Web Analytics Made Easy - Statcounter

فراخوان چهارمین نمایشگاه لباس عاشورایی از سوی بنیاد ملی مد و لباس کشور منتشر شد.به گزارش بلاغ،در راستای تحقق اهداف سبک زندگی اسلامی و ایرانی و استفاده از قابلیت‌های طراحی، دوخت و تولید در عرصه لباس‌های مناسبتی، مذهبی، عاشورایی و ترویج هرچه بهتر شعائر دینی و عاشورایی و تأثیر آن در شئونات مختلف اجتماعی و فرهنگی جامعه و کارکرد آن در سبک زندگی اسلامی و ایرانی کارگروه ساماندهی مد و لباس چهارمین نمایشگاه لباس های عاشورایی در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رویداد با هدف تعظیم شعائر و احیای فرهنگ غنی اسلام در راستای قانون کارگروه ساماندهی مد و لباس، ترغیب و تشویق طراحان برای ارائه ایده‌ها با نگاه دینی و طرح لباس مذهبی، عزاداری و عاشورایی در گروه‌های سنی مختلف، ارج نهادن به زحمات پیشکسوتان،چهره های ماندگار و فعالان این عرصه، بررسی نقش لباس و کاربرد آن در ایام محرم و شیوه‌های انتقال فرهنگ عاشورا، بکارگیری علایم و نشانه‌های اقوام ایرانی در لباس‌های مذهبی و عاشورایی و جلوگیری از ترویج لباس مبتذل در مراسم عزاداری و هیئت‌های مذهبی برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه با  هدف تعظیم شعائر دینی و احیای فرهنگ غنی عاشورا در راستای وظایف محوله به کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، ترغیب و تشویق طراحان برای ارائه ایده ها با نگاه دینی و طراحی لباس های مناسبتی ، مذهبی و عاشورایی در گروه‌های سنی مختلف، تقدیر از زحمات پیشکسوتان ،چهره های ماندگار و فعالان این عرصه در حوزه تولید و توزیع،  بررسی نقش لباس و کاربرد آن در ایام محرم ، صفر  و شیوه های انتقال فرهنگ عاشورا ،  استفاده از علایم و نشانه های اقوام ایرانی در لباس های مذهبی و عاشورایی، جلوگیری از ترویج لباس نأمانوس و نامناسب در مراسم عزاداری و هیئت های مذهبی برگزار می‌شود.

از جمله بخش‌های مسابقه، بخش پوشاک آقایان : طراحی پیراهن مردانه (رسمی وتی شرت )، طراحی شال و سربند . در  بخش پوشاک بانوان: طراحی مانتو و چادر (اجتماع)، طراحی روسری ، مقنعه و شال در بخش پوشاک کودک و نوجوان، طراحی لباس کودک و نوجوان ( پسران)  پیراهن، شلوار، تی‌شرت، طراحی لباس کودک ونوجوان‌( دختران )  چادر، مانتو، پیراهن، روسری طراحی شال و سربند  است.

بخش رقابتی مجموعه‌سازان(گروهی و ارائه مجموعه) : دراین بخش کلیه طراحان حرفه‌ای مستقل ، مراکز آموزشی ، مراکز تولیدی، دارندگان خانه‌های مد(مزون‌ها) به صورت فردی و یا گروهی می‌توانند  با ارائه مجموعه (کالکشن) - که دارای نام ، که دارای نام، موضوع  و نگاهی کاربردی متناسب با فرهنگ وموازین عاشورا یی باشد - حضور یابند.

برای توجیه وهماهنگی نحوه حضور، کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید برگزار خواهد‌شد .

امکان نمایش آثار با اختصاص فضای مناسب در صورت انتخاب نهایی فراهم می‌شود .

همراه داشتن ملحقات هماهنگ با موضوعات دارای امتیاز است .

ارائه مجموعه طرح  می‌تواند از مجموع پوشاک آقایان ، بانوان  و کودکان نیز باشد که در این صورت ارائه حداقل ۳ و حداکثر ۵ اثر ضروری است .

داوری این بخش براساس مجموعه ارائه شده صورت می‌پذیرد .

چیدمان در تالار نمایش  با احتساب امتیاز خواهدبود .

طراحی پارچه:

این بخش شامل طراحی پارچه به صورت دستی و یا دیجیتال با موضوعیت عاشورا به منظور استفاده در انواع پوشاک آقایان و بانوان خواهد بود.

لباس تولید شده کاربردی :

شرکت کنندگان با عناوین زیر در بخش جنبی و نمایش می توانندشرکت نمایند.

لباس های تولید شده (تن پوش جامع) کاربردی ،تن پوش جامع لباسی است که دارای ویژگی های ج= جنس مناسب  ،الف= آرامش بخشی  ،  م= مناسبتی   ،  ع= عام   باشد ، نگاه راهبردی بر این استوار است لباسی که به تولید انبوه رسیده و به تن مردم ما می نشیند ، باید جنس مناسب داشته و آرامش روانی فرد  را تامین کند، طبق مد روز باشد و مورد مقبولیت عموم مردم قرار گیرد.

محورها و الویت های مربوط به بخش مسابقه :

    لباس عزاداری اقوام استان ها در ماه محرم صفر .

    لباس های آئینی در مراسم عزاداری در تکایا و هیئت ها و مورد استفاده در ایام محرم و صفر .

    لباس مراسم تعزیه خوانی واقعه عاشورا .

    لباس مناسب راهپیمایی اربعین .

    طراحی لباس عاشورائیان با نگاه روزشمار واقعه عاشورا .

    طراحی پارچه با مضامین و اشعارمرتبط با موضوع عاشورا.

    طراحی داستان های وقایع عاشورا بر روی لباس .

    استفاده و بکارگیری اشعار محتشم کاشانی ، عمان سامانی و ... ، در طراحی لباس و پارچه .

    و دیگر مضامین نوآورانه مرتبط با موضوع

 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۷۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل نیازهای صنایع به کمک فناوران داخلی در «ریورس‌ پیچ» اینوتکس

به گزارش خبرگزاری مهر، در رویدادهای ریورس پیچ، از یک طرف صنعت‌گران و شرکت‌های مختلف چالش‌ها و نیازمندی‌های خود را مطرح می‌کنند و از طرف دیگر شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و کسانی که توانایی حل این نیازها را دارند، راه‌حل‌های خود را متناسب با نیاز مطرح شده ارائه خواهند داد.

در نخستین روز نمایشگاه اینوتکس در سالن سراج پارک فناوری پردیس شاهد برگزاری نخستین رویداد ریورس پیچ با عنوان رویداد ارائه نیازهای فناورانه هوشمندسازی صنعت گلخانه خواهیم بود.

در این رویداد که ساعت ۱۶ روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت برگزار می‌شود نیازهای فناورانه شرکت دانش بنیان فناوران کاشت زاگرس که در حوزه هوشمندسازی صنعت گلخانه فعال می‌باشد، مطرح می شود.

دومین روز نمایشگاه اینوتکس شاهد برگزاری رویداد ارائه نیازهای فناورانه صنعت فولاد هستیم. این رویداد چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۱۰ صبح برگزار می شود و در آن نیازهای فناورانه شرکت فولاد مبارکه مطرح خواهد شد.

در ادامه چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت رویداد ارائه نیازهای فناورانه شبکه‌سازی هدف‌گرا ساعت ۱۳:۳۰ برگزار می شود. در رویداد سوم واحد تحقیق و توسعه شرکت همراه اول در حوزه شبکه سازی هدف‌گرا نیازهای فناورانه‌شان را مطرح می کنند.

در دومین روز نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ همچنین رویداد ارائه نیازهای فناورانه صنایع شیمیایی ساعت ۱۵ برگزار می شود. در این رویداد شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران با هدف رفع چالش های موجود، نیازهای فناورانه صنایع شیمیایی را مطرح می کند.

علاقه‌مندان برای حضور در رویداد و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس reversepitch.inotex.com مراجعه کنند.

گفتنی است شبکه فن‌بازار ملی ایران با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بروکرهای خود، هر ساله رویدادهای نیازمحور نمایشگاه اینوتکس را برگزار می‌کند.

اینوتکس ۲۰۲۴ از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. این نمایشگاه میزبان بیش از ۴۰۰ شرکت نوآور و فناور در قالب غرفه‌دار، ۱۵۰ سرمایه‌گذار استارتاپی، ۴۰۰ جلسه بین کسب‌وکارها و ۲۰ رویداد و بخش جانبی‌ خواهد بود.

کد خبر 6085016 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • سند ملی سبک پوشش اسلامی چه کمکی به صنعت پوشاک کشور می‌کند؟
  • مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت منصوب شد
  • گشایش نمایشگاه دستاورد‌های دانش آموزان عشایر جرقویه
  • حل نیازهای صنایع به کمک فناوران داخلی در «ریورس‌ پیچ» اینوتکس
  • آثار جشنواره مد و لباس نقش تن‌پوش در حال داوری است