Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندوی کشورمان در گفتگو با رادیو ورزش به تشریح برخی مسائل حاشیه‌ای پیرامون این فدراسیون و بررسی عملکرد رده‌های سنی مختلف تیم ملی تکواندو پرداخت.

المپیکی بودن تکواندو، باعث شلوغ شدن تقویم این رشته شده است

او گفت: به خاطر المپیکی بودن تکواندو، مسابقات رسمی این رشته سال به سال بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در برخی سال‌ها بیش از ۱۲ رویداد رسمی بین المللی برگزار شده است. یعنی به طور میانگین هر ماه یک اعزام داشتیم. امسال نیز به دلیل فاصله یکساله تا المپیک، تورنمنت‌های زیادی جهت کسب سهمیه المپیک برگزار می‌شود که شامل مسابقات قهرمانی جهان هم می‌شود. مسابقات قهرمانی جهان به دلیل امتیاز بالایی که در رنکینگ دارد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. پس از آن مسابقات جایزه بزرگ، گرنداسلم و فاینال این ۲ رویداد در رده‌های بعدی قرار دارند که تقویم مسابقات بزرگسالان را پر کرده اند. در رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان نیز در اردن مسابقات قهرمانی آسیا را پیش رو داریم که اواخر همین ماه برگزار می‌شود. پس از آن نیز مسابقات جهانی نونهالان در ازبکستان را داریم.

با افراد تخریب گر نمی‌توان به توافق رسید

پولادگر تصریح کرد: همیشه تاکید کرده ام که انتقاد را می‌پذیرم و آن را سازنده می‌دانم، اما بین انتقاد و تخریب تفاوت‌هایی وجود دارد. برخی از دوستان که نمی‌خواهم اسمی از آن‌ها بیاورم، نگاه و رویکردشان در قبال تحولات تکواندو تخریبی است و این را از مطالبی که مطرح می‌کنند می‌توان فهمید. با افرادی که به راحتی دروغ می‌گویند، تهمت می‌زنند و موفقیت‌ها را نادیده می‌گیرند، به هیچ وجه نمی‌توانیم به توافق برسیم و باید در این زمینه به مدیری که کار می‌کند، حق داد. وقتی یک ناکامی و شکست اتفاق می‌افتد، این افراد تمام موفقیت‌های قبلی را نادیده می‌گیرند.

درِ فدراسیون همیشه به روی منتقدان باز است

رئیس فدراسیون تکواندو خاطرنشان کرد: همواره گفته ام که درِ فدراسیون به روی منتقدان باز است. یکی از همین افراد چند روز پیش در تمرین تیم ملی حاضر شد. مانع آمدن هیچ کسی به فدراسیون نمی‌شویم و در فدراسیون هیچ لیستی وجود ندارد که اگر فلان شخص آمد به او بگویند نمی‌توانی وارد شوی. درِ فدراسیون بر روی همه باز است حتی افرادی که تخریب می‌کنند و مطالب خلاف واقع مطرح می‌کنند. با یکی از همین افراد تخریب گر نیز جلسه ۲ ساعته‌ای را برگزار کردیم و به توافق‌هایی هم رسیدیم که قرار شد به ما جواب بدهد، اما پس از این که رفت، در مصاحبه‌ای اعلام کرد تا وقتی این ۲ نفر در فدراسیون هستند، همکاری نمی‌کنم.

پیشنهاد‌های سازنده باعث می‌شود یک قدم جلوتر برویم

او بیان کرد: متاسفانه تخریب‌ها بیشتر مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد، اما اگر کسی تمجید کند یا انتقاد نرمی داشته باشد آنچنان که باید به آن پرداخته نمی‌شود. دوست‌داران تکواندو، اساتید و صاحب نظران زیادی هستند که پیشنهاد‌های سازنده‌ای را مطرح کردند و همین پیشنهاد‌ها باعث شده تا ما یک قدم جلوتر برویم و در جریان کارمان اصلاحاتی ایجاد کنیم.

چگونگی روابط سیاسی نباید در ورزش دخالت داشته باشد

او اظهار کرد: در پروتکل‌های ورزشی داشتن رابطه سیاسی یا چگونگی آن، اصلا ملاک نیست و یکی از بدیهی‌ترین وظایف کشور میزبان، صدور ویزا برای نماینده‌های تمام کشورها، فارغ از خصمانه یا دوستانه بودن روابط سیاسی با کشور‌های شرکت کننده است. وقتی یک رشته المپیکی باشد و آن مسابقه تاثیر مستقیم در کسب سهمیه المپیک داشته باشد، میزبان می‌تواند با اعمال نفوذی که دارد به راحتی رقیبان را از راه به در کند. تمام این ویژگی‌ها در مسابقات منچستر بود.

