Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حمید رضا طیبی روز سه شنبه در بازدید رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی از پارک علم و فناوری، مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی البرز افزود: دغدغه‌های کنونی جامعه موجب شده تا جهاد دانشگاهی محور برنامه‌های خود را بر برنامه‌های توسعه‌ای و تولید فناورانه قرار دهد.

وی گفت: بخشی از فعالیت های جهاد دانشگاهی بر استحصال فلزات گرانبها و محصولات جانبی از منابع ثانویه، کاتالیست‌ها به عنوان بحث‌های مهم در صنعت خودرو، فناوری پرورش ماهی در قفس، ساخت ماشین بازیافت و زیست پالایی پسماندهای نفتی، پاکسازی لکه‌های نفتی روی آب، تجهیزات دکل حفاری و تجهیزات خلاء بالا و نیز ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های علوم انسانی و اجتماعی به ویژه در پژوهشکده علوم انسانی و اجتماعی متمرکز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاد دانشگاهی افزود: خوشبختانه سال گذشته به همراه ۲۵ نفر از نسل اول انقلاب جهاد دانشگاهی خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و ایشان از ما خواستند با وزرای مختلف تماس بگیریم که به دنبال آن لیست ۳۱ فناوری جهاد دانشگاهی ارائه شد و از صندوق توسعه ملی مبلغی به توسعه این فناوری‌ها اختصاص داده شد.

وی خاطر نشان کرد: تمام استانداردهای صنعت باید رعایت شود که این استانداردها به تدریج به دست می‌آید. جهاددانشگاهی پایلوتی از توان کشور است و هر جا کار مؤثری انجام شده ریسک معقول مدیران صنایع بوده است.

طیبی، کاربردی کردن فناوری و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان را هدف اصلی جهاد دانشگاهی دانست و گفت: عملکرد این مجموعه بر اساس نیازهای کشور برنامه‌ریزی می‌شود که بخشی از فعالیت‌ها بر اساس تشخیص جهاد دانشگاهی و بخشی از طریق مأموریتی که از سوی دولت به این مجموعه واگذار شده اجرا می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی در ادامه بر ضرورت به کارگیری توان داخلی تاکید کرد و افزود: بهره‌مندی از پتانسیل سه پارک علم و فناوری این امکان را به مجموعه می‌دهد که در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه‌های دانش بنیان و فناورمحور گام‌های بزرگی بردارد که استفاده از پتانسیل‌های موجود اعتماد مدیران و تصمیم به موقع آنها را می‌طلبد.

۸۰۲۹/‏‬ ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بودجه دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۶۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۳۱ درصد منابع درآمدی منطقه ۱۵ اصفهان با صدور پروانه‌های ساختمانی

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: پروانه ساختمانی سال گذشته حدود ۱۶۰۰ میلیارد ریال از منابع بودجه این منطقه را تامین کرده است که حدود ۳۱ درصد از کل منابع درآمدی منطقه ۱۵ را شامل می‌شود.

هوشنگ نظری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهر اصفهان بیش از دو میلیون نفر جمعیت دارد که از این میزان حدود ۱۴۰ هزار نفر معادل بیش از شش درصد کل جمعیت نصف‌جهان در منطقه ۱۵ ساکن هستند که با توجه به موقعیت مناسب جغرافیایی و هزینه‌های صدور پروانه در مسیر توسعه در سال‌های اخیر قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه مسئله اصلی در توسعه شهر، ساخت‌وساز است و در کنار آن تولید مسکن بر رونق حدود ۳۰۰ شغل اثر مستقیم دارد، شهرداری منطقه ۱۵ نیز هم راستا با سیاست‌های مدیریت شهری اصفهان برای تعالی این حوزه و صدور هر چه بیشتر پروانه ساختمانی فعالیت‌های قابل قبولی در این زمینه داشته است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به رونق ساخت‌وساز در این منطقه، سال ۱۴۰۲، ۵۸۷ مورد پروانه ساختمانی صادر شده که علاوه بر قرار گرفتن در جایگاه دوم در بین مناطق پانزده‌گانه کلان‌شهر اصفهان از این حیث، بیشترین تعداد صدور پروانه در شش‌سال اخیر در منطقه را داشته است.

نظری‌پور با بیان اینکه با صدور این میزان پروانه بالغ بر ۲۸۰ هزار متر مربع با کاربری‌های تجاری و مسکونی به شهروندان اعطا شده است، گفت: طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۲ بیش از ۲۹۰۰ مورد پروانه ساختمانی در منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت سامانه هوشمند توسعه شهری اصفهان (سرا ۱۰)، بخشی از مراحل صدور پروانه ساختمانی و سایر فعالیت‌های حوزه شهرسازی به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود تا بتوانیم بیش از پیش شعار «در خانه پروانه بگیرید» را محقق کنیم.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: همواره توجه به رونق ساخت‌وساز در منطقه ۱۵ با سیاست‌گذاری در این حوزه و تلاش برای پاسخگویی هر چه سریع‌تر به ارباب‌رجوعان در دستور کار این منطقه بوده است.

وی ادامه داد: پروانه ساختمانی سال گذشته حدود ۱,۶۰۰ میلیارد ریال از منابع بودجه این منطقه را تأمین کرده است که حدود ۳۱ درصد از کل منابع درآمدی منطقه ۱۵ را شامل می‌شود.

کد خبر 745338

دیگر خبرها

  • حقوق بازنشستگان با چه فرمولی افزایش یافت ؟
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • توسعه صنعت فرآوری محصولات کشاورزی در بوشهر اولویت است
  • تامین ۳۱ درصد منابع درآمدی منطقه ۱۵ اصفهان با صدور پروانه‌های ساختمانی
  • احیای مراکز تحقیقاتی در راستای پایداری منابع درآمدی
  • احیا کردن مراکز تحقیقاتی در راستای پایدار کردن منابع درآمدی
  • رقابت یک هزار و ۳۶۲ داوطلب در آزمون استخدامی تامین اجتماعی استان یزد
  • تور بازدید از ناحیه نوآوری پردیس در اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می شود
  • طرح کالابرگ الکترونیکی ادامه دار شد؟ | توضیحات مهم رئیس سازمان برنامه و بودجه
  • رئیس جهاد دانشگاهی عنوان کرد؛ آمادگی برای انجام یک کار بزرگ در کشور/ جلوگیری از فروش ۲۰۰ هزار تن پلاسمای خام