Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@09:27:32 GMT

پوشش شبکه فاضلاب شهری به ۵۱ درصد رسید

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۶۳۲۷

پوشش شبکه فاضلاب شهری به ۵۱ درصد رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، بهنام وکیلی گفت: در بخش شهری حدود ۷ میلیون انشعاب فاضلاب، ۶۵ هزار کیلومتر شبکه فاضلاب و ۲۱۶ تصفیه‌خانه فعال در مدار بهره‌برداری است و حدود ۳۳۰ شهر از تعداد کل شهرهای ایران از تأسیسات فاضلاب برخوردارند. این در حالی است که در کل کشور ۵۰.۸ درصد از جمعیت شهری تحت پوشش تأسیسات جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب هستند و این آماری است که اخیراً جمع‌آوری و استحصال شده و در واقع می‌توان گفت آمار پایان سال ۱۳۹۷ کشور در خصوص میزان بهره‌مندی جمعیت شهری ایران از تأسیسات فاضلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این ۵۰.۸ درصد از جمعیت شهری ایران، جمعیتی بالغ‌بر ۳۲ میلیون نفر از شهرنشینان را شامل می‌شود، به عبارتی حدود ۳۲ میلیون نفر از جمعیت شهری کشور تحت پوشش شبکه و تأسیسات فاضلاب است. فاضلاب این جمعیت ۳۲ میلیون نفری در شهرها به‌صورت مستمر جمع‌آوری شده و با استفاده از خطوط لوله به تصفیه‌خانه‌های فاضلاب هدایت می‌شود، تصفیه شده و پسابی تولیدی آن برای استفاده از مصارف مختلفی تخصیص داده می‌شود.

وکیلی در خصوص پوشش فاضلاب در روستاهای کشور توضیح داد: سطح پوشش فاضلاب در مناطق روستایی از شهرها بسیار کمتر است و زیر یک درصد از جمعیت روستایی کشور از تأسیسات فاضلاب برخوردارند. در اقصی نقاط کشور در تصفیه‌خانه‌های در مدار بهره‌برداری، به‌طور مستمر فاضلاب خام انسانی به روش‌های مختلف از شیوه‌های متداول گرفته تا پیشرفته تصفیه شده و در نهایت سالانه یک میلیارد و ۱۳۶ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده فاضلاب تولید می‌شود.

کد خبر 4650666

منبع: مهر

کلیدواژه: آب و فاضلاب شهری فاضلاب آب و فاضلاب روستایی تصفیه خانه فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۶۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطلوبیت میکروبی آب شهری خوزستان ۹۴ درصد شد

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به انجام ۲۵ هزار و ۷۶۰ مورد نمونه‌برداری از آب در سال گذشته در شهرهای تابعه این دانشگاه گفت: در حال حاضر میزان مطلوبیت میکروبی آب شهری خوزستان ۹۴ درصد است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مهران معلم، امروز در جمع خبرنگاران  اظهار داشت:  نظارت بر کیفیت آب جزء نظارت‌های مرکز بهداشت است و نیز یکی از امور اصلی ما در هر شبانه‌روز، بررسی وضعیت آب است.

وی با بیان اینکه آب از لحاظ سه شاخص کدورت، کلرسنجی و مطلوبیت میکروبی سنجیده می‌شود  گفت:  این کار طبق دستورالعمل‌های کشوری انجام می‌شود؛با توجه به وضعیت خاص شبکه توزیع آب خوزستان، جلوتر از بسیاری از استان‌های دیگر نظارت بر آب را انجام می‌دهیم و مشکلات را منتقل کرده‌ایم.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به انجام 25 هزار و 760 مورد نمونه‌برداری از آب در سال گذشته در شهرهای تابعه این دانشگاه گفت: در حال حاضر میزان مطلوبیت میکروبی آب شهری خوزستان 94 درصد و در حوزه روستایی حدود 85 درصد و میزان کلرسنجی در مناطق شهری 91.4 درصد و در مناطق روستایی 69.5 درصد است. از نظر ما باید این اعداد، صددرصد باشد و هدف ما بالا بردن این رقم است و در این باره مرتب این مساله را دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: موارد بحرانی که شبکه آب از نظر میکروبی یا کلرسنجی مشکلاتی دارد، شناخته شده است و مرتب به شرکت آب و فاضلاب منتقل می‌شود و سپس دوباره وضعیت آب بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه نظارت بر کیفیت آب، با هیچکس تعارف نداریم گفت: ما نگفته‌ایم آب با این شاخص‌ها مورد قبول است ما گفته‌ایم مشکلاتی وجود دارد.

معلم در ادامه گفت: فرسودگی شبکه‌های شهری و روستایی و وجود مشکلات در تاسیسات یا تصفیه‌خانه‌های آب یا انشعابات غیرمجاز، برخی از معضلاتی هستند که در استان خوزستان وجود دارند؛ انشعابات غیرمجاز آب حتی به شبکه سالم هم لطمه می‌زنند.

وی عنوان کرد: همه این مسائل موجب می‌شود که به کیفیت آب، خدشه وارد شود. از نظر ما در حوزه بهداشت، مطلوبیت آب از نظر این شاخص‌ها باید صددرصد باشد.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص مطرح شدن مساله اختلاط آب و فاضلاب از سوی معاون بهداشت وقت دانشگاه در سال‌های گذشته گفت: شبکه توزیع آب یک شبکه نهفته است و زیرزمین قرار دارد و  پوسیدگی دارد و هر آن ممکن است به دلیل فشار بار سطحی  روی شبکه یا تعارضاتی که به شبکه وارد می‌شود، ناخودآگاه شکستگی رخ دهد و مشکل ایجاد کند و در نتیجه می‌تواند آلودگی را وارد آب کند. گاهی مردم شکایت می‌کنند که بوی تعفن در آب احساس می‌شود یا در آب، کدورت مشاهده می‌کنند که ناشی از این مسائل است. 

وی در ادامه افزود: ما در معاونت بهداشت بر اساس وظیفه‌مان هر جا تهدیدی علیه بهداشت عمومی مشاهده شود، پس از پایش، تذکر و اخطار و در صورت رفع نشدن مساله، از طریق مرجع قضایی اقدام می‌کنیم.

انتهای پیام /735

 

دیگر خبرها

  • لرستان تصفیه خانه پایدار ندارد
  • شناسایی ۲هزار و ۵۰۰ واحد صنفی با فاضلاب غیراستاندارد/همه بیمارستان‌های مشهد سیستم پیش‌تصفیه ندارند
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • آسیب دیدن منزل، نتیجه متصل نبودن به شبکه فاضلاب
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب
  • مطلوبیت میکروبی آب شهری خوزستان ۹۴ درصد شد
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • بازدید از روستای غیر تحت پوشش گله پران شهرستان خوی
  • ۵۰ درصد از ۷۰۰ تن زباله تولیدی در قم قابلیت دفن مستقیم ندارند