Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، وزیر اقتصاد با بیان اینکه در ستاد اقتصادی دولت این جمع‌بندی انجام شد که تا پایان سال تغییری در سیاست تخصیص ارز دولتی انجام نشود، گفت : در هیچ جلسه‌ای موضوع افزایش قیمت حاملهای انرژی در مرداد ماه مطرح نشده است.

وی در خصوص رسوب کالا در گمرکات گفت: موضوع رسوب با موجودی کالا تفاوت دارد اما رییس جمهور دستور دادند تا با همکاری نمایندگان دستگاههای مختلف بحث رسوب کالا تعیین تکلیف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود، به دنبال آن هستیم که با اصلاح رویه های کشاورزی و استاندارد بحث زمان ترخیص کالا از گمرکات کاهش یابد.

دژپسند گفت: در سال ۷۵ مسئولیت تدوین برنامه اقتصاد بدون نفت بر عهده بنده بود. در این برنامه قرار بود درآمدها افزایش هزینه‌ها کاهش و بهره‌وری افزایش یابد.

به گفته دژپسند در سه ماهه اول سال ۹۸ درآمدهای مالیاتی ۲۸ درصد رشد داشته و به حدود ۲۴ هزار میلیارد تومانی رسیده است.

وزیر اقتصاد تاکید کرد، لایحه مالیات بر عایدی در نیمه اول سال به مجلس ارسال می‌شود و پیش‌نویس اولیه در اختیار وزارت اقتصاد است.

وی افزود: امیدواریم قبل از پایان تیرماه این لایحه به مجلس برود. همچنین لایحه مالیات بر درآمد در مرحله نهایی شدن است و به زودی به مجلس می‌رود. مالیات بر سکه نیز به موجب قانون است و سایر درآمدهای بادآورده در سال ۹۷ از طریق تراکنشهای بانکی در حال پیگیری است.

دژپسند خاطر نشان کرد: سه برنامه اصلی بنده در وزارت افتصاد بهبود فضای کسب و کار، مولدسازی داراییهای دولت و اقتصاد هوشمند است.

به گفته دژپسند، فعال نماهای اقتصادی با کوچ نقدینگی به دنبال اختلال در فضای اقتصادی هستند. برهمین اساس تا اواسط هفته بعد وضع مالیات بر فعالیتهای اقتصادی اختلال‌زا به دولت ارسال می‌شود.

وی همچین در پاسخ به سوالی درباره موضوع روابط اقتصادی با استفاده از ظرفیت مناطق آزاد و جاده ابریشم تاکید کرد برنامه راهبری روابط ایران و چین در حال تدوین است و این موضوع تاثیر به سزایی بر موضوعات اقتصادی خواهد داشت.

دژپسند در پاسخ به سوالی درباره کمیته ضد تحریم در وزارت اقتصاد گفت: معاونین بنده و سایر مدیران دستگاههای اجرایی عضو این ستاد هستند.

وی افزود: راهکارهای ۱۲ گانه برای استفاده تهاتری از نفت برای توان بخشیدن به درآمدهای کشور و فعالیتهای پیمانکاری داخلی تدوین شده است.

به گفته دژپسند برای کمک به مستاجران در شرایط فعلی پیشنهادی به رییس جمهور ارایه شد تا در وزاتخانه صندوقی برای حمایت از مستاجران در حوزه رهن تشکیل شود.

وزیر اقتصاد گفت: در مدل‌هایی که برای تعیین قیمت ارز مطرح شده در هیچ کدام از مدل‌ها به قیمت بالای ۱۰ هزار تومان اشاره نشده است و عمده مدلهای اقتصادی قیمت زیر ۸ هزار تومان را برای اقتصاد ایران پیش‌بینی کرده است.

وی افزود: به گفته اقتصاددان‌ها اگر به شرایط نرمال اقتصادی برگردیم حتما قیمت ارز به زیر ۸ هزار تومان خواهد رسید.

دژپسند در ادامه گفت: بررسی ها نشان می‌دهد با راه‌اندازی بازار متشکل ارزی شاهد تاثیر مثبت ارز در بازار خواهیم بود.

