Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@12:26:38 GMT

تامین صنایع راهبردی با چدن نشکن ساخت داخل

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۶۷۲۰

تامین صنایع راهبردی با چدن نشکن ساخت داخل

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک شرکت فناور داخلی توانسته است آلیاژ چدن نشکن را برای لوله و اتصالات چدن نشکن برای انتقال آب از مراکز تولید به نقاط مصرف تولید کند.

مدیر عامل شرکت "هامون نایزه" با بیان این‌که لوله‌هایی با قطر ۸۰ تا ۸۰۰ میلیمتر، در این کارخانه تولید می‌شود، گفت: عمده این تولیدات در بخش آب و فاضلاب کشور و برای ایجاد شبکه‌های انتقال و توزیع آب و فاضلاب استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصرالله محمد حسین فلاح رئیس هیات مدیره با اشاره به ظرفیت صادرات این محصول گفت: از آنجایی که به‌طور کلی تمامی کشورهای منطقه ما در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارند دسترسی به بازار کشورهای اطراف مهمترین هدف شرکت است. در حال حاضر بازار صادرات محصولات این شرکت به کشور اوکراین در مرز اروپا توسعه یافته است.

وی همچنین به ظرفیت تولید سالیانه ۱۰۰ هزار تن اشاره کرد و گفت: شمش فولادی و آلیاژی، پایه برق مخروطی و استوانه‌ای، پایه روشنایی و قطعات ریخته‌گری از دیگر محصولات این شرکت است که موفق به ورود به بازارهای جدیدی در حوزه های ساختمان، برق و خودرو شده است.

وی به تولید پایه‌های برق چدن نشکن به عنوان یکی از راهبردی‌ترین دستاوردهای این شرکت اشاره کرد و گفت: این پایه‌های چدنی در شبکه‌های توزیع برق بیشترین استفاده را دارند، از ویژگی‌های این محصول می‌توان به قابلیت استفاده در مناطقی که عبور و مرور ممکن نیست یا خاک‌ها برای نصب پایه‌ها ناپایدار است، استفاده کرد.

به گفته این فعال فناور، منطقه خلیج فارس با تنوع آب و هوایی گرم و خشک، با کاهش کیفیت خاک و افزایش مناطق بیابانی مواجه است بنابراین لازم است زیرساخت‌ها و مصالح مورد استفاده در این نوع مناطق تفاوت عمده‌ای با دیگر مناطق داشته باشد تا از خسارات ناشی از توفان، بادهای شدید، خورندگی خاک و آب در امان باشد.

فلاح، پایه‌های چدن نشکن را راهکاری برای مناطق این چنینی دانست و گفت: این پایه‌ها در کلاس‌های متفاوت و منطبق با نیازهای شرکت‌های نصب کننده ارائه می‌شود، همچنین وزن پایین نسبت به پایه‌های چوبی و بتنی، مقاومت در برابر آتش‌سوزی و تخریب و هزینه تعمیر و نگهداری کمتر از ویژگی‌های پایه‌های چدنی نشکن تولید شده توسط این شرکت است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۶۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه «جهش تولید» در صنعت پتروشیمی است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، گلوگاه راهبرد جهش تولید در صنعت پتروشیمی را تکمیل زنجیره ارزش محصولات دانست.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی روز یکشنبه (دوم اردیبهشت‌) در نشست‌های تخصصی جداگانه با مدیریت‌های صنایع پایین‌دستی، کنترل تولید و طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بر اهتمام جدی دولت سیزدهم در تحقق راهبرد «جهش تولید» از طریق تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و حمایت قاطع از واحدهای تولیدی تأکید کرد.

وی در نشست تخصصی با مدیریت صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی بیان کرد: افزون بر هدف‌گذاری‌های انجام‌شده برای تکمیل زنجیره متانول، پلیمر و پلی‌پروپیلن باید به زنجیره تولید اتیلن نیز توجه شود.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه باید شهرک‌های تخصصی پتروشیمیایی به‌طور تخصصی احداث شوند، گفت: افزون بر تأمین نیازهای کشور، توسعه صادرات نیز در تکمیل زنجیره محصولات مختلف باید در نظر گرفته شود.

شاهمیرزایی عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۲ را دستاوردی بزرگ دانست و افزود: همکاری مطلوب هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی در فروش اعتباری، سبب رونق تولید و اقتصاد واحدهای کوچک در حوزه صنایع تکمیلی شد.

پتروشیمی؛ پیشران صنایع کشور

وی همچنین در نشست تخصصی با مدیریت کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی، با تأکید بر لزوم رشد تولید در صنعت ارزش‌آفرین پتروشیمی بیان کرد: باید از همه ظرفیت‌های موجود در صنعت پتروشیمی برای تحقق این هدف استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر اهمیت همگرایی و همکاری میان هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی برای تحقق رشد تولید گفت: مدیریت کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی نقشی مهم، تأثیرگذار و راهبردی در زمینه افزایش همکاری ارکان مختلف صنعت دارد.

شاهمیرزایی افزود: صنعت پتروشیمی پیشران صنایع مختلف کشور است و توسعه این صنعت ارزش‌آفرین سبب رشد و ارتقای دیگر صنایع نیز خواهد شد.

وی تصریح کرد: بومی‌سازی کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت گامی بزرگ برای تولید پایدار مجتمع‌های پتروشیمی است، که این مهم با تلاش شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان همکار می‌تواند صنعت پتروشیمی ایران را به‌طور کامل از واردات کاتالیست‌ها بی‌نیاز کند.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه باید با رفع موانع و چالش‌های تولید، زمینه استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود فراهم شود، اظهار کرد: ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد.

شاهمیرزایی از مدیریت کنترل تولید این شرکت خواست ضمن حمایت قاطع از واحدهای تولیدی، با پیگیری اجرای سیاست و راهبرد تکمیل زنجیره ارزش، برنامه منسجم و اثربخشی را به‌منظور تحقق هدف جهش تولید پیاده‌سازی کند.

ضرورت تقویت زیرساخت‌های صادراتی

وی در ادامه در نشست تخصصی با مدیریت طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: توسعه و نوسازی بنادر و اسکله‌های صادراتی محصولات پتروشیمی باید با شتاب بیشتری انجام شود تا طرح‌هایی که عملیاتی می‌شوند بتوانند با سهولت بیشتری صادرات داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه امسال ۱۲ طرح تازه به جمع تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی افزوده می‌شود، گفت: مدیریت طرح‌ها باید نظارت دقیقی بر عملیات اجرای طرح‌های پتروشیمی داشته باشد تا افزون بر رفع مشکلات و چالش‌های پیش‌ِ رو، زمینه تولید پایدار نیز فراهم شود.

شاهمیرزایی با تأکید بر استفاده از کالاها، تجهیزات و قطعه‌های ساخت داخل در طرح‌های پتروشیمی بیان کرد: شرکت‌ها و سازندگان توانمند ایرانی ظرفیت‌های بسیار مطلوبی برای تأمین نیازهای طرح‌ها دارند. باید خودمان را توانمند و به حمایت از ساخت داخل بیش از پیش توجه کنیم.

دیگر خبرها

  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • تامین امنیت غذایی با منابع پایه فراسرزمینی
  • تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه «جهش تولید» در صنعت پتروشیمی است
  • تولید بیش از ۶۱۰ هزار تن شکر در شرکت توسعه نیشکر
  • برداشت ۳۸ هزار تن شکر در کشت و صنعت هفت تپه
  • دانش‌بنیان شدن صنعت نفت به توسعه زنجیره ارزش کمک می‌کند
  • ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی صنعت برق تسویه شد