Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت طلا به علت کاهش ارزش دلار، ۸.۷۰ دلار گران شد و هر اونس ۱۴۲۸.۴۲ دلار فروخته شد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، با کاهش ارزش دلار به علت چشم‌انداز کاهش سیاست‌های پولی بانک مرکز آمریکا، قیمت طلا امروز بیش از یک درصد افزایش یافت و به بالاترین رقم ۶ سال گذشته رسید.

در عین حال، تشدید تنش‌های آمریکا و ایران، جذابیت طلا به لحاظ امنیت برای سرمایه‌گذاری را بیشتر کرد که خود عامل دیگری برای افزایش قیمت محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با ۸.۷۰ دلار افزایش ۱۴۲۸.۴۲ دلار فروخته شد. قیمت طلا امروز تا ۱۴۳۸.۶۳ دلار، بالاترین رقم ۱۴ می‌نیز بالا رفت.

این فلز گران‌بها در آستانه ثبت ششمین هفته متوالی افزایشی قرار دارد و نزدیک به ۱۰ درصد تاکنون در ماه جاری میلادی افزایش قیمت را ثبت کرده است.

میشائیل مک‌کارتی، استراتژیست ارشد بازار‌های سی‌ام سی گفت: احتمال کاهش نرخ بهره، کاهش ارزش دلار و تنش‌ها در خاورمیانه، محیطی ایده‌آل برای افزایش قیمت طلا ایجاد کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته رهبر ایران و دیگر مقامات ایرانی را تحت تحریم قرار داد.

در عین حال، شاخص دلار در معاملات امروز به کمترین میزان در ۳ ماه گذشته رسید و طلا را برای سرمایه‌گذاران دیگر ارز‌ها ارزان‌تر ساخت.

قرار است جرمی پاول و دیگر سیاست‌گذاران بانک مرکزی آمریکا اواخر امروز سخنرانی خواهند کرد و فرض بازار بر این است که آن‌ها به پیام‌های ملایم اخیر پایبند هستند.

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان دیروز ۰.۳۷ درصد افزایش یافت. این صندوق بیشترین درصد افزایش در نزدیک به ۱۱ سال گذشته را روز جمعه ثبت کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: افزایش ۹ دلاری قیمت طلا جهش قیمت طلا طلا در بازار های جهانی احتمال کاهش نرخ بهره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۷۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی‌ها از بازار جهانی طلا، از افزایش ۰.۰۶ درصدی قیمت طلا حکایت دارد؛ به طوری که اونس طلا به قیمت ۲ هزار و ۳۲۸ دلار رسید.

با این حال، عملکرد یک هفته گذشته بازار طلا، ریزش ۵۹ دلاری اونس طلا را نشان می‌دهد؛ اگرچه همچنان سود خرید طلا در طول یک ماه گذشته ۱۶۳ دلار بوده است.

گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد که قیمت طلا در طول ۶ ماه گذشته ۳۵۵ دلار افزایش داشته است.

منبع: خبرآنلاین

tags # قیمت طلا سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • قیمت دینار عراق امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت لیر ترکیه امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت لیر ترکیه امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