Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@21:42:49 GMT

برخورد جدی با مجرمان کودک‌آزاری در بوشهر

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۸۴۸۷

برخورد جدی با مجرمان کودک‌آزاری در بوشهر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه پدیده کودک آزاری در بوشهر از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: در استان بوشهر به رغم تمامی تمهیدات امنیتی و اینکه بوشهر جزو یکی از امن ترین استان‌های کشور است، پدیده زشت کودک آزاری اتفاق افتاده و خبر آن منتشر شده است.

به گزارش ایسنا، مجید خورشیدی در نشست طرح توانمندی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با تاکید بر اهمیت این جلسه گفت: اظهار کرد: همه دستگاه‌های حمایتی اعم از استانداری و سایر دستگاه‌ها وظایف خود را به نحو ۱۰۰ درصد انجام دهند، که البته این نافی تلاش دستگاه‌ها نیست- پدری به دلیل اعتیاد از پشتیبانی خانواده اش محروم نمی‌شود تا مادری که علی القاعده سرپرست خانوار شده، نتواند از کودک خود پشتیبانی کند و در نتیجه کودک در جامعه‌ای رها شود که حتی در بهترین شرایط هم می‌تواند ناسالم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جامعه به کنترل اجتماعی حساس باشد

وی با بیان اینکه حتی در جوامع توسعه یافته نیز کودک نباید در جامعه رها شود، تاکید کرد: به هر حال این کودک رها می‌شود و متأسفانه در این مسئله مشکل تنها کسانی نیستند که این کودک را مورد آزار و اذیت قرار داده اند بلکه به عقیده من مشکل افرادی است که اطلاع داشته اند و گناه آنها بزرگ‌تر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: خواهش من از همه عزیزان این است که جامعه به کنترل اجتماعی حساس باشد، اگر در جایی ایراد، انحراف و یا مشکلی هست حتماً حساس باشید.

خورشیدی عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه دینی و ملی است و در کنار آن نیز اولین وظیفه شهروند کنترل اجتماعی است. متأسفانه چنین پدیده‌ای علی الظاهر ادامه داشته و عده‌ای دیدند و سکوت کردند و من از شهروند بسیار مسئولی که خیلی شرافتمندانه موضوع را اطلاع داده است تشکر می‌کنم. احسنت باید گفت به شهروندانی که این مسئله را دیده و شرافتمندانه با آن برخورد کرده اند.

وی اظهار کرد: از مسئولیت‌های اجتماعی خود غافل نشویم، چرا که پلیس، دستگاه‌های اجرایی و قانون نمی‌تواند در همه جا حضور داشته باشد.

شناسایی مجرمان و برخورد جدی قضائی و انتظامی

معاون استاندار بوشهر بیان کرد: در جوامع توسعه یافته دستگاه‌های اجرای قانون نظم را برقرار نمی‌کنند بلکه در این جوامع کنترل اجتماعی کارکرد خود را انجام می‌دهد. اگر من در یک کشتی باشم و شروع به سوراخ کردن آن نمایم، این کاپیتان کشتی نیست که به من تذکر می‌دهد بلکه تک تک سرنشینانی که در آن کشتی سوار هستند به من تذکر می‌دهند و به این ترتیب جامعه می‌تواند امنیت و آرامش خود را حفظ کند.

مجید خورشیدی تصریح کرد: به عنوان مسئولان امنیتی استان از لحظه‌ای که مطلع شدیم اقدامات لازم را انجام داده و در شورای تأمین استان نیز مطرح شده است. دادستان محترم فعالانه در موضوع حاضر شده و من به جامعه قول می‌دهم اتفاقی که خواهد افتاد سبب عبرت همه کسانی خواهد شد که خدایی نکرده از وظیفه اجتماعی خود تخطی کرده اند.

وی افزود: در مورد مجازات مجرم یا مجرمان که حتماً شناسایی خواهند شد، و مورد برخورد جدی قضائی و انتظامی قرار خواهند گرفت.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كودك آزاري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۸۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه سوم پلیس درباره حجاب

به گزارش خبرآنلاین، مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی کشور در اطلاعیه‌ای ضمن قدردانی مجدد از مردم قانون‌مدار ایران برای همکاری و همراهی در اجرای «طرح نور»؛ گزارشی از اقداماتِ فراجا را از آغازِ طرح تاکنون تشریح کرد.

در اطلاعیه شماره سه فرماندهی انتظامی کشور در خصوص "طرحِ نور"(عفاف و حجاب) آمده است: با اجرای طرح نور از روز شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ اکثر بانوان این مرز و بوم با مجریان قانون و حافظان امنیت در تعامل، همکاری و همراهی بودند. گزارش‌های میدانی و بررسی‌های دقیق با ابزار هوشمند نشان‌داده است که وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح مطلوب‌تر بوده و این شرایط در روزها و هفته‌هایِ آینده روندِ بهتر و مناسب‌تری خواهد یافت. براین اساس اجرای طرح نور منطبق با خواست و ساخت عمومی جامعه و مسئولین اجرایی کشور و براساس وظایف محوله به پلیس بعنوان مجری قانون در کنار دیگر ماموریت‌های امنیتی و انتظامی، تداوم خواهد داشت و برخی شیطنت‌های رسانه‌ای توسط جریان سازی معاندین در اجرای سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت.

ناگفته پیداست که پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد. فضای فعلی و راهبرد فراجا در شرایط کنونی حفظِ نظم و انضباطِ اجتماعی در قالبی ایجابی و تذکره ای است و صِرفاً با هنجارشکنانی که به حریم و حُرمتِ شهروندِ ایرانی تعدی می‌کنند برخورد قانونی توام با دقت و حساسیت خواهد کرد.

در پایان ضمن تقدیر وسپاس از مامورین وظیفه شناس پلیس که با سعه صدر و خویشتنداری توام با اقتدار، در اجرای این ماموریت مهم تلاش میکنند، قدردان شما ملت فهیم و عزیز هستیم که همواره و پیوسته برای ارتقای امنیت روانی و اجتماعی جامعه با پلیس همگام و همراه هستید.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897202

دیگر خبرها

  • اطلاعیه سوم پلیس درباره حجاب
  • اطلاعیه فرماندهی انتظامی کشور درباره اجرای «طرحِ نور»
  • حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است
  • شناسایی دو هزار و 613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند
  • شناسایی دو هزار و ۶۱۳ کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • سرقت‌ها در استان بوشهر ۷ درصد کاهش یافت
  • رژه روز ارتش در بوشهر برگزار شد
  • شناسایی ۳۶ کودک زباله‌گرد و ۱۹ کودک کار در منطقه ۱۵
  • مردم آزاری با خودرو؛ قیمت لامپ زنون و منبع اگزوز!