Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر گوهرگانی ظهر سه شنبه در نشست بررسی وضعیت توسعه گیاهان دارویی در استان، افزود: با تدوین سند توسعه گیاهان دارویی در استان اقدامات مناسبی انجام گرفته که وحدت رویه برای خروجی محوری در تحقق اهداف ضروری است.

گوهرگانی با بیان اینکه باید راهکارهایی که به توسعه سند گیاهان دارویی کمک می کند را در تمام زمینه ها به بهترین شیوه بکار ببریم، ابراز داشت: اقدامات باید به نحوی باشد که تحقق یک ارزش افزوده برای استان و حتی کمک به اقتصاد و اشتغال کشور عملیاتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سند توسعه گیاهان دارویی را مرکب از فعالیت بخش خصوصی، دستگاه ها و بخش های علمی دانست و بیان کرد: موارد قید شده در سند تاکنون به نحو مطلوبی عملیاتی نشده است.

معاون اقتصادی استاندار نقش تحقق سند در جلوگیری از انقراض گونه های گیاهی کمیاب را محسوس دانست و گفت: استان ظرفیت های بسیار خوبی در این بخش دارد و امید است که تولیدات استان فراوری شده و به جای خام فروشی تحقق ارزش افزوده را داشته باشیم.

گوهرگانی افزود: باید در یک افق زمانی مشخس خروجی های مناسبی در این بخش محقق شود.

کد خبر 4650663

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کهگیلویه و بویراحمد گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۶۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای رویشگاه‌های گیاهان دارویی در هرمزگان

سید محمدنور موسوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: بندرعباس، بشاگرد، میناب، رودان و بستک از شهرستان‌هایی هستند گیاهان دارویی در آنها کشت می‌شود.

وی گفت: پارسال ۹ فقره طرح مصوب بهره برداری گیاهان دارویی با همکاری بهره برداران و تعاونی‌های مردمی به مساحت ۲۲۰ هزار هکتار پوشش داده شد که شامل دوگونه دارویی آویشن و آنغوزه است.

موسوی افزود: عملیات اصلاحی و احیایی در مراتع با همکاری بهره برداران شامل احداث هلالی آبگیر، بذرکاری، بذرپاشی و حفاظت و قرق است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: سالانه حدود ۲۰ تن آویشن و آنغوزه از مراتع و رویشگاه‌های استان برداشت می‌شود که ارزش اقتصادی بیش از ۱۲۱ میلیارد ریال است.

وی افزود: گونه‌های دارویی و خوراکی شامل آویشن، آنغوزه تلخ، بادام کوهی، بنه، گیشدر، پونه، مور خوش، مور تلخ، کلپوره، گلدر و آلوئه ورا بیشترین مصرف را در استان هرمزگان دارند.

موسوی گفت: این گونه‌های دارو‌های گیاهی پس از برداشت به استان‌های فارس، اصفهان، تهران ارسال و بعد از فرآوری و بسته بندی به خارج از کشور صادر می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف سال ۱۴۰۲ راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در ساخت بزرگراه
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • احیای رویشگاه‌های گیاهان دارویی در هرمزگان
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی
  • ممنوعیت برداشت گیاهان دارویی صنعتی در عرصه‌های طبیعی
  • وجود بیش از دو هزار گونه گیاهی در گنجینه گیاه شناسی کردستان