Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@00:43:27 GMT

افزایش عملکرد ۱۵ درصدی در تولید برگ سبز چای کشور

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۶۵۸۱

افزایش عملکرد ۱۵ درصدی در تولید برگ سبز چای کشور

رئیس سازمان چای کشور گفت: به طور متوسط افزایش عملکرد ۱۵ درصدی را در زمینه تولید برگ سبز شاهد هستیم.

به گزارش ایسنا- حبیب جهانساز گفت: امسال به طور متوسط افزایش عملکرد ۱۵ درصدی را در زمینه تولید برگ سبز شاهد بوده ایم و این افزایش نتیجه به‌زراعی ۵هزار و ۵۰۰ هکتاری باغات چای بوده است.

وی با بیان این که در حال حاضر سطح زیر کشت باغات فعال کشور ۲۵ هزار هکتار است، افزود: برای تمامی این باغات و چایکاران دفترچه چایکاری صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به به‌زراعی ۵ هزار و ۵۰۰ هکتاری باغات چای ادامه داد: این موضوع سبب شده که به طور متوسط افزایش عملکرد ۱۵ درصدی را در زمینه تولید برگ سبز شاهد باشیم.

وی افزود: سال گذشته ۱۱۲هزار تن برگ سبز از چایکاران خریداری شده و پیش بینی می‌شود در سال جاری با توجه به وضعیت اقلیمی ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تن برگ سبز خریداری شود.

جهانساز با بیان اینکه ۹۰درصد باغات چای کشور دیم هستند، گفت: البته این میزان بستگی به شرایط اقلیمی و میزان بارش به هنگام دارد و قطعا بر میزان تولید و بهره‌برداری اثرگذار خواهد بود.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به تحویل برگ سبز چای توسط کشاورزان گیلانی و مازندرانی گفت: تاکنون میزان ۵۶ هزار و ۶۳۲تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شده است.

رئیس سازمان چای کشور با تاکید به اینکه ۸۴ درصد از میزان چای تحویلی درجه یک بوده است، افزود: ۴۷ هزار و ۷۵۸تن برگ سبز درجه یک و ۸هزار ۸۷۳تن برگ سبز درجه دو از چایکاران دریافت شده است.

وی افزود: همچنین ۱۱۰میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده که برابر با ۶۷ درصد از مطالبات آنان بوده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اچ آي وي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۶۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۵ درصدی تولید توت‌فرنگی در مازندران

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،حسین ملایی معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: سطح زیر کشت محصول توت‌فرنگی در استان مازندران طی امسال یک‌هزار و ۷۰۰ هکتار است.

وی افزود: پیش‌بینی ما این این است امسال بیش از ۱۷ تا ۱۸ هزار تن محصول توت‌فرنگی در استان مازندران تولید شود.معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: تعداد بهره‌برداران در امر تولید توت‌فرنگی استان ۴هزار و ۵۰۰ نفر هستند.

ملایی با بیان اینکه برداشت نوبرانه توت‌فرنگی پیش‌رس از اواخر اسفند ماه شروع شد، تصریح کرد: برداشت محصول از اواخر فروردین شروع شده و تا اواسط خرداد ماه امسال ادامه خواهد داشت.وی از افزایش ۲۵ درصدی تولید امسال توت‌فرنگی مازندران خبرداد و گفت: شرایط آب و هوایی خوب و مساعد موجب تولید مطلوب محصول توت‌فرنگی طی امسال در استان مازندران شده است.معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر توجه به بحث مدیریت تغذیه و آبیاری محصول توت‌فرنگی، خاطرنشان کرد: باتوجه به فسادپذیری میوه توت‌فرنگی، لازم است برداشت محصول بالا به‌صورت تدریجی و در ساعت خنک روز انجام شود.

دیگر خبرها

  • رشد ۴۷ درصدی جوجه‌ریزی در تویسرکان
  • افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه
  • تناژ بارگیری صادراتی راه آهن شمال غرب ۲۲۰ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی
  • افزایش ۸۳ درصدی میزان بارش در نیشابور
  • تولید سالانه بیش از ۲۵هزار تن زردآلو در باغات لرستان
  • افزایش ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • افزایش عملکرد زنجیره تولید سرب نخلک
  • افزایش ۱۱۲ درصدی ترانزیت کالا‌های نفتی در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۲۵ درصدی تولید توت‌فرنگی در مازندران