کد خبر 445420

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ارز بازار داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۷۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب سکه‌های طلا خیانت به کشور است

محسن اراکی امروز در همایش «اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران» که در سالن همایش‌های دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه اقتصاد جامعه به واسطه چرخه اقتصادی شکل می‌گیرد، مطرح کرد: چرخه اقتصادی از پنج حلقه تشکیل شده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به تولید اولیه، تولید ثانویه، عرضه و ... اشاره کرد.

به گزارش ایلنا، عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از کارکرد‌های پول تسهیل معامله است، عنوان کرد: در نظام اقتصادی باور داریم که باید طلا و نقره واسطه معامله باشند.

وی با اشاره به اینکه در مباحث فقهی آمده است که استفاده از واسطه معامله موجب ثبات بازار می‌شود، خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این است که پول اعتباری نمی‌تواند واسطه معامله باشد مگر در شرایط استثناء که حاکمیت دخالت داشته باشد.

آیت الله اراکی با بیان اینکه در فقه اسلامی مبنای معامله باید دارای ارزش حقیقی باشد، تصریح کرد: همچنین واسطه معامله نیز باید ارزش حقیقی باشد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور اضافه کرد: پول فعلی ارزش حقیقی ندارد چراکه یک تکه کاغذ در هر کشور قدرت ارزش متفاوتی دارد و این بزرگ‌ترین دزدی است که در آمریکا رقم می‌خورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در شرایط فعلی ارزش پول اقتصادی نیست بلکه سیاسی است، یادآور شد: اینکه قدرت سیاسی یک کشور ارزش پول آن کشور را مشخص کند مورد پذیرش فقه اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه با حقیقی کردن پول می‌توان مشکل اقتصادی کشور را حل کرد، ابراز کرد: خیانتی که به سرمایه‌های این مملکت می‌شود ضرب سکه‌های طلا است چراکه سکه‌های طلا در خانه‌ها انبار شده و هیچ مشکلی از جامعه را رفع نمی‌کند.

آیت الله اراکی بیان کرد: در بازار اقتصادی اسلامی خلق پول ممنوع است چراکه پول تنها واسطه معامله است و خود پول نمی‌تواند پول تولید کند.

وی با بیان اینکه در اقتصاد اسلامی پول باید زمینه کار شود، اظهار کرد: بانک‌ها در نظام سرمایه‌داری خود را تاجر پول می‌دانند و همه توان جامعه را جمع کرده و در منفعت خود مصرف می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه افزایش تولید می‌تواند گرانی را کاهش دهد، ولی در تورم تاثیری ندارد، مطرح کرد: تورم نتیجه حتمی و قطعی پول اعتباری است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه پول‌طلا و نقره دارای ارزش حقیقی است، عنوان کرد: پولی که دارای ارزش حقیقی باشد، قدرت خرید را افزایش می‌دهد، ولی پول بدون ارزش حقیقی توان رقابت با ارزش کالا را ندارد.

آیت الله اراکی ادامه داد: تورمی که امروز در جامعه شاهد هستیم ناشی از افزایش تقاضا و عدم عرضه نیست بلکه ناشی از اعتباری بودن پول و عدم ارزش حقیقی پول است.

وی اضافه کرد: اعتقاد ما بر این است که پول‌طلا و نقره امکان حل مشکلات را دارد و به اقتصاد دانان پیشنهاد داریم که راجع به این موضوع بحث و بررسی دقیق و فنی داشته باشند.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران
  • ۴۰۰۰ همت برای تحقق نرخ رشد ۸ درصدی در اقتصاد کشور نیاز است
  • معاون اول احمدی نژاد درگذشت
  • پرویز داوودی درگذشت
  • چرا آثار رشد اقتصادی در زندگی مردم ملموس نیست؟
  • ضرب سکه‌های طلا خیانت به کشور است
  • معاون وزیر اقتصاد: به دنبال آرامش در فضای اقتصادی هستیم
  • قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت رخ دهد
  • خلجی: تغییر در تیم اقتصادی دولت صحت ندارد
  • نفع نوسان نرخ ارز برای دولت چیست؟/ روایت جدید وزیر اقتصاد را بخوانید