Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@13:26:15 GMT

آخرین وضعیت سالن های سینما در ایران

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۶۴۰۹

آخرین وضعیت سالن های سینما در ایران

وضعیت سالن های سینما در کشور تا پایان سال ۹۷ بررسی و منتشر شد. ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، محمود اربابی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی در مقدمه این گزارش آورده است:

"یکی از نیازهای مهم سینمای ایران، ارائه آمارهای دقیق و به روز و استفاده از این آمار در ایجاد تغییرات و سیاست گذاری ها و متعاقب آن، نتایج بوجود آمده از تغییرات و سیاست گذاری ها در بروز آمار جدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سیکل بطور مداوم در حال انجام بوده و به طور دائم اثرات خود را بر یکدیگر می گذارند. تسلط بر این تغییرات آماری و تحلیل های متعاقب آن می تواند مهمترین نقطه قوت هر سازمانی باشد.

معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی حسب وظایف محوله، جمع آوری آمار دقیق و متعاقب آن تدوین و تحلیل گزارش های سینمایی را در دستور کار دارد. هدف از این گزارش ها فراهم آوری آورده ای علمی و کارشناسی برای مدیران و سیاستگذاران سینمای ایران و آگاهی بخشی و توسعه دانش سینماگران و فعالان این عرصه است.

گزارش پیش رو به " وضعیت سالن های سینما در کشور در سال 1397" اختصاص دارد. در سال 1396 و 1395 گزارشاتی با هدف آشنایی با وضعیت مکان های نمایش آثار سینمایی، پراکندگی در سطح کشور، و وضعیت مالکیت آنها، تولید و منتشر شده بود. در این گزارش، به عنوان نسخه روزآمد گزارش قبلی، آخرین تغییرات در ساخت و توسعه مکان های نمایش فیلم در کشور، با همان چارچوب ارائه خواهد شد.

امیدواریم این گزارش نیز بتواند نظر خوانندگان محترم را جلب نماید و دریچه ای باشد برای انجام پژوهش های مختلف در این زمینه در سینمای ایران."

به پیوست گزارش کامل وضعیت سالن های سینما در کشور تا پایان سال 97 منتشر می شود.

انتهای پیام/

R1356/P/S4,34/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سینما

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سینما سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۶۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ هزار مهاجرت به استان‌های شمالی کشور طی دو سال اخیر

معاون سازمان حفاظت از محیط زیست با حضور در کافه خبر خبرآنلاین می‌گوید: «بیش از ۲۰ سال هست که در ایران خشکسالی را به‌صورت ناپیوسته تجربه می‌کنیم.»

داریوش گل‌علیزاده ادامه می‌دهد: «ما سال‌ها غافل بودیم، اما الان یک سند بالادستی داریم تا کشور را با پیامدهای تغییر اقلیمی سازگار کنیم، وقتی هرسال با سیلاب مواجه هستیم چرا نباید خودمان را برای مواجه شدن با آن آماده کنیم.»

او اظهار می‌کند: «دستگاه محیط زیست خودش یک دستگاه مطالبه‌گر است، ما در برنامه هفتم برنامه مدیریت تغییرات اقلیمی را با چهار هدف تقویت سازگاری، کاهش آسیب‌پذیری، گسترش اقتصاد سبز و صنعت کم کربن دنبال کردیم.»

گل‌علیزاده با بیان اینکه یکی از تبعات خشکسالی مهاجرت اقلیمی است، ادامه می‌دهد: «این مهاجرت‌ها از فلات مرکزی ایران به‌علت کاهش کیفیت شاخص‌های زیستی به مناطق شمال کشور بسیار زیاد شده است، شاخص‌هایی مانند افزایش گرد و غبار، کمبود آب سبب این مهاجرت‌ها شده. برخی از مهاجرت‌های اقلیمی برای کسب شغل است چراکه با افزایش تغییرات اقلیمی مانند سیل و گرد و غبار معیشت مردم تحت تاثیر قرار می‌گیرد. یکی از پیامدهای تغییر اقلیم تهدید امنیت غذایی است، تولید بیش از ۹۰ درصد غذای دنیا وابسته به خاک است اما با جاری شدن سیل سلامت این خاک به خطر می‌افتد و سبب فرسایش آن می‌شود.»

او می‌گوید: «براساس آمارها در دو سال گذشته حدود ۸۰۰ هزار نفر مهاجرت اقلیمی در کشور داشتیم، که مقصد آن‌ها بیشتر استان‌های شمالی کشور و شهرهای اطراف تهران است.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899197

دیگر خبرها

  • پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما
  • ۸۰۰ هزار مهاجرت به استان‌های شمالی کشور طی دو سال اخیر
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • واکنش‌ها به اظهارات آقای مدیر؛ این شخص باید برکنار شود!
  • «پرویز خان» به خانه‌ها رسید/ روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین
  • واکنش‌ها به اظهارات آقای مدیر ؛ این شخص باید برکنار شود ! ...| بر چه مبنایی برای۴۵ دقیقه‌ سریال ۳ میلیارد تومان هزینه می‌شود؟
  • تقدیر رسمی از سازنده فیلم بدون حجاب