Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@07:18:37 GMT

اجاره بهای خانه، دغدغه وعده‌های انتخابات ۲۰۲۰

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۷۵۲۴

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، به طور تاریخی  سیاست‌گذاری مسکن یکی از خواسته‌های مهم رای‌دهندگان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بوده است که البته برای انتخابات ۲۰۲۰ به یکی از مهمترین دغدغه‌های شهروندان تبدیل شده است.

مرکز اطلاعات مسکن هاروارد که قیمت مسکن را در ۳۰ سال گذشته در آمریکا تحت نظر گرفته است، کاهش میزان عرضه مسکن در برابر تقاضای بالا را دلیل افزایش قیمت مسکن عنوان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این گزارش آمده است: «پس از دو سال طلایی مسکن در ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در سال ۲۰۱۸ میلادی ایالات متحده با کاهش شدید ساخت و ساز رو‌به‌رو بوده است. آمریکا نیازمند یک و نیم میلیون واحد خانه جدید است. سالانه ۴۰۰ هزار به متقاضیان اجاره مسکن در آمریکا اضافه می‌شود.»

در سال گذشته افرادی که بیش  از ۳۰ درصد درآمدشان را به حوزه مسکن اختصاص داده‌اند، بیشتر شده است و مستاجران به طور میانگین ۴۴۷ درصد درآمدشان را به اجاره بها اختصاص داده‌اند.

مطابق این گزارش جوانانی که ازدواج کرده‌اند نسبت به والدین خود سهم بیشتری از حقوقشان را به اجاره بهای مسکن اختصاص می‌دهند.

همینطور آمار مرکز اطلاعات مسکن هاروارد نشان داده است که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ میزان افراد بی‌خانمان، ۸۷ هزار نفر کاهش یافته است.

بنا بر اعلام اداره آمار ایالات متحده آمریکا نسبت به دوره رکود اقتصادی افراد کمتری در آمریکا زیر خط فقر در زندگی می‌کنند در حالی که هنوز نسبت به سال ۲۰۰۰ افزایش یافته است و ۳۵ درصد جمعیت آمریکا را تشکیل داده از این رو اجاره بهای مسکن به یکی از دغدغه‌های مهم برای رای‌گیری ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۰ تبدیل شده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: انتخابات ایالات متحده حقوق سرمایه گذاری مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۷۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران درباره طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی (اعاده شده از شورای نگهبان)، جهت تامین نظر شورای نگهبان با اعمال اصلاحات عبارتی در ماده ۱۱ طرح مذکور موافقت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • پنجره‌ای رو به شفافیت
  • واکنش بازار به تغییر مقررات انتشار آگهی مسکن
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • گلایه‌مندی مردم گلپایگان از افزایش قیمت اجاره مسکن
  • رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره بهای املاک
  • خانه‌دار شدن کابوس جوانان بیجار/نفس مستاجران به شماره افتاد
  • اصلاح طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی 
  • اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس
  • سال سخت خانه‌به‌دوشان
  • خانه به دوشان؛ ۴ دهک توان اجاره مسکن را ندارند