Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-وزیر خارجه انگلیس می‌گوید که انتظار نداریم آمریکا از ما برای ورود به یک اقدام نظامی علیه کشور دیگر درخواستی داشته باشد.

به گزارش رویترز، جرمی هانت وزیر خارجه بریتانیا در اظهارنظر جدید خود درباره ایران گفت: لندن انتظار ندارد که واشنگتن از این کشور برای پیوستن به جنگ با ایران تقاضا کند و انگلیس نیز بعید است که با پیوستن به این کشمکش موافقت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هانت که در پارلمان این کشور صحبت می‌کرد افزود: «آمریکا نزدیکترین متحد ما است، ما با آنها همیشه صحبت می‌کنیم و هر درخواستی را که آنها می‌گویند را با دقت بررسی می‌کنیم اما من نمی‌توانم تصور کنم شرایطی که آنها از ما بخواهند و یا اینکه ما با آنها موافقت کنیم وارد یک جنگ شویم.

وی تاکید کرد، پیامی که به شرکای خود در اتحادیه اروپا به ویژه آلمان و فرانسه فرستادیم این بود که با احترام به توافق هسته‌ای اما این یک هفته مهم است. این کاملا اساسی است که ایران به توافق پایبند باشد.

اظهارات هانت در حالی مطرح می‌شود که وی چند روز پیش گفته بود در کنار آمریکا ایستاده‌ایم و هر درخواستی که واشنگتن مطرح کند آن را بررسی خواهیم کرد.

به دنبال ساقط شدن یک پهپاد جاسوسی آمریکایی در خلیج فارس با آتش سامانه سوم خرداد سپاه پاسداران که به حریم هوایی ایران تجاوز کرده بود تنشها در منطقه خلیج فارس تشدید شده است. مقامات آمریکایی مدعی طرحهایی برای اقدام نظامی علیه ایران بودند اما به گفته رسانه‌های آمریکایی دولت آمریکا به دلیل مطمئن نبودن درباره اینکه این پهپاد در آبهای بین المللی ساقط شده است و همچنین به دلیل نگرانیهای ناشی از توان نظامی و دفاعی ایران از تصمیمات خود عقب نشینی کردند.

به گزارش فارس،  در نخستین ساعات بامداد روز پنجشنبه 30 خرداد یک فروند پهپاد جاسوسی "گلوبال هاوک " ارتش آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی  کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

گلوبال هاوک را می‌توان از جمله تسلیحات گران قیمت ارتش آمریکا برشمرد چراکه قیمت هر فروند از این پهپاد با احتساب هزینه‌های عملیاتی و نگهداری آن، به بیش از ۲۲۰ میلیون دلار می‌رسد و از این حیث یکی از گران‌ترین پهپاد‌های آمریکایی محسوب می‌شود.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۸۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران

به گزارش همشهری آنلاین،‌ دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد در ایران را هدف تحریم‌هایش قرار داد که گفته می‌شود موتورهای پهپادهای مورد استفاده در حمله ۱۳ آوریل (وعده صادق) به اراضی اشغالی فلسطین را تولید می‌کنند.

علاوه بر این، بریتانیا چندین سازمان نظامی، افراد و نهادهای ایرانی را که به ظن آنها در صنایع پهپادی و موشک‌های بالستیک ایران دخیل هستند، هدف قرار می‌دهد. به گزارش خبرگزاری رویترز، انگلیس امروز ۱۳ طرف جدید را در لیست تحریم‌های ایران قرار داد.

«جنت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «ما به اعمال اختیارات تحریمی خود برای مقابله با ایران از طریق اقدامات بیشتر در روزها و هفته‌های آینده ادامه خواهیم داد.»

همچنین شبکه خبری الجزیره به نقل از وزارت خزانه‌داری آمریکا گزارش داد که آمریکا ۵ شرکت تامین‌کننده مواد اولیه فولاد خوزستان را تحریم می‌کند و هدف از آنها «تضعیف برنامه موشکی و پهپادی» ایران است.

این اقدامات پس از آن صورت گرفت که مقامات آمریکایی در روزهای گذشته گفتند که در پاسخ به فعالیت ایران در منطقه و برای جلوگیری از حملات آینده، تحریم‌های جدیدی را آماده می‌کنند. قانونگذاران آمریکایی در کنگره همچنین به سرعت قوانینی را پیش می‌برند که هدفش تحت فشار قرار دادن منابع مالی جمهوری اسلامی و مقامات آن است.

به گزارش آسوشیتدپرس، رهبران اتحادیه اروپا هم چهارشنبه گفتند که تحریم‌ها علیه ایران را تشدید خواهند کرد و تحویل پهپادها و موشک‌های این کشور به گروه‌های مقاومت در غزه، یمن و لبنان را هدف قرار می‌دهند.

نیروی هوا فضای سپاه در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، بیش از ۳۰۰ فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

کد خبر 845407 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و انگلیس ایران و آمریکا خبر ویژه تحریم

دیگر خبرها

  • آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
  • جزئیات خدمت رسانه‌ای آمریکا برای اسرائیل از قول رسانه عبری
  • واکنش خبرگزاری فارس به ادعای حمله اسرائیل به ایران؛ با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم
  • واکنش خبرگزاری فارس به ادعای حمله اسرائیل به ایران /با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم /در بالاترین حد یک حادثه امنیتی بود نه حمله
  • هواشناسی ۳۱ فروردین ۱۴۰۳/ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه به ایران
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • فهرست تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • ماجرای مراحل تولید اولین پهپاد یک تنی توسط سپاه | تصاویر | نخستین تصاویر پهاد جاسوسی RQ170 آمریکایی  
  • نیویورک‌تایمز: تل‌آویو تصور نمی‌کرد پاسخ ایران به حمله به کنسولگری دمشق تا این اندازه شدید باشد
  • چرا آمریکا حاضر به بمباران ایران همراه اسرائیل نشد؟ پاسخ نظامی آمریکایی