Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@12:19:42 GMT

ظرفیت تولید خودروهای برقی میلیونی می‌شود!

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۶۷۴۲

ظرفیت تولید خودروهای برقی میلیونی می‌شود!

تین‌نیوز | 

فولکس واگن به تازگی اعلام کرده است که با تمرکز بر توسعه باتری‌های مخصوص خودروهای برقی، قادر خواهد بود ظرفیت تولید خودروهای الکتریکی خود را چندین برابر کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، با توجه به افزایش محبوبیت و استقبال از خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست، بسیاری از شرکت‌های خودروسازی و دولت کشورهای جهان در تلاشند تا به توسعه زیرساخت‌های لازم برای تولید انبوه وسایل نقلیه برقی و الکتریکی بپردازند و بدین ترتیب ظرفیت خط تولید این وسایل نقلیه را تا جای ممکن افزایش دهند تا پاسخگوی نیاز و تقاضای بازار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فولکس واگن که بیش‌ترین سهم از تولید و عرضه خودرو در اروپا را داراست، یکی از بزرگترین و نخستین شرکت‌های خودروسازی در جهان به شمار می‌رود که تمایل زیادی برای تولید خودروهای برقی و همچنین ایفای نقش پررنگ در حفاظت از محیط زیست از خود نشان داده است.

این خودروساز آلمانی به تازگی اعلام کرده است که با رهایی از وابستگی به شرکت‌های باتری‌سازی، تصمیم گرفته است که باتری‌های بزرگ و قدرتمند موردنیاز برای تولید خودروهای برقی و الکتریکی را خود به تولید برساند تا بدین ترتیب بتواند ظرفیت خط تولید این وسایل نقلیه را به حداکثر برساند و از ظرفیت فعالی آنکه در نهایت سالانه به چند هزار دستگاه خودرو می‌رسد، به چند میلیون دستگاه در سال برساند.

بر اساس گزارش وب سایت electrek، پیش‌تر نیز گزارش‌های متعددی از سوی این خودروساز منتشر شده بود که نشان می‌داد قصد دارد خط تولید خودروهای تمام برقی و الکتریکی خود را به سرعت افزایش داده و در مدت زمان شش ساله یعنی تا سال ۲۰۲۵ میلادی، تعداد آن‌ها را به ۲۰ مدل برساند. طبق گفته مدیرعامل این شرکت، طرح توسعه خط تولید این خودروها از اواخر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

هربرت دیاس، مدیر اجرایی ارشد فولکس واگن چندی پیش در گفت‌وگو با مجله خودروی Automobilwoche گفته بود که خط تولید خودروهای برقی ظرفیت ساخت ۵۰ میلیون دستگاه خودرو الکتریکی را دارد.

وی هم‌چنین برآورد کرده بود که فولکس واگن قصد دارد در سال‌های آینده به افزایش تعداد خودروهای برقی و الکتریکی خود بپردازد و بدین ترتیب بزرگترین و قدرتمندترین رقیب خود یعنی تسلاموتورز را به چالش بکشاند. این در حالیست که این شرکت آلمانی در سال گذشته میلادی ۱۰.۷ میلیون دستگاه خودروی برقی به فروش رسانده است.

فولکس واگن که یکی از خودروسازان مشهور آلمانی به شمار می‌رود، در چند سال اخیر با مشکلات و چالش‌های متعددی روبرو شده است که نام و آوازه آن را در جهان به شدت به مخاطره انداخته است. رسوایی خودروهای دیزلی موسوم به دیزل گیت که در سال ۲۰۱۵ میلادی گریبانگیر فولکس واگن شد، از آن سال تاکنون این شرکت را که بزرگترین خودروساز اروپا به شمار می‌آید و سهم عظیمی از بازارهای جهانی خودرو را نیز به خود اختصاص داده است، فولکس واگن را با مشکل مواجه ساخته است.

فولکس واگن که یکی از خودروسازان مشهور آلمانی به شمار می‌رود، در چند سال اخیر با مشکلات و چالش‌های متعددی روبرو شده است که نام و آوازه آن را در جهان به شدت به مخاطره انداخته است. رسوایی خودروهای دیزلی موسوم به دیزل گیت که در سال ۲۰۱۵ میلادی گریبانگیر فولکس واگن شد، از آن سال تاکنون این شرکت را که بزرگترین خودروساز اروپا به شمار می‌آید و سهم عظیمی از بازارهای جهانی خودرو را نیز به خود اختصاص داده است، فولکس واگن را با مشکل مواجه ساخته است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: خودروهای برقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۶۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، شادی مالکی، با اشاره به تعویض تاکسی‌های فرسوده با تاکسی‌های برقی، گفت: با توجه به سیاست‌های دولت و شهرداری تهران جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با تاکسی برقی، همه مالکان تاکسی‌های فرسوده فعال در ذیل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران می‌توانند، نسبت به ثبت نام تاکسی‌های فرسوده جهت جایگزینی با تاکسی‌های برقی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: زمان پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی اعلام شد

وی افزود: در مرحله نخست ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی جک (مدل JAC E۵۰A) به متقاضیان واگذار خواهد شد و پس از تکمیل ظرفیت، بلافاصله نام نویسی از متقاضیان برای ۱۰۰۰ دستگاه خودروی برقی دیگر آغاز می‌شود.

به گفته مالکی، در این طرح تسهیلات ۳ میلیارد ریالی از سوی شهرداری تهران و همچنین تسهیلات ۶ میلیارد ریالی با کارمزد پایین از سوی خودروساز به رانندگان متقاضی اعطا می‌شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: شرایط واگذاری خودروهای برقی سایر خودروسازان هم در روزهای آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان به نشانی taxi.tehran.ir و یا مراجعه حضوری به واحد ثبت نام خودروهای برقی در سازمان تاکسیرانی تهران به نشانی خیابان آزادی ، نرسیده به میدان انقلاب اسلامی ، نبش خیابان بهزاد ضمن آگاهی از شرایط تسهیلات اعطایی، اطلاعات فنی تاکسی های برقی و سازو کار اجرایی نوسازی، نسبت به ثبت نام در طرح نوسازی تاکسی های فرسوده اقدام کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1228304 برچسب‌ها خودرو

دیگر خبرها

  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی
  • این خودرو با چشم‌هایش شما را می‌بیند!/ عکس
  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی
  • آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند
  • (تصاویر) کاروان خودروهای برقی بدون پلاک در تهران
  • خودروهای برقی چینی ارزان شد
  • EV2؛ خودروی مقرون‌به‌صرفه‌ کیا آماده رقابت با تسلا می‌شود
  • (تصاویر) خودرویی که شیشه جلو و سقف ندارد
  •  قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران