Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@09:37:40 GMT

مشکلات تولید کنندگان همچنان به قوت خود باقی است

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۸۶۴۶

مشکلات تولید کنندگان همچنان به قوت خود باقی است

حسن حسینی روز سه شنبه در نشستی با خبرنگاران با اشاره به اهمیت رونق تولید و رفع مشکل تولیدکنندگان افزود: حجم مراجعات تولیدکنندگان به خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و نوع آنها نشان می‌دهد که مشکلات گذشته به قوت خود باقی است و در سال رونق تولید اتفاق خاصی نیفتاده است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با توجه به اقتضائات و شرایط اقتصادی کشور، امسال را به نام "رونق تولید" نام گذاری کردند زیرا کشور بیش از هر زمان دیگری برای رفع بیکاری، آسیب‌های اجتماعی و بهبود وضعیت معیشت مردم به رونق تولید نیاز داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: زمانی که رهبر معظم انقلاب امسال را با نام "رونق تولید" نام گذاری کردند طبعاً به این معنی است که بخش تولید کشور از رونق کافی برخوردار نبوده است و در این راستا عده‌ای موظف هستند نقشه راهی برای این مهم ترسیم کنند.

حسینی افزود: با این حال از سال گذشته که به نام سال "حمایت از کالای ایرانی" نام گذاری شده بود تا امسال که به نام سال "رونق تولید" نام گذاری شده است، هیچ تغییر محسوس و حرکت معناداری اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: ۹ سال است که تولیدکنندگان کشور نسبت به مکلف شدن خود به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده شکایت دارند و آن را حق خود نمی‌دانند زیرا این مهم یکی از عوامل کند کننده اقتصاد کشور است.

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: تولیدکنندگان اعتراضی نسبت به دریافت مالیات بر ارزش افزوده از سوی دولت ندارند اما چه لزومی دارد که تولیدکننده، مالیات را برای دولت وصول کند؟ اخذ مالیات بر ارزش افزوده باید به طریقی که در همه کشورهای دنیا رایج است در ایران نیز اجرا شود.

حسینی اضافه کرد: در سال رونق تولید لازم است که بهره‌های بانکی کاهش یابد و سازمان تأمین اجتماعی هم بخشنامه های پیشین را کنار گذاشته و قانون فعلی را اجرا کند اما مشاهده می کنیم که حتی فرآیند واگذاری زمین به افرادی که قصد فعالیت صنعتی داشته باشند در شهرک های صنعتی خراسان رضوی نسبت به سال گذشته سختگیرانه تر شده است.

وی افزود: پارسال بیش از ۳۰ میلیارد دلار ارز دولتی برای واردات کالاهای اساسی اختصاص یافت با این حال نه تنها تأثیری در قیمت کالاها نگذاشت بلکه قیمت آنها افزایش نیز داشت.

وی ادامه داد: اقتصاد ایران سیاسی شده و سیاست بر اقتصاد اثر گذاشته است که در این راستا استاندار خراسان رضوی با طراحی پروژه مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی بهترین اقدام را برای جدایی سیاست از اقتصاد انجام داده است.

۷۴۸۹/‏۱۹۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید شهرک های صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۸۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلاف بخش اول و دوم بودجه به دلیل کاهش مالیات تولید

به گفته وزیر اقتصاد علت کاهش درآمدهای مالیاتی در بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کاهش ۵ درصدی نرخ مالیات بر تولید بوده است و مقرر شده تا این کاهش از طریق منابع درآمدی دیگر جایگزین شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرگزاری تسنیم در خصوص اختلافات بخش اول اول و دوم لایحه بودجه گفت: موضوع کاهش 5 درصدی مالیات بر تولید در بخش اول لایحه بودجه سال 1403 وجود نداشت اما پس از نامگذاری سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم و بنا بر دستور رئیس جمهور مقرر شد تا کاهش مالیات بر تولید اتفاق بیفتد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص راهکار جایگزین کاهش درآمدهای مالیاتی و احتمال جایگزینی اوراق گفت: سازمان برنامه و بودجه سه پیشنهاد در خصوص جایگزینی این درآمدها مطرح کرده است و احتمالاً مبلغ اهش مالیات‌ها بین منابع دیگر درآمدی تقسیم خواهد شد. در حال حاضر هماهنگی لازم با مجلس شورای اسلامی در خصوص این تغییرات صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر خوش وزیراقتصاد برای تولید کنندگان در سال جاری
  • خاندوزی: مشکلات ساختاری بودجه به تدریج برطرف می‌شود
  • توضیح «خاندوزی» درباره اختلافات بخش اول و دوم بودجه/ مالیات کم شد
  • اختلاف بخش اول و دوم بودجه به دلیل کاهش مالیات تولید
  • بلاتکلیفی همچنان گریبان گیر نماینده قم در فوتسال
  • عمویی نماینده مجلس: توان ایران برای انجام عملیات بزرگ تر و پیچیده تر همچنان باقی و آماده است/ هدف ایران جنگ گسترده نیست
  • رونق توریسم و مبادلات فرهنگی با رویداد‌های ادبی / نسبت نمایشگاه کتاب تهران با گردشگری ادبی چیست؟
  • عزم وزارت صمت بر رفع مشکلات بخش تولید/ واحدهای راکد احیا می‌شوند
  • رونق بیشتر در مزارع پرورش میگو گمیشان با آغاز لایروبی
  • «جهش تولید» باطل السحر مشکلات اقتصادی است