Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) از اقدام‌های تنش‌زای آمریکا در منطقه انتقاد کرد و گفت کاهش امنیت خلیج فارس بر امنیت ترکیه نیز اثرگذار است.

به نوشته پایگاه «دیلی صاباح»، اردوغان طی سخنرانی در جمع نمایندگان پارلمانی حزب عدالت و توسعه در آنکارا گفت: «تنش‌های اخیر در خلیج فارس هم منطقه و هم کشور ما را تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما گام‌های تعیین‌کننده‌ای را که لازم باشد، برمی‌داریم. اما این گام‌ها از بیرون به ما تحمیل نخواهد شد بلکه با توجه به مصالح داخلی (ترکیه) این کار را می‌کنیم».

وی همچنین اعلام کرد که از ماه آینده میلادی روند تحویل اجزای سامانه پدافند موشکی اس-400 از سوی روسیه به این کشور آغاز می‌شود.
رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه از کشورهای خارجی درباره نیازهای امنیتی آنکارا اجازه نمی‌گیرد و مذاکره نیز نمی‌کند، گفت: «از ماه آینده، سامانه اس-400 را تحویل می‌گیریم. این یک مسئله مرتبط با استقلال حکومتی ما بوده و یک گام هم از آن عقب نمی‌نشینیم».

اردوغان با هشدار به فرانسه درباره اینکه در مناقشات ترکیه با قبرس دخالت نکند، افزود: «ما قاطعانه به برداشتن گام‌های مورد نیاز در شرق مدیترانه ادامه می‌دهیم تا زمانی که مجبورشان کنیم منابع طبیعی را عادلانه تقسیم کنند. هرگز اجازه نمی‌دهیم طرح‌هایی اجرا شوند که حق ترکیه و ترک‌های قبرس را نادیده بگیرد».

حدود یک سال پیش  (۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷) بود که دولت آمریکا با ادعاهای تکراری از توافق هسته‌ای ایران خارج شده و ضمن اعمال مجدد تحریم‌های ذیل برجام علیه ایران، از کشورهای مختلف از جمله ترکیه خواسته که با تبعیت از تحریم‌های ایران، هرگونه واردات نفت و میعانات گازی را به صفر برسانند.

مقامات مختلف ترکیه نیز بارها تاکید کرده‌اند که ایران همسایه ترکیه بوده - نه آمریکا - آنها برای خوش‌آمد واشنگتن روابط تجاری و اقتصادی با تهران را خراب نمی‌کنند. کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۷۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| استوری معنادار هلدینگ خلیج فارس درباره مالکیت استقلال

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سه شنبه شب بود که خبر واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس منتشر و اعلام گردید که قرار است سرخ‌ها به کنسرسیومی از چهار بانک و آبی‌ها نیز به پتروشیمی خلیج فارس واگذار شوند تا بالاخره تابوی مالکیت مشترک شکسته شده و دو تیم بزرگ پایتخت برای دریافت مجوز حرفه ای، مشکلی نداشته باشند.

در همین رابطه قرار است کنسرسیوم پتروشیمی‌های زیرمجموعه شرکت هلدینگ خلیج فارس نیز قرا برای خرید ۸۵ درصد سهام شرکت استقلال اقدام کرده و آنها در مزایده‌ای که در تاریخ سوم اردیبهشت برگزار می‌شود، برای خریداری سهام باشگاه استقلال شرکت می‌کنند.

ساعتی پیش صفحه رسمی هلدینگ خلیج فارس تصویری معنادار و مرتبط به این اتفاق را منتشر کرد و نوشت: «برای استقلال ایران»

۲۵۸۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898008

دیگر خبرها

  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح می شود
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح شد
  • افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • چرا از هلدینگ خلیج فارس سهمی به بچه‌های خلیج فارس نرسد؟
  • ایجاد رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌ فارس
  • تولید و انتشار ۱۰ چارت جدید از آب‌های خلیج فارس توسط ایران
  • عکس| استوری معنادار هلدینگ خلیج فارس درباره مالکیت استقلال