بانکی قرار گرفته که بخشی از این تسهیلات برای ساخت و بخشی برای ودیعه مسکن است و هر لحظه که افراد به صورت انفرادی و یا موردی به بانک معرفی شوند می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

همچنین در جریان سفر معاون وزیر راه، با کلنگ‌زنی پروژه مجتمع تجاری مسکونی به وسعت ۱۲ هزار مترمربع در خیابان شهیدفردین‌پور اراک؛ عملیات اجرایی و صرف ۵۰۰ میلیارد ریال در فردین پور اراک آغاز شد.

در ادامه و در جلسه‌ای با حضور سید محمد پژمان معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و سید علی آقازاده استاندار مرکزی؛ احکام اعضای هیات اجرایی بازآفرینی محله‌های هدف شهر اراک اعطا شد. سید علی آقازاده در این جلسه گفت: بازآفرینی شهری بافت‌های فرسوده از تدابیر دولت بوده که سال گذشته از آن رونمایی شده است و امیدواریم با احکام صادر شده و تفویض وظایف که از تهران به استان‌ها در حوزه باز آفرینی شهری اجرای طرح سریعتر شود.

آقازاده با بیان اینکه در طول یک سال و نیم گذشته کار‌های اجرایی طرح بازآفرینی شهری بافت‌های فرسوده در کشور و استان‌ها در دست بررسی بود و تفویض نکردن اختیار یکی از موانعی بود در این حوزه بودو طی این مدت کار به کندی پیش می‌رفت، افزود: با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی اختیارات پیرامون مسائل بازآفرینی شهری به استان‌ها تفویض شد.

وی اضافه کرد: اجرای طرح بازآفرینی مناطق شهری در نقاط مختلف استان مرکزی آغاز شده و برای جمعیت ساکن در بافت‌های فرسوده این اقدام بسیار مطلوبی به شمار می‌رود که رضایتمندی را به همراه دارد.

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود؛ با تمجید از عملکرد دستگاه های اجرائی استان در حوزه مسکن و شهرسازی و تمجید از بانک مسکن استان در حمایت از طرح های زیربنایی دولت خاصه در بخش ساختمان و مسکن اظهار داشت: کارنامه عملکرد این بخش در استان درخشان است و امید می رود همچنان که استان مرکزی به پاس هم یاری و مشارکت سازمان های دست اندرکار و تشریک مساعی مردم فهیم خود، طرح های گذشته را با موفقیت به اتمام رساندند؛ در طرح احیای بافت فرسوده و بازآفرینی شهری نیز پیشرو و موفق باشند.

همچنین در حاشیه بازدید معاون وزیر راه وشهرسازی از پروژه های استان مرکزی، مجید امیری مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی در گفتگو با خبرنگاران گفت: در سال جاری، پرداخت تسهیلات مسکن به سازندگان حرفه ای و استفاده از فناوری های نوین در ساخت واحدهای مسکونی بیش از گذشته ملاک عمل قرار گرفته و پرداخت تسهیلات به منظور ساخت واحدهای کوچک و میان متراژ، از جمله مهم ترین سیاست های اعتباری بانک مسکن در سال جاری می باشد. امیری افزود: بر این اساس رعایت الگوی ساخت و سازهای جدید از جمله مهمترین عوامل برخورداری متقاضیان از تسهیلات بانکی است.

وی تصریح کرد: میانگین متراژ در این الگو برای بهره مندی از تسهیلات در تهران 75 مترمربع و سایر شهرها 100 مترمربع اس. امیری افزود: سقف تسهیلات در بخش های مختلف از جمله تسهیلات مشارکت مدنی و فروش اقساطی بسته به نوع و شرایط تسهیلات با توجه به نرخ تورم عمومی و برخی پیش بینی ها در سال جاری بین 80 تا 100 درصد افزایش می یابد.

امیری ادامه داد: رونق بخشی به ساخت و ساز و کمک به افزایش قدرت خرید سه گروه متقاضای مسکن شامل خانه اولی ها، ساکنان بافت های فرسوده و ساماندهی حاشیه نشین ها از جمله مهمترین اهداف سیاست های اعتباری بانک مسکن در سال جاری است و خط قرمز سیاست های بانک مسکن، امسال ورود به بازار واحدهای لوکس و بزرگ متراژ است.

 

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۶۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان

تین نیوز

 مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان به همراه جمعی از معاونان از پروژه های راه و شهرسازی و سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان بازدید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزرات راه و شهرسازی، میثم مصاحب رئیس اداره راه و شهرسازی بهبهان با اشاره به سفر مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان به شهرستان اظهار کرد: در بازدید مشترک مدیر کل راه و شهرسازی استان، نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مسئولین محلی از سکونتگاه های غیررسمی بهبهان وضعیت این مناطق مورد بررسی قرار گرفت.

مصاحب گفت: در این سفر موضوعات و مشکلات مطرح شده بهبهان بررسی و از برخی مناطق حاشیه نشین، سکونتگاه های غیر رسمی بهمن آباد و کوره جبور و همچنین بافت فرسوده شهرستان بازدید شد.

وی ادامه داد: مجموعه مسئولان استان در این سفر یک روزه از نزدیک در جریان مطالبات و خواسته های مسئولان محلی و همچنین مردم شهرستان قرار گرفتند.

رئیس اداره راه و شهرسازی بهبهان اضافه کرد: برای بافت فرسوده و بهسازی ساختار شهری بهبهان که بخش قابل توجه از آن بافت فرسوده است، تصمیمات و برنامه ریزی جدی صورت گرفته است.

 وی، بافت تاریخی شهر بهبهان را داری قدمت و ارزش بسیار بالا عنوان کرد و گفت: در این راستا با کمک بخش خصوصی و سرمایه گذاری هایی که صورت می گیرد، ضمن حفظ بافت تاریخی، عملیات نوسازی و بهسازی بافت شهری انجام خواهد شد.

شهرستان بهبهان در استان خوزستان دارای ۱۸۰ هکتار بافت فرسوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان
  • پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • بهره برداری از ۲۵ هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • تاکسی های فرسوده همدان در انتظار نوسازی
  • اجرای ۱۲ طرح زیربنایی و بازآفرینی شهری در استان اردبیل
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد