Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@12:21:41 GMT

فناوری امداد رسان خبرنگارن و مهاجران جنگ

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۸۱۵۱

فناوری امداد رسان خبرنگارن و مهاجران جنگ

تنش ها، مناقشات و جنگ های داخلی، بسیاری را مجبور به مهاجرت از خانه و کاشانه شان می کند و در این میان شاید فناوری را بهترین یاور این افراد برای رسیدن به مقصد و خانه جدید دانست. اما تنها مهاجران و پناهندگان نیستند که از فناوری های مختلف در مسیر خود بهره می گیرند و خبرنگارانی که اخبار حوزه مهاجران را پوشش می دهند و البته به موازات شغل خود به کشورهای درگیر جنگ و آشوب زده سفر می کنند نیز حتی یک لحظه از فناوری جدا نمی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میترا جلیلی خبرنگار

«ماریا جوردان» یکی از این خبرنگاران است که در مجله تایمز فعالیت دارد و اخبار مربوط به مهاجران و مصیبت های آنها را پوشش می دهد.

وی درباره وسایل فناورانه ای که هنگام سفر به مناطق درگیر جنگ های داخلی و... با خود به همراه دارد گفت: لپ تاپ لنوو، پرینتر و آیفون جزو وسایل فناورانه ای است که هرگز از آنها جدا نمی شوم و معتقدم که این سه وسیله، برای سفرهای من بسیار ضروری است. من همچنین با استفاده از اپلیکیشن Voice Memos به طور انحصاری اخبار مهاجران و همچنین کنفرانس های مربوط به آنها را پوشش می دهم ولی به من اجازه بدهید که کمی به عقب برگردم یعنی زمانی که هیچ تکنولوژی وجود نداشت. در این زمان مهم ترین راهکار برای خبرنگاران ارتباط مستقیم با افراد بود و همچنان معتقدم با وجود توسعه تکنولوژی، روش چهره به چهره بهترین راهکار گزارش نویسی بویژه برای خبرنگاران حوزه مهاجران و پناهندگان است.این خبرنگار ادامه داد: من هنگام سفر به مناطق ناآرام، یک باتری اضافه یا پاوربانک برای گوشی به همراه دارم و اپلیکیشن Waze هم برایم از ضروریات است.

وی در پاسخ به این سوال که در ماموریت هایش از چه شبکه اجتماعی استفاده می کند نیز گفت: توئیتر همچنان برای من جذاب ترین پیام رسان اجتماعی محسوب می شود چون می توانم از این طریق با خوانندگان گزارش هایم ارتباط برقرار کنم و حتی گاه پیشنهادهای جالبی دریافت می کنم که به پیشرفتم کمک می کند. وی فیس بوک را نیز یک شبکه اجتماعی قابل توجه دانست و گفت: گروه های فیس بوکی با حضور فعالانی برای دفاع از حقوق مهاجران می توانند به من کمک کنند. تلاش این فعالان سبب شد کودکانی که در مرز امریکا از والدینشان جدا شده بودند با حکم یک قاضی، باز به یکدیگر بپیوندند.این فعالان همچنین از مشاهدات خود مطالب بسیاری نوشتند که دستمایه گزارش های خبری متعددی شد. وی همچنین گفت: واتس اپ یک شبکه اجتماعی مهم برای گفت و گوی محرمانه با سرشاخه های طرف های درگیر جنگ در مناطقی است که گروه های افراطی حضور دارند چراکه همه ارتباطات در این شبکه اجتماعی کاملا رمزگذاری شده است.

وقتی از وی نحوه استفاده مهاجران از فناوری پرسیده شد نیز گفت: مهاجران برای شکستن یخ ارتباطی بین خود و مردم کشورهای مقصد، بیشتر از گوگل ترانسلیت و واتس اپ  بهره می گیرند. گوگل ترنسلیت به آنها کمک می کند تا بتوانند نقص زبان خارجی خود را برطرف کنند هرچند گاه نتیجه، جملاتی خنده دار می شود. به گفته وی، این مهاجران از تلفن هوشمند برای ارسال پول دریافتی به خانواده هایشان کمک می گیرند و بیشتر مهاجران برای ارتباط گرفتن با خویشاوندان خود در گوشه ای دیگر از دنیا از واتس اپ استفاده می کنند. چرا که به این ترتیب اقوام آنها می توانند عکس، فیلم، گزارش پلیس، گواهینامه تولد و سایر اسناد مورد نیاز مهاجران را با استفاده از واتس اپ به دست آنان برسانند در حالی که پیش از این مهاجران مجبور بودند به سختی یک کافی نت پیدا کنند و با ارسال درخواست، مدارک مورد نیاز را به دست بیاورند.

به گفته «ماریا جوردان»، پناهجویانی که سواد کافی ندارند هم می توانند از واتس اپ استفاده کنند و با ارسال یا دریافت پیام صوتی این شبکه اجتماعی، مشکلشان را حل کنند. البته باید گفت همه مهاجران هنگام رسیدن به مقصد، تلفن هوشمند ندارند به عنوان مثال مهاجران از برزیل، هندوستان و افریقا بیش از مهاجرانی که از امریکای مرکزی راهی ایالات متحده امریکا شده اند، در مرز تلفن هوشمند در اختیار دارند.

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۸۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا برخی از مهاجران افغان از ایران خارج شدند؟

وزارت مهاجران و عودت‌کنندگان از بازگشت ۱۶۰۰ مهاجر افغانستانی از ایران و ۶۷۳ مهاجر دیگر از پاکستان خبر داده است.

به گزارش خبرآنلاین این وزارت در خبری در مورد برگشت مهاجرین از ایران گفته که این افراد به گونه‌ی جبری و داوطلبانه به تاریخ ۳۱ ماه فروردین و اول ماه اردیبهشت از مرز اسلام‌قلعه به کشور بازگشته‌اند.

وزارت امور مهاجرین همچنین افزوده که روز گذشته (یکشنبه ۲ اردیبهشت) ۱۲۵ خانواده افغانستانی که تعداد مجموعی آنان ۶۷۳ تن می‌شوند، به‌صورت اجباری از پاکستان اخراج و از طریق تورخم و سپین‌بولدک به کشور برگشته اند.

به گفته این وزارت، مهاجرین برگشت‌کننده برای دریافت کمک، به دفاتر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و سازمان بین‌المللی مهاجرت معرفی شده‌اند.

tags # افغانستان سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • اجرای ۳ پروژه پیشران در حوزه فناوری های نرم
  • برگزاری رویداد مانوین با رویکرد بومی سازی فناوری نرم
  • مانوین؛ حل مسائل جامعه با فناوری‌های فرهنگی و نوآور
  • برگزاری رویدادی نوآورانه در صنایع خلاق/رونمایی از منشور مسئولت اجتماعی شرکت‌های خلاق
  • چرا برخی از مهاجران افغان از ایران خارج شدند؟
  • مهاجران افغانستانی می‌توانند گواهینامه رانندگی بگیرند؟
  • اپل مجبور به حذف اپلیکیشن‌های محبوب در چین شد
  • وزیر تعاون: بخش قابل‌ توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است
  • وزیر کار: بخش قابل‌توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است
  • دنیای کوچک ایتا