Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین سیدمرتضی حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در جلسه شورای فرهنگی واحد بوشهر با مقایسه سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال های 87 و 93 با 2 هیئت دولت وقت گفت: معظم له در تمامی سال های اخیر به مسئله فرهنگ به صورت مستقیم اشاره فرمودند و مسئله فرهنگ و برنامه ریزی های دولت و کشور را در این خصوص از اولویت های مهم کاری برشمردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام حسینی با گلایه از اینکه متأسفانه در برخی از نهادها و سازمان ها بودجه فرهنگی مغفول واقع شده و یا اینکه به عنوان متمم در بودجه های دیگر هزینه می شود، تصریح کرد: اگر با منویات مقام معظم رهبری به ماجرای فرهنگ نگریسته شود، مبحث فرهنگ از ارکان اصلی فعالیت ها و اولویت های برنامه ریزی در نظر گرفته خواهد شد.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری حتی در دوران اخیر که مسئله اقتصاد و مدیریت جهادی همواره در نام گذاری سال ها از سوی ایشان نقش پررنگی داشته اما باز هم فرهنگ و مسائل این حوزه نیز جزء دغدغه های اصلی ایشان بوده و به مدیریت جهادی در حوزه فرهنگ و آتش به اختیار بودن تأکید داشته اند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه فرهنگ به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب همانند اکسیژن موجود در هواست، عنوان کرد: ایشان کار فرهنگی را به فضای تنفس جامعه تشبیه می کنند.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر اینکه ما نیز در دانشگاه ها، مراکز علمی و مکان هایی که با نسل جوان در ارتباط هستیم نیازمند این فضای تنفسی هستیم، اذعان کرد: تنفس فرهنگی یعنی غالب بودن فضای فرهنگی در محیط های کار و فعالیت که هرچند به ظاهر انجام کارهای فرهنگی فاخر و اثرگذار مستلزم هزینه کرد متاسب است اما اگر خوب دقت شود متوجه خواهیم شد که این هزینه کرد در واقع نوعی سرمایه گذاری برای بیمه کردن نسل جوان و جامعه برای جلوگیری از وقوع آفت های متعدد اجتماعی است

وی یادآور شد: البته هر نوع هزینه کرد در تمامی امور به ویژه فعالیت های فرهنگی باید براساس اهداف و برنامه هایی هدفمند صورت پذیرد.

این مسئول در پایان با تأکید بر اینکه باید هر روز بیش از گذشته آماده برای حرکت تمدن اسلامی در جهان و حکومت جهانی حضرت ولی عصر(عج) باشیم، خاطرنشان کرد: باید در جهت تحقق جامعه ایمانی و جامعه اسلامی مطلوب تلاش مضاعف کرد.

انتهای پیام /

331 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۷۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۱۵۶ خانه محیط زیست درآذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکزمهاباد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت ۱۵۶ خانه محیط زیست در استان گفت: مردمی سازی حفاظت ازطبیعت پیرامونی و فرهنگ سازی در این زمینه از اهداف راه اندازی این خانه هاست.

سعید شهند افزود: این خانه ها در قالب مراکز خدمات کشاورزی، خصوصی و کلینیک‌های گیاه پزشکی فعال شده اند که ۱۲ خانه محیط زیست در دهیاریها، کانون پرورش فکری و دانشگاهها و از جمله در شهرستانهای ارومیه، مهاباد ، نقده و چالدران ایجاد شده است.

شهند اظهارکرد: خانه های محیط زیست که در قالب مراکز خدمات کشاورزی، خصوصی و کلینیک‌های گیاه پزشکی فعال شده اند، پل ارتباطی بین مردم و محیط زیست هستند و در راستای فرهنگ سازی و مردمی سازی محیط زیست تشکیل شده است.

وی گفت: آذربایجان‌غربی از مهمترین استانهای محیط زیستی کشور است و ۶۷۰ هزار هکتار از اراضی ملی در قالب ۱۱ منطقه و ۱۵.۱ درصد مساحت استان تحت حفاظت و مدیریت این اداره کل قرار دارد.

شهند، با بیان اینکه این اراضی با حضور ۱۵۰ نیرو و ۲۰ پاسگاه محیط بانی شبانه روزی پایش و حفاظت می شوند، افزود: مردمی سازی محیط زیست و فرهنگ سازی برای حفاظت مردم از این نعمت طبیعی و ارزشمند موضوعی است که توسط محیط بانان این دستگاه در استان پیگیری می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی اضافه کرد: امسال هم ارتقای این خانه ها در آذربایجان‌غربی با هدف فرهنگ سازی و مشارکت شهروندان در حفاظت از محیط زیست مورد توجه است.

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد قزوین حمایت قاطع خود را از این اقدام غرور آفرین سپاه اعلام می‌کند
  • بیش از ۶۰۰ مددجوی کرمانی مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند
  • روایت دکتر مرندی از سال‌ها همراهی با مقام معظم رهبری ؛ ماجرای عبای سوغاتی چه بود؟
  • بیانیه امام جمعه اهل سنت سرسوره در پی حمله قهرمانانه موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل
  • فعالیت ۱۵۶ خانه محیط زیست درآذربایجان‌غربی
  • عملیات «وعده صادق» نقطه عطف عبور از چالش‌ها است
  • دیدار صمیمانه اقشار مختلف اهل سنت با نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان
  • پدافند دشمن صهیونیستی برای مقابله با ایران موجب تمسخرشان شد
  • پدافند دشمن صهیونیستی برای مقابله با ایران موجب تمسخرشان شد/ ثابت شد قدرتشان پوشالی است
  • رونمایی از یادمان «نشان فداکاری مقام معظم رهبری به شهدای دانشگاه افسری امام علی (ع)»