Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حوزه علمیه قوچان گفت: پنجمین یادواره گرامیداشت یاد و خاطره 23 شهید روحانی و طلبه قوچانی در امامزاده سلطان ابراهیم(ع) برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام کاظم حریف، مدیر حوزه علمیه قوچان در گفتگو با خبرنگار صبح توس با تشریح این خبر گفت: پنجمین یادواره گرامیداشت یاد و خاطره 23 شهید قوچانی روحانی و طلبه دوران دفاع مقدس و مدافع حرم در شب شهادت امام صادق (ع) در امامزاده سلطان ابرهیم (ع) برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهداف برگزاری این یادواره ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گرامیداشت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و یکی از مصادیق بارز آن برگزاری چنین یادواره هایی است.

وی افزود: ممکن است برخی از شهروندان تصور کنند که حضور طلاب و روحانیون در دوران دفاع مقدس صرفا تبلیغی بوده باشد اما این در حالیست که قشر طلاب و روحانیون همیشه در خط مقدم دفاع از انقلاب، ارزش ها و مرزهای کشورمان بوده اند و نمونه بارز آن شهرستان قوچان است که در طی دوران دفاع مقدس 23 شهید طلبه و روحانی تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

حجت الاسلام حریف تصریح کرد: روحانیون و طلاب همچون دوران دفاع مقدس در صورت تهدید انقلاب و کشور از سوی هر عاملی در خط مقدم حضور خواهند داشت و خون خود را با افتخار تقدیم این مرز و بوم خواهند کرد.

  مدیر حوزه علمیه قوچان با بیان اینکه طلاب و روحانیون خود را شاگردان مکتب امام صادق(ع) می دانند، گفت: این یادواره روز شنبه هشتم تیرماه و در شب شهادت رئیس مکتب تشیع در حرم امامزاده سلطان ابراهیم(ع) برگزار خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همزمان با برگزاری این یادواره، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حاج شیخ محمد نجفی شهرکهنه و خدمات 40 ساله تبلیغی وی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۸۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان از برگزاری نخستین یادواره و کنگره شهدای این منطقه خبر داد و گفت: این یادواره با سخنرانی «سردار یدالله جوانی» معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز نوزدهم اردیبهشت در مسجدسید اصفهان برگزار می‌شود.

علی رضی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان اظهار کرد: شهیدان مسئولیت‌پذیر بودند و جان خود را خالصانه در راه آرمان‌های انقلاب تقدیم کردند، بنابراین زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره آن‌ها کمتر از شهادت نیست و مملکت را نسبت به فتنه و توطئه دشمنان بیمه می‌کند.

وی با بیان اینکه انتقال پیام و آرمان‌های شهدا به نسل امروز و جوانان از جمله اهداف برگزاری یادواره‌های شهدا است، افزود: نیاز امروز جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان آشنایی کامل با اهداف و آرمان‌های شهدا است.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان با بیان اینکه در این منطقه بیش از ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران شده است که از شهدای شاخص شهید بهشتی، خرازی، میثمی و قوچانی را می‌توان نام برد، خاطرنشان کرد: نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان با سخنرانی سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز نوزدهم اردیبهشت ساعت ۲۰:۰۰ در مسجدسید اصفهان برگزار می‌شود.

رضی‌زاده گفت: این برنامه با آیتم‌های مختلف روایتگری، مداحی و اجرای سرود کودکان همراه خواهد بود و بیش از ۴۰۰ نفر از کودکان با تمثال شهدا اجرای سرود خواهند داشت.

کد خبر 747344

دیگر خبرها

  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • هفته کارگر در بوشهر با گلباران مزار شهدا آغاز شد
  • پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند