Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دادگستری شهرستان قدس با اشاره به تأثیر کار فرهنگی بر برخورد قضایی و اینکه امروزه موضوع پیشگیری از جرم در حد شعار است، گفت: شهروندان قدس با ارسال گزارشات تخلفات اداری و مالی در ادارات شهرستان قدس مجموعه قضایی را در برخورد با فساد یاری کنند.به گزارش بلاغ،سید آیت اله بنی‌هاشمی رئیس دادگستری شهرستان قدس در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه در محل دادگستری شهرستان قدس اظهار داشت: پیروزی سربازان گمنام امام زمان(عج) در کشف و شناسایی شبکه جاسوسی آمریکا و منهدم کردن پهباد آمریکایی و شکست مفتضحانه آنان نشان از اقتدار جمهوری اسلامی ایران تحت رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ارتباط با عملکرد دستگاه قضایی شهرستان قدس در سطح شهرستان قدس در سال ۹۷ گفت: در سال ۹۷ تعداد ۱۹۷۶۱ پرونده حقوقی و کیفری به دادگستری وارد شد که به ۱۹۱۶۵پروند رسیدگی و حکم آن‌ها صادرشده است و ۳۴۱۲۵پرونده هم به دادسرا واردشده بود که ۳۳۸۶۵ پرونده رسیدگی و منجر به کیفرخواست و منع تعلیق و جمعاً ۵۳۸۸۶ پرونده به دستگاه قضایی شهرستان قدس واردشده بود که به ۵۳۰۳۰ پرونده رسیدگی صورت گرفت. 

رئیس دادگستری شهرستان قدس بیان کرد: با توجه به جمعیت حدود ۳۵۰ هزارنفری شهرستان و افزایش مهاجرت‌هایی که به‌واسطه شرایط حاکم اقتصادی از تهران و شهرستان‌های اطراف به شهر قدس انجام می‌گیرد، با حجم بالایی از پرونده‌ها مواجه هستیم و این زیبنده شهرستان قدس و مردم آن نیست که در این راستا نیازمند انجام برنامه‌های فرهنگی توسط مسئولان و دست‌اندرکاران هستیم.

بنی‌هاشمی با اشاره به معضلات خانوادگی گفت: مهم‌ترین آسیب موجود در شهرستان قدس بحث مسائل خانوادگی است که خود موجب بروز آسیب‌های دیگر اجتماعی است و درصد بالایی از پرونده‌ها به موضوعات خانواده اختصاص دارد و امروز مبحث طلاق بسیاری از پرونده‌ها را در برگرفته و اکثراً در سن ۲۰ تا ۳۰ سال هستند.

وی ادامه داد: مطالبه خسارات، اظهار اطاله دادرسی، تأمین خواسته و  مطالبه مهریه در بخش حقوقی بیشترین اولویت را دارد که مطالبه مهریه یک زنگ خطری برای تحکیم بنیان خانواده است و در زمینه پرونده‌های کیفری، سرقت، ضرب‌وجرح، توهین و تهدید بیشترین پرونده را به خود اختصاص داده است که نشان می‌دهد که روحیه اخلاق و فرهنگ به‌درستی بیان‌نشده است.

رئیس دادگستری شهرستان قدس خاطرنشان کرد: مردم ولی‌نعمت مسئولین هستند و باید از ما مطالبه گری کرده و ما هم وظیفه پاسخگویی به آن‌ها را داریم و احیاء حقوق عامه مردم از وظایف دستگاه قضا است و در این راستا شهروندان بعضاً از  بحث حقوق و قوانین آگاهی ندارند و نبود اطلاعات کافی در زمینه حقوق شهروندی موجب ابهاماتی در زندگی می‌شود.

بنی‌هاشمی با توجه به فساد مالی در ادارات بیان کرد: فساد در ادارات وجود دارد و موجب نارضایتی مردم شده است و انکارناپذیر است و ما وجود فساد مالی و اداری را در شهرستان نفی نمی‌کنیم و در کشورهای پیشرفته نیز این معضل وجود دارد.

