Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@18:33:47 GMT

آبرسانی سیار به برخی نقاط شهر کرمان

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۷۸۷۷

آبرسانی سیار به برخی نقاط شهر کرمان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان اظهار کرد: آب و فاضلاب مسئولیت توزیع آب را به عهده دارد و در فصل گرما اقداماتی جهت کاهش میزان قطعی آب داشته است، اما امسال به دلیل گرمای زیاد و مصرف بالا و عدم تامین آب مورد نیاز مخازن اصلی در حال حاضر بعضی از نقاط شهر با قطعی آب مواجه‌ هستند و بعضی از نقاط فشار کم آب را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی امروز چهارم تیر ماه در نشست بررسی وضعیت کمبود آب در شهرهای استان کرمان با اشاره به خشکسالی‌های چندین ساله که گریبان کرمان را گرفته‌اند، گفت: استان کرمان طی سال‌های گذشته به دلیل کاهش بارندگی‌ها و منابع آب زیرزمینی با مشکل جدی در تامین آب مواجه شده است.

وی بیان کرد: آب و فاضلاب مسئولیت توزیع آب را به عهده دارد و در فصل گرما اقداماتی جهت کاهش میزان قطعی آب داشته است، اما امسال به دلیل گرمای زیاد و مصرف بالا و عدم تامین آب مورد نیاز مخازن اصلی در حال حاضر بعضی از نقاط شهر با قطعی آب مواجه‌ هستند و بعضی از نقاط فشار کم آب را دارند.

معاون عمرانی استاندار کرمان با اشاره به مراجعات و تماس‌های متعدد شهروندان در خصوص کمبود و قطعی آب در برخی از نقاط شهر کرمان گفت: مشکل اصلی شهر کرمان و استان در تامین آب است، اما از سویی با ممانعت در اجرای پروژه انتقال آب مواجه هستیم.

موسوی با بیان اینکه تامین آب به عهده آب منطقه‌ای است و باید برنامه مشخصی برای رفع این مشکل داشته باشند، بیان کرد: در حال حاضر برای رفع مشکل فعلی کمبود آب در برخی نقاط شهر کرمان با هماهنگی شرکت آب و فاضلاب و فرمانداری به صورت سیار پوشش داده شوند.

وی همچنین به مشکل انشعاب‌های غیرمجاز و برداشت بی‌رویه آب اشاره و با استناد به قانون تعیین تکلیف استفاده کنندگان غیرمجاز از تاسیسات و آیین نامه اجرایی آن خاطرنشان کرد: طبق این قانون با واگذاری موقت انشعاب، می‌توان از میزان مصرف بی‌رویه آب نیز جلوگیری کرد.

موسوی اجرای پروژه‌های انتقال آب را راه حل طولانی مدت برای کمبود آب استان دانست و ادامه داد: پروژه خلیج فارس در دو بخش صنعت و آب شرب اجرا می‌شود که بخش صنعتی در حال انجام است و حدود 70 درصد پیشرفت دارد و بخش شرب نیز با هماهنگی صنایع باید دنبال شود.

معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: تونل انتقال آب کرمان را باید جلو ببریم، ضمن اینکه در مورد انتقال آب از خرسان دستور معاون رئیس جمهور بر صدور مجوز به فوریت است.

وی اظهار کرد: برای کمبود آب کرمان باید طرحی برای ذخیره‌سازی آب‌های روان داشته باشیم تا ضمن کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارت از روان‌آبها نیز بهترین استفاده صورت گیرد.

موسوی عنوان کرد: در خصوص خط انتقال 5 حلقه چاه دشت جوپاری (طرح اضطراری) با توجه به اینکه لوله کل مسیر در محل آماده است، با افزایش تعداد کارگاه‌ها از سوی آب منطقه‌ای، پروژه حداکثر طی یک ماه آینده به اتمام برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آبرساني سيار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۷۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۳۰ درصدی طرح اضطراری آبرسانی به شهر طبس

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی از پیشرفت ۳۰ درصدی طرح اضطراری آبرسانی به شهر طبس خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، عباس سارانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت سیزدهم از محل طرح آبرسانی به شهرهای دارای تنش آبی، پروژه انتقال آب از دشت اصفهک را برای تأمین و رفع تنش آبی شهر طبس کلید زده است که اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه پنج هزار میلیارد ریال بوده است.

وی بیان کرد: این طرح به منظور تامین بخشی از نیاز آبی شهر طبس برای رفع تنش آبی در سال 1403 و تا افق 1410  به میزان حدود 2.1 میلیون مترمکعب در سال، معادل 100 لیتر بر ثانیه در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای قرار گرفته است. حفاری پنج حلقه چاه، خطوط جمع آوری به طول هفت کیلومتر، اجرای خط انتقال به قطر 400 میلی متر از جنس چدن داکتیل به طول 32 کیلومتر و مخزن جمع آوری هزار مترمکعبی از جمله اقداماتی است که پیش بینی شده برای این پروژه انجام شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: از محل اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان 200 میلیارد تومان تکمیل طرح تنش آبی شهر طبس ابلاغ شد و در حال حاضر پیشرفت 30 درصدی دارد. مسیر انتقال آب از یکی از دشت‌های مجاور شهر طبس به طول 32 کیلومتر است که تاکنون حدود 10 کیلومتر آن اجرا شده همچنین مناقصه خرید لوله با اعتبار 110 میلیارد تومان برگزار و برنده نیز مشخص شده است.

سارانی گفت: خطوط جمع آوری به طول هفت کیلومتر، مخزن جمع آوری هزار مترمکعبی و خط انتقال به قطر 400 میلی متر از جنس چدن داکتیل به طول 32 کیلومتر از مشخصات فنی این طرح است.

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری شده در صورت تخصیص کامل اعتبار، طرح تنش آبی طبس تا پایان تابستان سال جاری تکمیل شود، افزود: در مجموع برای این طرح 500 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که تاکنون 200 میلیارد تومان آن ابلاغ شده است.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • تنش آبی در ۴۰ شهر خراسان رضوی
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان
  • ارسال تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • پیشرفت ۳۰ درصدی طرح اضطراری آبرسانی به شهر طبس
  • علت مشکل اینترنت در برخی نقاط از زبان مدیر شرکت مخابرات
  • ۶۵ روستای خراسان جنوبی آبرسانی شد
  • علائم کمبود ویتامین B۱۲ چیست؟
  • مشکل آبرسانی روستاهای بخش ارم دشتستان رفع شد