در رده‌های سنی پایه پیشرفت چشمگیری داشتیم

پولادگر عنوان داشت: در رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان پیشرفت قابل توجهی داشتیم و نتایج بسیار قابل قبولی را در مسابقات جهانی کسب کردیم. در رده سنی نوجوانان، در هر دو بخش پسران و دختران قهرمان مسابقات جهانی شدیم و این موضوع نشان دهنده این است که سرمایه گذاری‌های هوشمندانه‌ای انجام دادیم. نمونه این سرمایه گذاری‌های به جا مهلا مومن زاده بود که با ۱۷ سال، توانست در رده سنی بزرگسالان مدال بگیرد است. شناسنامه او موجود است، اما قبلا یکی از دوستان و قهرمانان سابق گفته بود که مومن زاده ۱۹ ساله است و فدراسیون در این باره دروغ گفته است.

برای انتخاب سرمربی تیم ملی، چند شاخصه متفاوت وجود دارد

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: برای انتخاب سرمربی تیم ملی یک سری شاخصه‌هایی داریم و این شاخصه‌ها را کمیته تحقیقات و پژوهش تدوین کرده و کمیته فنی آن‌ها را به تصویب رسانده است، بنابراین انتخاب هر کدام از سرمربیان تیم ملی در سالیان اخیر با نظر کمیته فنی و با رعایت شاخصه‌های تصویب شده صورت گرفته است. همیشه کسی که بیشترین امتیاز را گرفته و مناسب‌ترین برنامه‌ها را داشته، به عنوان سرمربی انتخاب شده است. برای مربیگری، لیگ باشگاه‌های کشور را داریم که در ابتدا مربیان در آنجا می‌توانند توانایی هایشان را نشان دهند. شاید یک مربی تمرین دهنده خوبی باشد و دیگری بتواند در حین مسابقه مربیگری خوبی انجام دهد که این نیرو‌ها باید متناسب با توانایی هایشان به کار گرفته شوند.

در تمام رده‌های سنی چند تیم آماده داریم

او بیان کرد: در همه رده‌های سنی چند تیم آماده داریم و فاصله نفرات اوزان‌ها خیلی کم شده است. طوری که مربیان برای انتخاب بازیکنان، دست به دامن سیستم هوگوی الکترونیکی و داوران می‌شوند و چند مرحله انتخابی صورت می‌گیرد تا یک نفر انتخاب شود. این که می‌گویند فقط یک تیم داریم، فقط به رده بزرگسالان محدود می‌شود و دلیلش هم رنکینگ سیستم فدراسیون جهانی است که ما را وادار کرده تکواندوکاری که جایگاه بالاتری در رنکینگ دارد را به مسابقات مختلف اعزام کنیم.

بیشتر بخوانید:

ساعی: کسی نمی‌تواند مانع کار کردن من در تکواندو شود/ به تنهایی نمی‌توانم معجزه کنم پولادگر: به عملکرد ملی پوشان در منچستر خوش بین هستم پولادگر: حضور نیافتن ۲ تکواندوکار در بازی‌های جهانی لطمه بزرگی به تکواندو ایران زد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون تکواندو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۷۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند

ایسنا/خوزستان مدیر کل بیمه سلامت خوزستان گفت: افراد کم‌توان تحت پوشش بیمه سلامت علاوه بر پوشش بیمه‌ای ۵۹ خدمت توانبخشی می‌توانند متناسب با نوع بیماری خود از خدمات صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز بهره‌مند شوند.

محمدرضا رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: افراد کم‌توان یا توان‌خواهان می‌توانند از پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی و یا بیماری خود بهره‌مند شوند که برای بهره‌مندی از این خدمات بیمه سلامت می‌توانند اقدام کنند.

 به گزارش ایسنا، وی افزود: مسیر استفاده از این خدمات بیمه سلامت، پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی است که در این راستا سازمان بهزیستی توانخواهان تحت پوشش خود را براساس شش گروه اختلال عملکردی به سازمان بیمه سلامت ایران معرفی می‌کند.

رضایی ادامه داد: این شش گروه اختلال عملکردی شامل اختلالات کم‌توانی ذهنی، جسمی- حرکتی، روانی، بینایی، شنوایی، صوت و گفتار هستند.

وی افزود: پس از معرفی افراد کم‌توان دارای یک یا چند نوع از اختلالات عملکردی از سوی سازمان بهزیستی، این افراد می توانند از ۵۹ کد خدمت توانبخشی در حیطه‌های مختلف شامل کاردرمانی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی، ارتوپدی فنی (اعضای مصنوعی) و فیزیوتراپی با پوشش ۷۰ درصدی سازمان بیمه سلامت ایران در کلیه مراکز طرف قرارداد با مالکیت‌های مختلف دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی بهره‌مند شوند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع تکواندوی آسیا
  • جلسه فنی تیم‌های ملی تکواندو برگزار شد
  • کشتار ورزشکاران، تخریب اماکن ورزشی و فدراسیون‌ها
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع عمومی اتحادیه تکواندو آسیا
  • تخریب کلامی ستاره جهانی ورزش ایران | اول چند مسابقه قهرمان شو بعد اینطور حرف بزن!
  • در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • قضاوت ۲ داور ایرانی در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا