Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@18:11:06 GMT

«سوارز» مرزهای شیرین کاری فوتبالی را جابجا کرد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۶۹۰۴

«سوارز» مرزهای شیرین کاری فوتبالی را جابجا کرد

‍‍‍‍‍‍

سوارز ابتدا پس از اینکه در موقعیتی تک به تک توپ را به دست دروازه بان شیلی کوبید، با بالا بردن دستش از داور درخواست اعلام ضربه پنالتی کرد! و در ادامه پس از اینکه «گونزالو خارا» بازیکن شیلی یک جیمی جامپ را با پا سرنگون کرد، از داور خواست تا او را اخراج کند!

دوران فوتبالی مرد ۳۲ ساله اروگوئه ای همواره سرشار از لحظات جنجالی بوده و این تازه ترین نمونه از این جنجال ها در یک مسابقه سطح بالای فوتبال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که اروگوئه برای صعود از مرحله گروهی به عنوان تیم اول به دنبال یک گل در برابر مدافع عنوان قهرمانی کوپا آمریکا بود، سوآرز با یورش به سمت دروازه شیلی در محوطه جریمه این تیم با «گابریل آریاس» گلر شیلی تک به تک شد و آریاس پس از یک بار فریب خوردن بلافاصله از زمین بلند شد و ضربه سوارز را با دست راهی کرنر کرد.

این در حالی بود که سوارز برای لحظه ای پست آریاس را فراموش کرد و با اشاره به دستش به نشانه برخورد توپ به دست دروازه بان حریف در محوطه جریمه، از داور درخواست اعلام ضربه پنالتی کرد!

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

با این حال، اعتراض سوارز تنها چند لحظه طول کشید و مرد اروگوئه ای بلافاصله با گرفتن سر خود در دستش وانمود کرد که به خاطر از دست دادن موقعیت افسوس می خورد!

در نیمه دوم سوارز یک شیرین کاری دیگر کرد و از داور خواست تا به بازیکن شیلی بابت سرنگون کردن یک جیمی جامپ با پا، کارت قرمز نشان دهد!

«ادینسون کاوانی» هم تیمی سوارز در ادامه تک گل پیروزی بخش اروگوئه را به ثمر رساند تا ۱۵ بار قهرمان کوپا آمریکا بالاتر از شیلی با صدرنشینی در گروه سوم راهی یک چهارم و حریف پرو شود.

این حادثه با دخالت سوارز دقیقاً ۵ سال پس از روزی به وقوع پیوست که او پس از گاز گرفتن کتف «جورجو کیه لینی» مدافع تیم ملی ایتالیا در جریان دیدار تعیین کننده مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴، چهار ماه از همراهی تیم ملی کشورش محروم شده بود.

علاوه بر این، سوارز در جام جهانی ۲۰۱۰ در صحنه ای جنجال برانگیز توپ را با دست از روی خط دروازه خودی خارج کرد و این حرکت به قیمت حذف غنا و صعود اروگوئه به نیمه نهایی تمام شد؛ در واقع «اسامه ژیان» بازیکن غنا ضربه پنالتی را به تیر عمودی دروازه کوبید و اروگوئه در ضربات پنالتی با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی رسید.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کوپا آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۶۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رم 1-3 بولونیا: گل سردار برای کامبک کافی نبود

به گزارش "ورزش سه"، در بازی هفته سی و سوم سری A امشب تیم‌ رم از بولونیا میزبانی کرد و با نتیجه 3-1 شکست خورد. سردار آزمون تنها گل تیمش را به ثمر رساند اما نتوانست مانع از شکست تیم میزبان شود.

ویدئو: 330715

بولونیا بازی در ورزشگاه المپیکو را منظم‌تر از رم آغاز کرد و موفق شد تیم حریف را خیلی زود غافلگیر کند. پس از چند حمله به سمت دروازه رم، در دقیقه 13 بالاخره دروازه میزبان باز شد.

پس از فشار از سمت راست خط دفاعی رم، روی ارسال کوتاه کالافیوری، اوساما ال عزوزی تصمیم گرفت با ضربه آکروباتیک قیچی برگردان مدافعان حریف را غافلگیر کرده که ضربه او پس از برخورد به تیرک عمودی وارد دروازه شد.

بازی دو تیم بیشتر پربرخورد دنبال می‌شد و رم به دنبال جبران این گل بود که روی ارسال استفان الشعراوی، پائولو دیبالا تلاش کرد تا روی ضربه قیچی برگردان دروازه حریف را تهدید کند اما شوت او در دقیقه 21 با فاصله کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

بازی دو تیم در میانه میدان اغلب متعادل دنبال می‌شد تا اینکه روی یک ضربه ایستگاهی بولونیا فرصت گلزنی خوبی داشت اما ضربه خطرناک سالماکرز در دقیقه 41 با فاصله کم از بالای تیرک افقی دروازه میلان به بیرون رفت.

