Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: موقعیت فعلی استان قزوین طالب تولید بِرند‌های قوی استانی نه تنها در زمینه‌ی تولیدات پوشاک بلکه در تمام ابزار کاربردی است، بطور مثال استفاده از خوشنویسی روی پوشاک و ابزار می‌تواند معرف خوبی برای اصالت قزوین در پایتخت خوشنویسی ایران باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ سعید انبار لویی، ظهر امروز(سه شنبه) در نشست هم‌نشینی طراحان مد و لباس استان قزوین در سالن اجتماعات صدا و سیمای مرکز قزوین اظهار کرد: هویت کشور اگر فراموش شود جامعه به بیراهه کشیده می‌شود و فعالیت و حضور بیگانگان در جامعه رشد خواهد کرد در جامعه کنونی ما شاهد فراموشی هویت اسلامی و ایرانی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تمدن ایران اسلامی و توجه به تولیدات داخلی مسیر فراموشی را طی می‌کند و این درحالی است که ما پذیرای هویت وارداتی هستیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین با توجه به مشکلات جشنواره‌ی طراحی مد و لباس اذعان کرد: برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنوارات طراحی مد و لباس هر فصل باید یک فصل قبل صورت بگیرد تا با طی کردن مراحل تولیدات با کوتاهی زمانی مواجه نشود.

وی ادامه داد: برای پوشش مناسب تعیین قوانین نیز لازم است و اگر طراحان بتوانند برای ادارات و جوامع، لباس‌های مناسب استاندار ایرانی و اسلامی و متناسب با فصل طراحی کنند می‌توان از مشکلات بسیاری جلوگیری کرد.

 

این مسئول ابراز کرد: محدودکردن و برنامه‌ریزی برای قشر خاصی از جامعه یک کار معیوب است، زیرا انسان از بدو تولد تا لحظه‌ی مرگ نیازمند پوشش مناسب سن خود است که طراحان باید برای تمام سنین برنامه‌ریزی کنند.

وی گفت: طراحان مد و لباس برای پیشبرد اهداف خود باید ابتدا به شناسایی سلایق و پوشاک مورد نیاز افراد در سنین مختلف بپردازند و بعد از مراحل شناخت به عوامل بومی استان برای برقراری چرخه‌ی اقتصاد توجه کنند.

وی افزود: یک طراح قزوینی باید به مواد اولیه‌ی بومی استان، رویدادها، شخصیت‌های برجسته‌، اماکن مذهبی و تاریخی، پیشبردهای علمی و محصولات استان توجه کند و در راستای برجسته کردن قابلیت‌های استانی با تکیه بر قوه‌ی خلاقیت و ایده‌پردازی گام بردارد.

انبارلویی درباره‌ی ساخت برند استانی عنوان کرد: استان قزوین در کشور با قدمت و اصالت فراوان همراه است و در طیف استان‌های پیش‌پا افتاده قرار ندارد، بطور مثال استان قزوین در پیشبرد مسائل علمیِ‌ حوزه‌ی تولیدات چشمه‌ی نور و شتابگر ملی، هم ردیف با کشورهای جهانی قرار داد.

وی در ادامه اذعان کرد: موقعیت فعلی استان قزوین طالب تولید بِرند‌های قوی استانی نه تنها در زمینه‌ی تولیدات پوشاک بلکه در تمام ابزار کاربردی است، بطور مثال استفاده از خوشنویسی روی پوشاک و ابزار می‌تواند معرف خوبی برای اصالت قزوین در پایتخت خوشنویسی ایران باشد.

 

این مسئول ادامه داد: برای کاراکترهای موجود در انیمیشن، لباس و ابزار که بسیار محبوب کودکان است، می‌توان از قابلیت‌ شخصیت برجسته در استان که بنا به فرموده‌ی مقام معظم رهبری عنوان نام این بزرگواران به گنجایش یک کتاب است بهره‌ برد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین در پایان بیان کرد: حمایت تمام ارگان‌ها در تولید بِرندهای استانی بویژه صداو سیما برای نمایش فعالیت‌های طراحان استان لازم و ملزوم به شمار می‌رود و اگر حمایت و کشف و استفاده از قابلیت‌های استان انجام گیرد، شاهد پیشرفت در چرخه‌ی اقتصاد و صادرات خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۶۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

