Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@09:32:08 GMT

کنایه سنگین ظریف به ترامپ+ فیلم

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۷۷۹۸

کنایه سنگین ظریف به ترامپ+ فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش جماران،  محمد جواد ظریف که امروز در «همایش نفس‌های سوخته»، گرامیداشت قربانیان شیمیایی سردشت در هتل انقلاب تهران سخن می‌گفت، افزود: اگر کشورهای مدعی مقابله با سلاح‌های شیمیایی و کشتار جمعی در قبال استفاده صدام از این سلاح‌های در جنگ تحمیلی علیه ایران سکوت نمی‌کردند داعش نمی‌توانست به سلاح‌های کشتار جمعی دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سال‌های قبل اعلام کردیم داعش به سلاح‌های شیمیایی دست یافته است اما آمریکا و دیگر مدعیان مقابله با سلاح‌های شیمیایی و کشتار جمعی، همان طوری که در برابر اسناد مربوط به جنایات صدام در جنگ تحمیلی سرپوش گذاشتند به این گزارش‌ها هم توجه نکردند و امروزه هم بر این گزارش‌ها همچنان سرپوش می‌گذارند. استفاده صدام از سلاح‌های شیمیایی بر ضد مردم ایران تقریباً از سال ۱۳۶۳ شروع شد و اسناد این جنایت‌ها همواره به سازمان ملل گزارش می‌شد اما توجهی به این گزارش‌های نمی‌شد. همین بی‌توجهی‌ها باعث حمله شیمیایی ددمنشانه به سردشت نشد و این حمله مقدمه‌ای شد تا صدام حلبچه را نیز با سلاح‌های شیمیایی بمباران کند اما شورای امنیت هیچ تحرکی از خودش نشان نداد.

ظریف یادآور شد: پس از حملات شیمیایی صدام بر علیه مردم ایران و علارغم کارشکنی‌های آمریکا، هیأتی برای بررسی جنایت صدام به ایران اعزام کردیم و آنها این جنایت‌ها را دیدند اما باز هم بر علیه جنایت‌های کسی که مورد حمایت‌شان بود حتی یک جمله بر زبان نیاوردند. آنها باید پاسخ بدهند که اگر استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی خط قرمز آنهاست چرا در برابر جنایت‌های صدام سکوت کردند؟

وی در بخش دیگر سخنانش اظهار کرد: ایران به عنوان بزرگترین قربانی سلاح‌های شیمیایی و کشتار جمعی، با نظر شرعی مقام معظم رهبری همواره مخالف استفاده از این سلاح‌های بوده و هست و در همین راستا به عضویت کنوانسیون مقابله با این سلاح‌های در آمده است. سال‌ها از تصویب کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی و کشتار جمعی گذشته است اما آمریکا هنوز سلاح‌های شیمیایی خود را از بین نبرده است اما همچنان مدعی مبارزه با این سلاح‌ها است. از سوی دیگر رژیم صهیونیستی هنوز به عضویت این کنوانسیون درنیامده و زرادخانه‌های هسته‌ای را همچنان حفظ کرده است. این رژیم در کنار کشورهایی همچون آمریکا مخالف دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای هستند اما همانطوریکه مقام معظم رهبری فرمودند اگر ایران اراده انجام این کار را داشت مخالفت آنها پشیزی ارزش نداشت. البته ایران همیشه مخالف دستیابی به این سلاح‌ها بوده و هست.

ظریف همچنین گفت: آمریکا با دارا بودن پیشینه قربانی کردن هزاران نفر در نقاط مختلف جهان، چگونه نگران کشته شدن ۱۵۰ نفر شده است؟

وی افزود: ایران به عنوان بزرگترین قربانی سلاح‌های کشتار جمعی، مدعی مقابله با این سلاح‌ها است چون هیچگاه دنبال چنین سلاح‌هایی نبوده و آن را مخالف حفظ امنیت و انسانیت می‌داند. در عین حال تلاش می‌کند استفاده‌کنندگان از این سلاح‌ها را به پای میز محاکمه بکشاند. ایران همواره در سطح بین‌المللی تلاش می‌کند نه تنها منطقه خاورمیانه، بلکه کل جهان عاری از چنین سلاح‌هایی باشد تا سردشت دیگری ایجاد نشود.

