Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، پروفسور معصومعلی معصومی روز سه شنبه در همایش طرح حافظان سلامت که در بیمارستان آیت الله طالقانی برگزار شد، زیان مصرف هر بار شیرینی را برابر با مصرف ۱۰ سیگار دانست و افزود: اسیدهای چرب ترانس کلسترول بد را بالا و کلسترول خوب را پایین می‌آورند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را بشدت در افراد افزایش می‌دهد، حتی منجر به فوت نیز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح حافظان سلامت طرحی است که به ابتکار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قرار است از ۱۵ تیر ماه سال جاری از ورود شیرینی و آبمیوه‌های صنعتی به بیمارستان‌های دولتی توسط نگهبانان (حافظان سلامت) با هدف مضرات شیرینی برای بیماران و افراد جلوگیری شود.

معصومی در ادامه بیان داشت: ۷۰ تا ۸۰ درصد بیماری‌های کنونی دنیا، بیماری‌های انفرادی و غیر واگیردار است که منشأ بیشتر آنها تغذیه ناسالم و محیط غیربهداشتی است.

وی با بیان اینکه آبمیوه‌های صنعتی نیز بیشتر از شکر و قند تهیه می‌شوند، گفت: چگونه ممکن است برای بیماری که در بیمارستان‌ها سیستم ایمنی بدنش ضعیف شده از خود عامل بیماری (شیرینی‌ها) به وی داد.

ملاقات غیرضروری برای بیماران بسیار مضر است

این متخصص قلب و عروق در بخش دیگری از سخنان خود ارتباط نزدیک افراد با هم را حاوی میلیون‌ها ذرات ریز دانست که گاهاً میکروب‌ها نیز بر آنها سوار هستند، گفت: چگونه بیماری که تا حد زیادی سیستم ایمنی بدن او ضعیف شده می‌تواند افراد مختلف که هر کدام می‌توانند حاوی انواع میکروب باشند را ملاقات کند و انتظار داشته باشیم بیماری او عود نکند.

معصومی در ادامه حضور کودکان برای ملاقات با بیمار را بسیار خطرناک و غیربهداشتی دانست و گفت: در هیچ جای دنیا رسم نیست که کودکان به ملاقات بیمار به بیمارستان برده شوند زیرا می‌دانند برای آنها خوب نیست، جامعه ما در زمینه ملاقات و عیادت از بیمار بسیار غافل است و باید خیلی فرهنگ سازی و اطلاع رسانی کنیم تا مردم نه شیرینی و آبمیوه با خود به بیمارستان بیاورند و نه زیاد به ملاقات بیایند تا بیمار زودتر بهبود یابد.

۳۲۰۹/‏۸۰۶۶‬

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمانشاه بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۶۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فواید بی‌نظیر ریواس

یک متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نقش برخی گیاهان خوراکی طبیعی و دارویی در سلامت را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، مهناز مردانی در خصوص مصرف غذایی گیاهان خوراکی و دارویی طبیعی گفت: یکی از نعمت‌های بی‌شمار خداوندی، وجود گیاهان خوراکی و گاها داروئی در استان حاصلخیز لرستان است.

وی با بیان اینکه استفاده درست و منطقی از این گیاهان منجر به حفظ و ارتقاء سلامت خواهد شد، ادامه داد: از جمله این گیاهان می‌توان به ریواس، کنگر، قارچ کوهی، شنگ یا ریش بز، پای غازان یا در گویش محلی پاغزو، زرشک، موسیر، بن سرخ و..... اشاره کرد.

مردانی اضافه کرد: این گیاهان خودرو و ارگانیک سرشار از فیبر، مواد معدنی، ویتامین C ویتامین‌های گروه B و بعضا پیش ساز ویتامین D هستند.

این متخصص تغذیه یادآور شد: فیبر بسیار خوب این گیاهان باعث ایجاد لینت مزاج در افراد و پیشگیری از یبوست‌های مزمن شده و به سلامت سیستم گوارش کمک شایانی خواهد کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: مصرف مناسب انواع این گیاهان منجر به کاهش چربی‌های خون در افراد مبتلا به دیس لیپیدمی و تعدیل قند خون در افراد دیابتی می‌شود.

او گفت: از طرفی آنتی اکسیدان‌های موجود در آنها به سلامت قلب و عروق و کبد کمک می‌کنند و نقش ضد سرطانی دارند.

مردانی اظهار کرد: همچنین وجود ویتامین‌های مختلف همچون ویتامین سی و ویتامین آ و برخی مواد معدنی در ساختار این گیاهان، باعث افزایش سیستم ایمنی و در نتیجه افزایش مقاومت بدن در مقابل بیماری‌های مختلف خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: البته در هنگام مصرف این گیاهان می‌بایست احتیاط لازم به عمل آید. به طور مثال در مصرف قارچ‌های کوهی باید دقت کافی به عمل آید چرا که برخی از این قارچ‌ها سمی بوده و حتی منجر به فوت مصرف کننده خواهد شد و لذا قارچ‌ها از افرادی که قابل اعتماد هستند خریداری شوند.

این متخصص تغذیه گفت: برخی از این گیاهان، مانند ریواس حاوی مقدار زیادی اگزالات بوده و در نتیجه در افرادی که سنگ کلیه از جنس اگزالات دارند، نباید مصرف شود.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کوکی پنیری ژاپنی؛ یک شیرینی شیک و خوشمزه برای پذیرایی (فیلم)
  • این رژیم غذایی پیری مغز را تسریع می‌کند
  • ۷۰ درصد تشخیص پزشکان وابسته به آزمایشگاه است
  • فواید بی‌نظیر ریواس
  • نتایج تحقیقات ؛ غذای پرچرب و چاقی به پیری مغز سرعت می بخشد
  • نتایج تحقیقات ؛ غذایی پرچرب و چاقی به پیری مغز سرعت می بخشد
  • چاقی و رژیم غذایی پرچرب پیری مغز را تسریع می کند
  • طرز تهیه کباب لاهماجون، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • بیماری هموفیلی قابل کنترل است
  • به افراد متخصص نیاز داریم