Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-18@15:58:30 GMT

با این میوه‌ها، موهای خود را تقویت کنید

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۸۲۹۵

آفتاب‌‌نیوز :

سرویس سلامت-  دکتر "بشار بیزره" در مرکز کلینیک درمانی "کنزینگتون" باور دارد که میوه‌هایی هستند که به دلیل وجود ویتامین و مواد مغذی مفید برای تقویت مو مفید هستند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این میوه‌ها به شرح ذیل هستند:

پاپایا

این میوه به افزایش کلاژن مهمترین پروتئین در موهای ما کمک می‌کنند و موجب بهبود وضعیت مو و پوست می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدن ما کلاژن را به همراه آمینو اسیدهایی می‌سازد که در غذاهایی چون گوشت قرمز و گوشت مرغ، ماهی، لوبیا، تخم مرغ و محصولات لبنی یافت می‌شوند. این روند اما نیازمند ویتامین سی است که یک عنصر کلیدی قلمداد می‌شود. پاپایا سرشار از ویتامین سی است. یک عدد پاپایا بزرگ حاوی 235 میلی گرم ویتامین سی است که دو برابر بیش از ویتامین مشابه موجود در پرتقال است. پاپایا همچنین غنی از پتاسیم است که کمبود آن باعث افزایش ریزش مو می‌شود.

آناناس

رادیکال‌های آزاد، اتم‌های ناپایداری هستند که می‌تواند به سلول‌های بدن ما آسیب برسانند، باعث بیماری و پیری شوند و به فولیکول‌های موهای ما نیز آسیب بزنند. برای مقابله با رادیکال‌های آزاد نیازمند آنتی‌اکسیدان هستیم. آناناس نه تنها غنی از مواد مغذی مانند ویتامین سی، منگنز و ویتامین ب -6 است بلکه حاوی آنتی اکسیدان‌هایی حاوی فلاونوئیدها و اسید فولیک است.

هلو

برای حفظ سلامت مو، پوست سر نیاز به رطوبت کافی دارد. پوست سر شما حاوی غددی است که نوعی روغن طبیعی را تولید می‌کند که سبب رشد مو می‌شود. اگر این چربی مرطوب‌کننده روی موهای ما به میزان کافی نباشد پوست سر شما دچار فقدان آن خواهد شد. هلو اما با داشتن ویتامین‌های آ و سی یک مرطوب‌کننده طبیعی است که به بهبود وضعیت مو کمک می‌کند.

کیوی

کیوی حاوی مقادیر کافی ویتامین آ، ویتامین ای، ویتامین کا و آنتی اکسیدان های فلاوونوئیدی از جمله بتاکاروتن، لوتئین و زانتین است. این میوه حاوی مقادیر زیادی ویتامین سی است که برای تولید کلاژن مفید هستند و اسیدهای چرب امگا 3 در آن موجود است که رطوبت لازم را برای رشد موها فراهم می‌کنند.

مهمتر از همه آنکه کیوی حاوی مواد معدنی روی، منیزیم و فسفر است که همگی باعث افزایش گردش خون در پوست سر و در نتیجه تقویت ریشه مو می‌شود. کیوی همچنین منبعی غنی از مس است که می‌تواند به حفظ رنگ طبیعی مو کمک کند.

سیب

سیب حاوی ویتامین ب، آ و سی است که برای حفظ رطوبت پوست سر و جلوگیری از بروز شوره سر حیاتی هستند. سیب همچنین سرشار از آنتی اکسیدان‌ها است که می‌توانند با رادیکال‌های آزاد مقابله کرده به بازسازی سلول کمک کنند. تحقیقات دانشمندان ژاپنی در سال 2002 میلادی نشان داد که سیب حاوی پروسیانیدین ب -2 است که می‌تواند به رشد موهای جدید کمک کند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: میوه تقویت مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۸۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون

یکی از سبزیجات که که در فصل تابستان به وفور دیده می شود “کدو سبز” است که دارای ارزش غذایی بسیاری بوده و دارای خواص ضد پیری بوده و درمان بسیاری از بیماریهاست. کدو سبز، از لحاظ علم گیاه شناسی ، در بخش میوه ها جای دارد ولی از نظر آشپزی و خورد و خوراک در بخش سبزیجات قرار دارد.

به گزارش سرگرمی روز، کدو حلوایی یا کدو تنبل یک میوه بسیار مغذی و پرکاربرد است. کدو سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین‌ها، فیبر، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان است. این خوراکی جذاب به دلیل داشتن دانه در دسته میوه‌ها قرار می‌گیرد اما برخی از افراد به دلیل نوع مواد مغذی‌ کدو تنبل، آن را در دسته سبزی‌ها طبقه‌بندی می‌کنند.

این میوه در حقیقت از گیاهان بومی آمریکای شمالی است که در مراسم هالووین آن را تزیین کرده و در مراسم روز شکرگزاری با آن دسرهایی مانند پای کدو حلوایی می‌پزند. البته تنوع دسرها و نوشیدنی‌هایی که می‌توان با کدو تنبل تهیه کرد بسیار زیاد و متنوع است.