ظریف تاکید کرد: باید کابوس استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی از منطقه و جهان حذف شود.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگر سخنانش گفت: همواره اعتقاد داشته و داریم که بزرگترین سرمایه و ابزار بازدارندگی در کنار توانمندی‌های دفاعی و سلحشوران جان برکف، مقاومت و فرهنگ ایثار و شهادت است. همین مقاومت‌ها است که باعث سربلندی کشورمان در برابر قدرت‌های زورگو شده است. امروز صدام و علی شیمیایی کجا هستند؟

در بخش این همایش، حجت‌الاسلام شهیدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران، با ارائه گزارشی از اقدامات گرفته در راستای درمان جانبازان شیمیایی گفت: استفاده صدام از سلاح‌های شیمیایی در جنگ باعث شد ۶۵ هزار نفر جانباز شیمیایی شوند.

وی با اشاره به تشکیل بانک جامع اطلاعات جانبازان شیمیایی گفت: همواره سعی کرده‌ایم با اعزام تعدادی از این جانبازان به مجامع بین‌المللی پیگر حقوق آنها باشیم و جنایت‌های صدام را افشا کنیم و تعداد زیادی پرونده حقوقی نیز در این راستا تشکیل شده است. هر چند باید گفت به صورت صددرصد نتوانستیم کاری انجام بدهیم.

شهیدی همچنین از راه‌اندازی کلینیک تخصصی و ارجاع مصدومان شیمیایی در بیمارستان ساسان تهران خبر داد.

در این همایش از دکتر محمدجواد ظریف به دلیل کمک به حضور جانبازان شیمیایی برای افشای جنایت‌های انجام گرفته صدام و حامانش در جنگ تحمیلی تقدیر شد.

تقدیر از برخی جانبازان شیمیایی و درمانگران مصدومان شیمیایی دیگر بخش این همایش بود.

 

حجم ویدیو: 3.03M | مدت زمان ویدیو: 00:01:05 دانلود ویدیو انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امور خارجه جنگ تحمیلی سلاح های کشتار جمعی ظریف ترامپ قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۷۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ «ابوعبیده» سخنگوی نظامی گردان‌های عزالدین القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) امروز سه‌شنبه به مناسبت گذشت ۲۰۰ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی، پیام ویدئویی منتشر کرد.

ابوعبیده با اشاره به اینکه اسرائیل پس از عملیات طوفان الاقصی به جز رسوایی و ننگ، چیزی عایدش نشده است، گفت: ۲۰۰ روز گذشت و ارتش اسرائیل همچنان در باتلاق غزه گرفتار مانده و فقط مشغول کشتار و تخریب بیشتر است.

وی با بیان اینکه هیچ افقی پیش روی اسرائیل وجود ندارد تا بتواند اسرای خود را آزاد کند، ادامه داد: مقاومت همچنان در غزه پابرجاست. حملات ما به دشمن نیز ادامه خواهد داشت و نوع جدیدی به خود خواهد گرفت.

سخنگوی القسام، ادعای اسرائیل درباره نابودی مقاومت فلسطین را دروغ خواند و گفت: دشمن در تلاش است این توهم را برای جهان ایجاد کند که همه گروه‌های مقاومت را از بین برده، ولی این، یک دروغ بزرگ است.

ابوعبیده تنها دستاورد اسرائیل را کشتار‌های جمعی و تخریب عنوان و تصریح کرد: ارتش اسرائیل فقط بر کشتار کودکان و غیر نظامیان و نبش قبور متمرکز شده است. به هر حال، ما از حقوق اصلی ملت خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد که در صدر آن، خروج ارتش اسرائیل، شکست محاصره [غزه]و بازگشت آوارگان قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه مقاومت فلسطین، ابهت اسرائیل را در طی ۶۰ دقیقه در عملیات طوفان الاقصی در هم شکست، خاطر نشان کرد: دشمن اسرائیلی طی ۲۰۰ روز نتوانسته است هیچ دستاوردی داشته باشد.

سخنگوی القسام ضمن قدردانی از حملات نیرو‌های مقاومت لبنان، عراق و یمن به مواضع رژیم صهیونیستی، گفت: حجم و ماهیت پاسخ جمهوری اسلامی ایران [به اسرائیل]قواعد جدیدی وضع کرد و محاسبات دشمن را به هم ریخت.

دیگر خبرها

  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • دفاع جانانه کارشناسان عرب از ایران: صدام را به خاطر بیاورید!
  • سفر پریناز ایزدیار و رضا عطاران به کاخ صدام حسین!
  • ۸ نشانه ظریف که نشان می‌دهد دوست‌تان پشت سر شما صحبت می‌کند!
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • یا سرم می‌رود یا سر صدام را می‌آورم!
  • چرا تندروها ظریف را ترسو، واداده، وسط باز، سازشکار و فریب خورده نامیدند؟/ ایرانیان چه زندگی را انتخاب کرده اند؟ / آیا عهدنامه ترکمانچای منفی بود؟