Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@22:27:31 GMT

اهواز تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله زیادی دارد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۷۵۵۲

اهواز تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله زیادی دارد

به گزارش ایرنا آیت ا… محسن حیدری روز سه شنبه در آئین معارفه شهردار اهواز در سرسرای اجتماعات امام خامنه ای مجتمع فجر اهواز که با حضور مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشور برگزار شد افزود: در مواجهه با مسائل سه نوع دیدگاه بدبینانه، خوش بینانه و واقع بینانه وجود دارد، نگاه بدبینانه و خوش بینانه عادلانه و مطابق عقل و شرع نیست ضمن آنکه همیشه نیمی از حقیقت در آن پنهان می‌ماند؛ برای بررسی مشکلات اهواز باید با رویکرد واقع بینانه به مسائل نگریست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خوزستان دچار عقب ماندگی‌های بسیاری است که بخشی از آن به دوران جنگ تحمیلی بر می‌گردد ادامه داد: در ۴۰ سال گذشته خدمات بسیار و ارزنده‌ای در خوزستان و کلانشهر اهواز انجام شده که نمونه بارز آن طرح ۵۵۰ هزار هکتاری زمین‌های کشاورزی و انجام پروژه‌های عمرانی بزرگ مانند سدها است.

آیت ا… حیدری افزود: ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی می‌گذرد اما خوزستان همچنان با مشکلات برجای مانده از این دوران دست و پنجه نرم می‌کند؛ جمعیت ۴۰۰ هزار نفری حاشیه نشینی در اهواز یکی از پیامدهای جنگ تحمیلی برای خوزستان است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در دوران بازسازی نیز به نحو شایسته ای به خوزستان توجه نشد و اقدامات انجام شده نیز بیشتر برای رفع تکلیف بود؛ عقب ماندگی‌های اهواز در مقایسه با سایر کلانشهرها بیشتر نمود پیدا می‌کند.

وی یکی از راه‌های توسعه در اهواز را انتخاب مدیران جوان، متخصص و انقلابی دانست و گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب بر انتخاب مدیران جوان و متعهد تاکید شده است، در طول دوران جنگ تحمیلی نیز با ورود جوانان به میدان شاهد پیشروی‌های بسیاری بودیم.

روزمرگی آفت شهرداری است

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این آئین با اشاره به اینکه روزمرگی آفت شهرداری است گفت: کلانشهرهای دیگر کشور در هوشمند سازی، طرح سیماک و روش‌های نوین مدیریت شهری بسیار جلوتر از اهواز هستند.

عبدالزهرا سنواتی ادامه داد: باید روش‌های سنتی در مدیریت شهری کنار گذاشته شود زیرا هوشمندسازی راهگشای بسیاری از مشکلات شهری است؛ همچنین هوشمندسازی در جلوگیری از فساد نقش مهمی دارد.

وی با بیان اینکه در ۲۰ ماه گذشته شهردار سابق اقداماتی برای توسعه شهر اهواز انجام داد و شهردار فعلی باید در تکمیل و تسریع در انجام آنها تلاش ویژه کند افزود: توانمندسازی مناطق محروم و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی از دیگر اولویت‌های شهر اهواز است.

بنابراین گزارش، اعضای شورای اسلامی شهر اهواز ۲۶ اردیبهشت امسال از مجموع ۱۳ رأی، با ۱۱ رأی موافق منصور کتانباف شهردار پیشین را استیضاح، و موسی شاعری را با ۱۱ رأی موافق به عنوان سرپرست شهرداری اهواز انتخاب کردند.

چهارشنبه ۲۹ خرداد امسال رحمانی فضلی وزیر کشور حکم انتصاب موسی شاعری کریمی، شهردار جدید اهواز را امضا کرد.

شهردار سابق اهواز به دلیل آنچه که سفر کاری عنوان شده بود در آئین معارفه شهردار فعلی حضور نیافت.

۹۸۸۷ / ‏‬ ۶۰۳۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوزستان شهرداری اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۷۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۵ زائر حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد امین یاقوت بعد از ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: با شروع پروازهای حج عمره، ۲۵۵ زائر خوزستانی از طریق فرودگاه بین‌المللی سپهبد شهید سلیمانی اهواز به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: زائران حج عمره استان خوزستان با مدیریت کاروان‌های شهرستان‌های اهواز، خرمشهر و دزفول روز پنجشنبه پنجم اردیبهشت به کشور عربستان اعزام و اعمال حج عمره را انجام می‌دهند.

مدیر حج و زیارت خوزستان اظهار کرد: زائران خوزستانی حج عمره پس از ورود به مدینه پنج روز در شهر رسول الله (ص) حضور دارند و پس از آن به سرزمین مقدس مکه اعزام و در آنجا به مدت پنج روز حضور خواهند داشت.

کد خبر 6085559

دیگر خبرها

  • جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!
  • لغو سیزدهمین جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار
  • جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد
  • جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار برای بار سیزدهم لغو شد
  • درخواست شهروندان اهوازی از شهردار
  • نمایی از خوزستان زیبا+فیلم
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • ۲۵۵ زائر حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند
  • فاصله‌ زیادی تا رسیدن به وضعیت مطلوب در عرصه تبلیغ داریم