Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@11:00:16 GMT

برنامه‌هایی برای جذب جوانان به نمازجمعه تدوین شود

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۷۳۹۱

برنامه‌هایی برای جذب جوانان به نمازجمعه تدوین شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب الله شعبانی ظهر سه شنبه در نشست با ائمه جمعه استان همدان با تاکید بر لزوم وحدت در استان همدان خاطر نشان کرد: در بعضی از موضوعات نیازمند تغییر ساختار ها در جهت عملکرد و خدمت رسانی بهتر هستیم.

وی افزود: زمانی که در دفاتر در گیر این ساختار ها باشیم ائمه جمعه تبدیل به یک نیروی اجرایی می شوند و به وظیفه اصلی خود که به فرموده مقام معظم رهبری که تشکیل یک قرار گاه فرهنگی است نخواهند رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام شعبانی خاطر نشان کرد: یکی از موضوعاتی که مقام معظم رهبری در زمینه ائمه جمعه به آن تاکید دارند مساله ارتباط با مردم و مدارا کردن با مردم است.

وی با بیان اینکه گاهی با انتظارات فراتر از واقعیت مواجه هستیم، اظهار داشت: در مشکل ترین و سخت ترین شرایط نیز نباید از برخورد صحیح و لبخند زدن با مردم غافل شویم چرا که ائمه جمعه شاخص ترین نماد و شاخصه جامعه اسلامی هستند.

لزوم حذف فاصله های ایجاد شده با مردم

امام جمعه همدان با تاکید بر لزوم حذف فاصله های ایجاد شده با مردم بیان داشت: ائمه جمعه باید حاکمیت اسلامی را به صورت عینی به مردم نشان دهند و توجه ویژه ای به مدارا کردن و نشستن پای درد دل داشته باشند.

وی به سیره بزرگان دین در برخورد با مردم اشاره کرد و گفت: باید برخوردهای ما به نحوی باشد که مردم با دیدن ما حس کنند اسلام آمده است و زمانی که وارد خانه ما می شوند به این فکر کنند که وارد خانه پیامبر شده اند و آن ساده زیستی و ضد اشرافیتی که در سیره پیامبر اسلام و اهل بیت بوده است را در زندگی ما هم مشاهده کنند.

حجت الاسلام شعبانی عنوان کرد: با وضعیتی که امروز برخی از مسئولان متاسفانه دارند اگر نتوانیم حاکمیت اسلامی را به صورت عینی به مردم نشان دهیم نه فاتحه انقلاب که فاتحه اسلام را باید بخوانیم.

انقدر از اسلام فاصله گرفته ایم که شهروند جمهوری اسلامی با دیدن یک مسئول متعجب می شود وی با بیان اینکه مسائل امنیتی نباید ایجاد فاصله با مردم کند، یادآور شد: در این مدت زمانی که به بعضی از مناطق می رویم مردم تعجب می کنند البته بیشتر بنده تعجب می کنم که امروز چقدر از اسلام فاصله گرفته ایم که شهروند جمهوری اسلامی با دیدن یک مسئول این قدر متعجب می شود.

وی در ادامه به دیدار با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان در بحث خطبه ها دو موضوع را بسیار سفارش کردند، یکی توجه و وقت گذاشتن برای مطالب بود و دیگری کوتاه کردن زمان ایراد خطبه ها که باید مورد توجه باشد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند بنده برای هر خطبه دو روز وقت می گذارم چرا که اگر ما بدون مطالعه به منبر ها و نماز برویم و نیم ساعت از وقت مردم را بگیریم و آنها هم از این زمان استفاده نکنند این حق الناس است.

وی با اشاره به اینکه باید با استفاده از جوانان مومن و انقلابی کمیته محتوایی تشکیل دهیم، یادآور شد: متاسفانه برنامه ای برای جذب جوانان در نماز جمعه وجود ندارد و این نیازمند هم فکری و شناخت موانع موجود است.

وی در پایان موضوع بدحجابی و بی حجابی را یکی از مشکلات حال و حاضر کشور خواند و گفت: در این زمینه نیازمند ارائه طرح هایی در شورای فرهنگی عمومی هستیم که بعد از مطرح کردن آن به دنبال اجرای باشیم.

کد خبر 4650824

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه همدان خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۷۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، احسان عابدی در مورد برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در راستای با سند یزد نوین اظهار کرد: سند یزد نوین ابتکار خوبی از سوی مسئولان اجرایی استان است که در حال حاضر به‌خوبی پیگیری می‌شود، برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد عنوان برنامه‌ای است که در رابطه با بخش فرهنگی سند یزد نوین در حال تدوین است.

وی ادامه داد: طبق پیگیری‌هایی که استاندار و در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد انجام شده، قرار است بخش فرهنگی سند به‌طور ویژه دیده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: برنامه پیشرفت فرهنگی استان هم‌ زمان به موازات برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی پیش میرود، تاکنون به موازات تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان کار را پیش برده‌ایم، پیش‌نویسی از نقشه مهندسی فرهنگی استان تهیه و در شورای فرهنگ عمومی مطرح شده تا متخصصان نظرات، پیشنهادها و انتقادات خود را ارائه دهند، مجدد در حال اصلاح و ویرایش آن هستیم و مراحل پایانی خود را میگذراند.

وی عنوان کرد: در نقشه مهندسی فرهنگی کشوری، هر استان موظف به تهیه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی است، در این طرح، سیاست‌گذاری‌ها، طبق وضعیت فرهنگی هر استان، تدوین می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: این برش باید از سال ۱۳۹۷ انجام می‌شد، اما تا سال ۱۴۰۱ انجام نشده بود، اکنون تدوین آن به پایان رسیده و در مرحله تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

عابدی گفت: برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی یزد به‌زودی رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: این دو برنامه از لحاظ مفاد تقریباً یکسان است، اما به خاطر اهمیت به ثمر رسیدن پروژه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت، برنامه پیشرفت فرهنگی استان بیشتر متناظر با رویکردهای یزد نوین در حال تدوین است. هر دو برنامه مراحل پایانی خود را دارند و به‌زودی منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بخش فرهنگی سند یزد نوین به طرح سامان خانواده پرداخته شده است، ادامه داد: از آنجایی‌که طرح سامان خانواده، بعد اجتماعی و فرهنگی دارد، این طرح از سوی دستگاه‌های اجرایی که در زمینه اجتماعی و فرهنگی شرح وظیفه دارند، پیگیری می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: به‌منظور اجرای طرح سامان خانواده، کمیته‌هایی فعال شده است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، تقریباً در همه کمیته‌ها عضو بوده و بر طبق جمع‌بندی‌ها و مصوباتی کمیته‌ها دارند، اقداماتی را طی دو سال اخیر انجام داده‌ایم.

وی گفت: این وظایف بیشتر در حوزه فرهنگ‌سازی با موضوع خانواده، ازدواج و جمعیت بوده است که اقداماتی صورت گرفته است.

خبرنگار: فاطمه صادقیان

انتهای خبر/

کد خبر: 1228253 برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت فرهنگی عدالت فرهنگی برنامه فرهنگی

دیگر خبرها

  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • نماز جمعه ‌به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • شعار سال، یک دستور عملیاتی است