از انواع دسرها می‌توان به دونات کدو حلوایی، کیک کدو حلوایی و نان کدو حلوایی اشاره کرد. از نوشیدنی‌ها هم می‌توان به شیر کدو حلوایی و همچنین هات چاکت کدو حلوایی اشاره کرد.

همان‌طور که ملاحظه کردید، خوراکی‌های خوش‌طعم بسیاری وجود دارند که می‌توانید با استفاده از کدو تنبل آن‌ها را تهیه کرده و از خواص بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید. در ادامه این مطلب به برخی از مهم‌ترین خواص کدو حلوایی اشاره می‌کنیم.

خواص کدو حلوایی برای سلامتی چیست؟

مهم‌ترین دلیل برای اینکه کدو تنبل را به عنوان یک میوه پرخاصیت می‌شناسیم، نسبت بالای ویتامین، مواد معدنی و فیبر در برابر مقدار کم قند آن است. اگرچه هنوز تحقیقات گسترده‌ای روی خواص کدو حلوایی انجام نشده اما برخی تاثیرات مثبت آن بر روی سلامتی ثابت شده است. از مهم‌ترین مزایای کدو حلوایی برای سلامتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

کمک به حفظ ایمنی بدن

کدو تنبل حاوی مقادیر زیادی بتاکاروتن است که به ویتامین A تبدیل می‌شوند. ویتامین A می‌تواند به بدن شما در برابر عفونت‌ها کمک کرده و هنگام مواجهه با بیماری با آن‌ها مقابله کند. علاوه بر این‌ برخی تحقیقات نیز نشان داده‌اند که ویتامین آ در تقویت و محافظت از روده‌ها در برابر عفونت‌ها بسیار موثر است. ویتامین ث موجود در کدو حلوایی نیز با تقویت سلول‌های ایمنی هنگام تشخیص عامل بیماری‌زا، نقش کلیدی در حفظ ایمنی بدن ایفا می‌کند.

سلامت چشم‌ها

کدو تنبل به دو روش می‌تواند به سلامت چشم شما کمک کند. روش اول با استفاده از منابع غنی بتاکاروتن است که با کمک به شبکیه چشم، جذب بهتر نور را به همراه دارد.. راه دوم، کمک به محافظت چشم در برابر بیماری دژنراسیون ماکولا یا همان تخریب لکه زرد چشم است.

ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌توانند نقش مهمی در حفاظت از چشم‌ها ایفا کنند. مطالعات نشان داده‌اند افراد مبتلا به دژنراسیون ماکولا که بر اثر بالا رفتن سن به این بیماری مبتلا شده‌اند، می‌توانند با مصرف مکمل‌ها و منابع غنی روی، ویتامین C، ویتامین E و بتاکاروتن جلوی پیشرفت این بیماری را بگیرند. کدو حلوایی به عنوان یک منبع غنی از این مواد می‌تواند خوراکی مفیدی برای این دسته از افراد باشد.

حفظ سلامت پوست

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در کدو حلوایی که شامل بتاکاروتن، ویتامین ث و ویتامین ای است، تا حد زیادی در حفظ سلامت پوست موثر هستند. بتاکاروتن موجود در کدو تنبل می‌تواند از پوست در برابر اشعه مضر خورشید یا همان UV محافظت کرده و به بهبود بافت پوست نیز کمک کند.

ویتامین‌های C و E نیز خواص آنتی‌اکسیدانی دارند. به همین دلیل است که در اغلب محصولات پوستی می‌توان این دو ویتامین را پیدا کرد. با این حال تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف این ویتامین‌ها به صورت خوراکی روش بهتری برای جذب خواص آن‌هاست.

بهبود سلامت قلب

به طور کلی مصرف میوه و سبزیجات برای سلامت قلب مفید است. اما کدو حلوایی دارای مواد مغذی‌ای است که می‌تواند به طور ویژه به بهبود سلامتی این ارگان حیاتی بدن کمک کند. برای مثال پتاسیم موجود در کدو حلوایی برای کاهش فشار خون مفید است.

به علاوه، فیبر موجود در آن با متصل شدن به کلسترول موجود در غذا از جذب آن توسط بدن جلوگیری کرده و به این وسیله به کاهش سطح کلسترول خون کمک می‌کند.

بهبود متابولیسم بدن

مصرف خوراکی‌های غنی از بتاکاروتن مانند کدو حلوایی، با کنترل میزان قند خون و توزیع چربی در بدن به سلامت متابولیک بدن کمک می‌کنند. کدو تنبل همچنین سرشار از فیبر است که می‌تواند از بالا رفتن ناگهانی قند خون پس از مصرف کربوهیدرات‌ها جلوگیری کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • این میوه کمبود‌های بدن را جبران می‌کند
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • ۶ ریزمغذی موثر در جلوگیری از ریزش مو
  • این ۵ عادت سلامت پوست را به خطر می‌اندازند
  • قیمت حبوبات در میادین و بازارهای میوه و تره بار تهران اعلام شد
  • کسانی که پوست حساس دارند فقط با این روش از ویتامین C استفاده کنند
  • پوست این میوه را حتما بخورید!
  • برداشت ملون از مزارع دشتستان
  • جایگاه میوه و سبزیجات در رژیم‌های غذایی
  • 37 خواص عالی این میوه و آب آن برای زیبایی و درمان بیماری ها