رئیس دادگستری شهرستان قدس در پایان خاطرنشان کرد: یکی از عوامل مؤثر در این موضوع وجود بروکراسی اداری طویل با بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های متعدد است و مردم شهرستان در صورت مشاهده هرگونه فساد در ادارات و نهادها بدون هیچ‌گونه نگرانی مراتب اطلاع‌رسانی را انجام دهند و جدیت برخورد با مفاسد در گام دوم انقلاب از اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۷۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه مهم پلیس درباره شناسایی باندهای فساد در طرح نور

به گزارش همشهری آنلاین، مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی کشور در اطلاعیه‌ای از حمایت‌های خالصانه مردم نجیب ایران زمین و دیدگاه‌های قاطع اخیر رئیس جمهور و رئیس دستگاه قضا در اجرای "طرح نور" قدردانی و تشکر کرد.

در اطلاعیه شماره چهار فرماندهی انتظامی کشور در خصوص "طرح نور"(عفاف و حجاب) آمده است:

در زمان و زمانه ای که جریان‌های رسانه‌ای بدخواه ملت ایران به دنبال اختلاف افکنی و دوقطبی سازی جامعه با اجرای" طرح نور" بودند؛ مردم عزیز و نخبگان فهیم با ادراکی قابل ستایش در کنار پلیس قرار گرفتند تا شأن، حریم، حرمت و کرامت بانوی ایرانی حفظ شود.

برای آنکه افکارعمومی و مراکز تصمیم‌گیر، شناخت بیشتری از دلایل فراجا در اهمیت اجرای طرح نور داشته باشند، طی روزهای آینده چند پرونده مهم از باندهای تبهکار سازمان یافته که در سطح بین‌المللی و داخل کشور اقدامات مجرمانه در زمینه فساد و فحشا، تجارت جنسی، پورنوگرافی و... داشته‌اند منتشر خواهد شد.

در پیوند با موضوع پیش گفته؛ گزارش‌های میدانی و اخذ نظرات مردمی در کنار حمایت‌های روسای محترم جمهور و قوه قضاییه، صداسیما و برخی نمایندگان مجلس و ائمه جمعه وجماعات و سایر نهادهای مسئول نشان دهنده شناخت مطلوب از نبض‌سنجی اجتماعی فراجا در اجرای "طرح نور" است.

همچنین بررسی‌ها و مشاهدات عینی روزانه در شهرها نشان دهنده‌ی حرکت مطلوب جامعه به سمت حفظ حریم و حرمت‌ زنان و بانوان سرزمین‌مان است.

پلیس در هیچ حالتی به دنبال پرونده سازی برای موضوعات هنجاری و ارزشی نیست و به شهروندانِ عزیز این نوید را می‌دهیم که در نهایت "طرح نور" به سمت هوشمندسازی پیش خواهد رفت.

این مهم زمانی بهتر و عملیاتی تر خواهد شد که نهادهای متولی کار که وظیفه مستقیم در اقدامات فرهنگی و ایجابی در حوزه عفاف و حجاب دارند، عملکرد قابل قبول و درخور توجهی داشته باشند.

در پایان قدردان کارکنان سخت‌کوش و پُرتلاشی هستیم که چنین خالصانه و مُشفقانه به ارتقای ارزشهای اجتماعی یاری می رسانند و انتظار داریم تا با همّت مسئولین محترم و انجام بموقع وظایف دستگاههای مسئول روند هوشمندسازی نیز، پُرشتاب تر به سرانجام مطلوب و مورد رضایت مردم برسد.

کد خبر 846502 برچسب‌ها خبر ویژه زنان - حجاب فراجا گشت ارشاد

دیگر خبرها

  • دستورات ویژه برای ترخیص اقلام ضروری وکالاهای وارداتی از بندر لنگه
  • اطلاعیه مهم پلیس درباره شناسایی باندهای فساد در طرح نور
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است
  • ارسال پیامک‌های پیشگیرانه دادگستری برای ۱۲۴ هزار نفر از مردم چهارمحال و بختیاری
  • کشف پرونده فساد ارزی ۸۰۰ هزار یورویی در اردبیل/ کیفرخواست صادر شد
  • کشف پرونده فساد ارزی ۸۰۰ هزار یورویی
  • اجازه سوء استفاده از مواهب خدادادی مازندران را از متخلفین سلب می‌کنیم
  • کشف فساد ارزی ۸۰۰ هزار یورویی در اردبیل
  • آرش میراسماعیلی به فساد مالی محکوم شد