Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس پلیس بین الملل ناجا گفت: در سه ماهه ابتدایی امسال، میزان استرداد مجرمان 160 درصد به نسبت سه ماهه ابتدایی سال گذشته افزایش داشته است.
به گزارش خبرگزاری آریا، سردار "هادی شیرزاد" در حاشیه نشست سالانه افسران رابط پلیس بین الملل ناجا اظهار داشت: دیپلماسی انتظامی و توسعه هرچه بیشتر روابط چند جانبه با کشور‌های عضو سازمان اینترپل منجر به افزایش استرداد مجرمان بین المللی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بیش از 70 درصد بزهکارانی که در سال جاری دستگیر و به کشور بازگردانده شده اند در زمینه‌های اقتصادی همچون کلاهبرداری، جرایم مالی و بقیه در سایر جرایم فعالیت مجرمانه داشته اند.
 
گسترش طرح دادرسی الکترونیک
افزایش 160 درصدی استرداد مجرمان بین‌المللیرئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به کارکرد‌های فناوری‌های نوین درکلانتری‌ها گفت: فناوری‌های نوین ظرفیت مناسبی برای پاسخگویی مراکز انتظامی برای کاهش هزینه مادی، معنوی و افزایش رضایتمندی مردم است.
سردار " محمد شرفی" با حضور در دادسرای ناحیه 11 تهران، از پروژه دادرسی الکترونیکی با رویکرد ارسال و دریافت مکاتبات و دستورات قضایی از دادسرا‌های سراسر کشور به ضابطان قضائی بازدید و اظهار کرد: در این پروژه نوین ارسال مرسولات از طرف داسرا به ظابطین در کلانتری‌ها به صورت الکترونیکی است و پاسخ هم به صورت الکترونیکی دریافت می‌شود و در این راستا بهره مندی از ظرفیت‌های فناورانه نقشی بی بدیل داشته و این فرآیند برای توسعه پلیس هوشمند ادامه دارد.
وی افزود:کارشناسان پلیس پیشگیری با همکاری و مشارکت مدیران و مسئولان قوه قضائیه نسبت به راه اندازی سیستم دادرسی الکترونیکی اقدام کرده اند که در کاهش مراجعات مردمی به کلانتری‌ها و دادسراها، کاهش هزینه ها، مدیریت منابع انسانی مهم است و به نیرو‌های قضایی و انتظامی این امکان را می‌دهد تا با تسریع در خدمات رسانی، موجب افزایش رضایتمندی مردم شوند.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا مطرح کرد: با اراده قوی که در قوه قضاییه و ناجا وجود دارد، در حال توسعه این فناوری در همه رده‌های انتظامی در سراسر کشور هستیم.
این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: اولویت ناجا برای اجرای این طرح، استفاده مناسب و منطقی از دانش، تجهیزات و فناوری‌ها و ... برای بالابردن کیفیت خدمات، ماموریت‌ها و کاهش خطا‌های انتظامی و هزینه‌های مادی و معنوی است.
وی با بیان اینکه پلیس پیشگیری با توسعه و تقویت فناوری‌های نوین برای رسیدن به پلیس مقتدر و تراز جمهوری اسلامی پیشگام است، ابراز امیدواری کرد با توجه جدی‌تر مسئولان مربوطه و تامین اعتبارات بیشتر برای این طرح، به صورت جدی ارتقا یابد تا روند اجرای آن شتاب بیشتری گیرد و سطح کمی و کیفی آن نیز افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افزایش استرداد مجرمان بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۶۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز جسد ‌مجهول‌ الهویه در هفتکل فاش شد

ایسنا/خوزستان فرمانده انتظامی هفتکل از شناسایی جسد مجهول الهویه و دستگیری عاملان قتل در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ابراهیم خوبان درتشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی کشف جسد مجهول الهویه در بیابان های اطراف یکی از محورهای مواصلاتی حوزه استحفاظی بلافاصله موضوع در دستور کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از پلیس، وی با بیان اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی هفتکل با انجام اقدامات فنی پلیسی هویت جسد را که جوانی ۳۰ ساله اهل هفتکل بوده است را شناسایی کردند، افزود: ماموران با بررسی ها و انجام تحقیقات محلی و میدانی قاتل و همدستش را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی هفتکل گفت: متهمان در بازجویی‌های اولیه انگیزه خود از قتل را اختلاف خانوادگی اعلام کردند.

وی افزود: از مردم می خواهیم در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در گلستان/کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • كشف بيش از يک ميليارد كالای قاچاق در كاشمر
  • استرداد ۱۰ میلیارد ریال به‌ حساب مالباختگان فضای مجازی
  • افزایش ۳۲ درصدی کشف جرایم سایبری در استان سمنان
  • کشف ۱۱ دستگاه خودرو سرقتی در یزد 
  • زورگیران اتوبان صدر اسلحه داشتند | این مجرمان را درس عبرت بقیه می‌کنیم | تشکر پلیس از کسی که فیلم گرفت
  • دستگیری سارقان صدر با هوشمندی و ابزار پلیس
  • راز جسد ‌مجهول‌ الهویه در هفتکل فاش شد
  • افزایش ۸۳ درصدی کشف جرایم سرقت در استان بوشهر 
  • باخت بزرگ سایت‌های شرط‌بندی