المپیاد ورزش‌های فناورانه زمینه‌ساز شکوفایی استعداد‌های برتر دانشجویی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیر کل دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان، تدوین و ابلاغ آیین‌نامه و شیوه‌نامه‌های برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه در سطح ملی را اقدامی ارزشمند عنوان کرد و گفت: المپیاد ورزش‌های فناورانه با هدف بروز خلاقیت دانشجویان و همچنین گسترش استفاده از فناوری‌های روز دنیا در سطح دانشجویان دانشگاه‌های کشور طراحی شده است.
دکتر ابوالفضل دانشور افزود: سازمان امور دانشجویان، در کنار برگزاری المپیاد‌های ورزش‌های قهرمانی و همگانی، اقدام به برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی در قالب‌های مختلف (رباتیک، فیجیتال و دیجیتال و نوآوری‌های فناورانه در ورزش) خواهد کرد که فرآیند اجرایی آن در برای اولین بار در تاریخ وزارت علوم و در سال جاری از تاریخ ۲۷ فروردین ماه شروع شد و دانشجویان دانشگاه‌های کشور تا ۲۵ اردیبهشت ماه فرصت دارند در سامانه ستاو به آدرس Setav.ir/stso که برای همین منظور آماده شده، ثبت نام نمایند.
وی تأکید کرد: در این رویداد ملی می‌خواهیم با ترکیب تحرک و ورزش و فناوری و سرگرمی، هم زمینه مناسب برای پر کردن اوقات فراغت دانشجویان را فراهم کنیم و هم دانشجویان بتوانند نقش خود را برای تولید محصولات و تجهیزات مبتنی بر فناوری ایفا کنند تا ضمن کسب درآمد کافی در دوره دانشجویی، خودکفایی در تولید محصولات فناورانه ورزشی در کشور کلید زده شود.
دانشور با اشاره به اینکه یکی از زمینه‌های المپیاد ورزش‌های فناورانه بازی‌های رایانه‌ای است؛ افزود: انتظار داریم دانشجویان به عرصه تولید بازی‌های رایانه‌ای ورود پیدا کنند.
وی یادآور شد: تعدادی از دانشگاه‌های کشور قبلاً بخش‌هایی از این المپیاد را در دانشگاه‌های خود برگزار می‌کردند، اما مقرر شد این المپیاد در سطح ملی برگزار شود تا خروجی آن بتواند منجر به ایجاد شرکت، تولید محصولات و افزایش مهارت و درآمد دانشجویان و کشورمان شود؛ از طرفی برگزیدگان این المپیاد به‌عنوان نمایندگان کشور برای شرکت در رویداد‌های بین‌المللی خواهند بود.
مدیرکل دانشجویان داخل تصریح کرد: با عنایت به برگزاری این رویداد مهم به صورت استانی و ملی از کلیه دانشگاه‌ها در سطوح مختلف مدیریتی انتظار داریم تا با هم‌افزایی فکری و تبلیغی کمک کنند تا این رویداد در سطح نام بزرگ ایران اسلامی برگزار و همه ظرفیت‌های دانشجویی کشور وارد این عرصه شود.

دیگر خبرها

  • فعال رسانه‌ای اصولگرا: طراحانِ بازگشتِ گشت ارشاد در شهرک‌های سازمانی زندگی می کنند!
  • شرط ۲ برابر خرید برای استفاده کالا برگ نیازمند بازنگری است
  • شناسایی ۱۸ ظرفیت جدید سرمایه گذاری در بخش آب استان
  • سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی فرصتی برای نظام پوشاک است
  • تحقق شعار سال نیازمند انسجام دستگاه‌های مربوطه تولید است
  • المپیاد ورزش‌های فناورانه زمینه‌ساز شکوفایی استعداد‌های برتر دانشجویی
  • تجربه ها ؛ ابزار تحقق شعار سال
  • رفع ناترازی برق یکی از مطالبات جدی صنعتگران
  • صنعت اسباب بازی، مسئله جدی دانشگاه‌های جهان
  • تلاش برای تولید نان کامل/ سیستم آسیابانی نیازمند اصلاح است