Web Analytics Made Easy - Statcounter

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با آمیتاوا باندوپادهی، مدیرکل مرکز علم و فناوری جنبش عدم تعهد دیدار کرد.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آمیتاوا باندوپادهی مدیرکل مرکز علم و فناوری جنبش عدم تعهد در دیدار با سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، درباره فعالیت این مرکز، اظهار کرد: تاسیس مرکز علم و فناوری NAM در هفتمین اجلاس سران کشور‌های عضو جنبش عدم تعهد در دهلی نو در سال ۱۹۸۵ به تصویب اعضا رسید و در نهایت، سال ۱۹۸۹ در شهر دهلی نو آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: هم اکنون این مرکز با عضویت ۴۷ کشور عضو جنبش تعهد فعالیت می‌کند و از مهمترین اهداف آن ارتقای همکاری‏‌های مشترک علمی و فناوری کشور‌های عضو است.

به گفته مدیرکل مرکز علم و فناوری جنبش عدم تعهد، تاکنون برنامه‌های مشترکی بین این مرکز با ایران اجرایی شده است.

باندوپادهی، ضمن تمجید از جهش جایگاه ایران در حوزه علم و فناوری در جهان، مدل توسعه فناوری‏های پیشرفته در ایران را مدلی مطلوب و قابل تامل دانست و خواستار به اشتراک گذاشتن تجربیات علمی و فناوری ایران با دیگر کشور‌های عضو جنبش عدم تعهد شد.

ستاری نیز در این دیدار، با تاکید بر نقش مهم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تحقق اقتصاد دانش بنیان، گفت: گسترش زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور ابزار پیشبرد اقتصاد دانش بنیان است.

وی ضمن تایید درخواست مدیرکل مرکز علم و فناوری جنبش عدم تعهد، برگزاری دوره‏‌های آموزشی و کارگاه‏های مشترک در حوزه فناوری‏‌های پیشرفته برای به اشتراک‏گذاری تجربیات دانشمندان ایرانی در کشور‌های در حال توسعه را اقدامی عملی و مثبت ارزیابی کرد.

موضوع نانوفناوری و دیپلماسی علم و فناوری نخستین بار توسط ایران به کشور‌های عضو مرکز معرفی شد و در هر دو حوزه، ایران میزبان دو رویداد بین المللی در سال‌های گذشته بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کشورهای عضو جنبش عدم تعهد توسعه فناوری های پیشرفته نانوفناوری دیپلماسی علم و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۸۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاملات فناورانه ایران و کره‌جنوبی افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد کرباسی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در دیدار با مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان کره‌ای بر افزایش تعامل و ظرفیت‌های فناورانه بین دو کشور تأکید کرد.

در این دیدار بر همکاری‌های هر چه بیشتر در زمینه‌های دانشگاهی، صنعتی و توسعه فناوری‌های نوظهور تأکید شد.

کرباسی در این دیدار آمادگی ستاد را برای افزایش سطح همکاری‌ها در حوزه‌های اولویت‌دار از جمله تجهیزات رادیویی با کشور کره و بهره‌مندی از توانمندی‌های این شرکت دانش‌بنیان برای مشارکت دو کشور در بخش‌های فناوری و پروژه‌های اقتصادی دانش‌بنیان و همچنین تعریف برنامه‌های مشترک اعلام کرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در ادامه این دیدار ضمن اشاره به توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در زیست‌بوم فناوری در حوزه‌های مختلف از جمله اتصال‌پذیری، اینترنت اشیاء، هوشمندسازی، امنیت سایبری، ارتباطات بی‌سیم، تجهیزات رادیویی و مخابرات افزود: این ستاد با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برنامه ویژه‌ای برای حضور این شرکت‌ها در سطح بین‌الملل و شرکت در رویداد‌ها و نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی در دستور کار خود دارد.

در ادامه این دیدار، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تجهیزات رادیویی کره جنوبی که یکی از معتبرترین شرکت‌های دنیا در این حوزه است ضمن ابراز خرسندی از این دیدار به روابط دوستانه ایران و کره اشاره و بر گسترش همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد.

وی افزود: هر دو کشور در این حوزه پیشرفت‌های بین‌المللی چشمگیری داشته‌اند که می‌توانند با تبادل تجربیات، سایر کشور‌ها نیز از این فناوری‌ها بهره‌مند شوند.

در پایان این دیدار دو طرف ابراز امیدواری کردند با توافقات فی‌مابین و همچنین بازدید‌های مرتبط در اکوسیستم تلکام کره‌جنوبی که توسط کشور کره انجام خواهد شد، در گام‌های بعدی همکاری‌های مشترک دوجانبه‌ای صورت گیرد.

این دیدار دو طرفه در جریان سفر کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات به کره‌جنوبی - به منظور شرکت در کنفرانس ICASSP - و با هدف توسعه روابط دو کشور در حوزه فناوری و تقویت روابط بین‌الملل و همچنین تبادل دانش کسب شده در حوزه تجهیزات رادیویی و فناوری‌های روز صورت گرفت.

ICASSP از بزرگ‌ترین و جامع‌ترین کنفرانس‌های فنی جهان است که بر پردازش سیگنال و کاربرد‌های آن متمرکز است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزیر علوم منصوب شد
  • «امید رضایی‌فر» رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی شد
  • مرکز ملی آفرینش فناوری‌های کوانتومی راه‌اندازی می‌شود
  • رییس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم منصوب شد
  • حمایت از ایده‌های استارت‌آپی در مرکز خلاقیت و نوآوری سازمان بسیج علمی
  • دهقانی: مرکز ملی آفرینش فناوری‌های کوآنتومی راه‌اندازی می‌شود
  • افزایش تعاملات ایران و کره‌جنوبی در حوزه ارتباطات
  • مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم منصوب شد
  • برنامه ویژه معاونت علمی برای حضور دانش‌بنیان‌ها در رویدادهای معتبر بین‌المللی
  • تعاملات فناورانه ایران و کره‌جنوبی افزایش می‌یابد