بولونیا با یک گل دیگر نیمه اول را تمام کرد. یوشوا زیرکزی موفق شد ارسال به درون محوطه جریمه را با پای چپ به سمت دروازه بفرستد که با وجود واکنش میله اسویلار از روی خط دروازه عبور کرد و داور این گل را پذیرفت.

رم نیمه دوم را بهتر آغاز کرد و روی یک صحنه الشعراوی با ارسال کرنر تامی آبراهام والی پرقدرتی را به سمت دروازه فرستاد که دروازه‌بان بولونیا در دقیقه 51 به خوبی آن را مهار کرد.

سردار آزمون که این بازی را از روی نیمکت آغاز کرده بود با نظر دانیله ده روسی در دقیقه 52 به جای تامی آبراهام وارد زمین شد تا در خط حمله این تیم تغییراتی ایجاد شود.

تغییر آزمون به سود رم رقم خورد چرا که او خیلی زود موفق به گلزنی شد‌. این مهاجم ایرانی روی ارسال لورنزو پلگرینی ابتدا با ضربه سر شانس گلزنی‌اش را امتحان کرد که اسکوروپسکی ابتدا آن را مهار کرد. آزمون توپ بلوکه شده را با ضربه پای چپ به سمت دروازه فرستاد و دوباره این توپ مهار شد که در سومین تلاش توانست با وجود دخالت مدافعان حریف این توپ را در دقیقه 56 به گل تبدیل کند.

رم طی 5 بازی گذشته مقابل بولونیا تنها یک گل به ثمر رسانده بود و آزمون موفق شد این آمار را ارتقا بدهد اما در نهایت نتوانست تیمش را از شکست نجات دهد.

رم با این گل انگیزه زیادی برای گل تساوی داشت اما برخلاف جریان بازی این تیم میهمان بود که به یک گل دیگر رسید و تفاضل را افزایش داد. بازیکنان رم که در میانه میدان منتظر تصمیم داور برای اعلام خطا بودند با ضد حمله سریع غافلگیر شدند.

الکسیس سالماکرز در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان رم موفق شد توپ را با ضربه چیپ از بالای دستان اسویلار عبور دهد تا سومین گل تیمش را در دقیقه 65 به ثمر برساند.

رم با وجود آزمون در خط حمله تلاش زیادی برای گلزنی داشت اما ضربه خطرناک این مهاجم ایرانی با واکنش دروازه‌بان بولونیا در دقیقه 78 دفع شد و روی ریباند هم پلگرینی توپ را با ضربه بی دقت به بیرون فرستاد.

بولونیا در دقایق پایانی هم با وجود تعویض‌هایی که بیشتر دفاعی بودند جریان بازی را در اختیار داشت و به گل هم رسید اما به دلیل آفساید این گل مردود اعلام شد.

در نهایت رم که طی 8 بازی از 9 بازی خانگی مقابل بولونیا شکست نخورده بود و حتی در 6 بازی دروازه‌اش را بسته نگه داشته بود نتیجه این بازی را به بولونیا واگذار کرد. بولونیا که در بازی رفت 2-0 رم را در ماه دسامبر شکست داده بود موفق شد برای اولین بار از فصل 67-1966 جالوروسی را در بازی رفت و برگشت شکست دهد.

این برد بولونیا را با 62 امتیاز در رده چهارم جدول قرار داد و رم در رده پنجم 55 امتیازی باقی ماند.

دیگر خبرها

  • چالش سخت و شیرین اوسمار ویرا؛ علیرضا بیرانوند یا امیررضا رفیعی؟
  • رم 1-3 بولونیا: گل سردار برای کامبک کافی نبود
  • آپوئل بدون مهری، پیش به سوی قهرمانی
  • ضربه ضعیف کاسمیرو در ضربات پنالتی بازی کاونتری و منچستریونایتد / فیلم
  • یونایتد 3(4)-(2)3 کاونتری: تن‌هاخ تا دم اخراج رفت و برگشت!‏
  • ذوب آهن 2 - 0 آلومینیوم: فولاد‌شهر رنگ برد را دید!
  • سکوت برناردو در مورد پنالتی جنجالی شکست
  • پاننکا: سی بار پاننکا زدم یکیش گل نشد!
  • جنجال در اف‌ای کاپ: داور به کمک سیتی رفت (عکس)
  • برناردو جبران کرد: لطفا من را عفو کنید! (عکس)‏