Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-16@18:28:09 GMT

خودسوزی نافرجام مقابل وزارت ارتباطات

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۸۷۰۷

خودسوزی نافرجام مقابل وزارت ارتباطات

مردی میانسالی که قصد خودسوزی مقابل وزارت ارتباطلات را داشت با حضور عوامل انتظامی و حراست وزارت ارتباطات ناکام ماند.

 حدود ساعت ۱۳:۳۰ ظهر امروز (۴ تیر ۹۸) مردی حدوداً ۴۵ ساله با حضور در مقابل وزارت ارتباطات و تهیه بنزین قصد خودسوزی داشت.

این مرد ظاهراً به خاطر طلب مالی از یک شرکت خصوصی و عدم موفقیت در طلب وصول، با ریختن بنزین روی خودش، قصد خودسوزی داشت که با اقدام به موقع عوامل حراست وزارت ارتباطات و نیروهای انتظامی، موفق به این کار نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

---

این در حالی است که برخی رسانه‌ها به اشتباه مدعی شدند که این فرد پس از خودسوزی به بیمارستان منتقل شده است.

 تسنیم

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۸۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عدالت در ارائه خدمات بهداشتی از طریق سکو‌های اینترنتی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ این روزها مردم تلاش می‌کنند تمام وسایل مورد نیاز روزمره خود را از خوراک و پوشاک تا وسایل الکترونیکی از طریق پلتفرم‌ها و فضاهای مجازی تهیه کنند، در این بین خلاء و نبود پلتفرمی که بتوان در آن نسخه پزشک و دارو را تهیه کرد بیش‌از همیشه حس می‌شد؛ بنابراین از دو سال پیش موضوع عرضه اینترنتی دارو از طریق سکوهای اینترنتی مطرح شد که در رزوهای ابتدایی با چالش‌ها و مخالفت‌هایی رو به رو شد.

در نهایت دو سال پس از طرح موضوع عرضه اینترنتی دارو و فشار به پلتفرم‌های فعال این حوزه، سرانجام عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد که آیین‌نامه حمل و عرضه دارو از طریق سکوهای اینترنتی نهایی شده است و مردم می‌توانند داروهای مندرج در نسخه الکترونیکی خود را از داروخانه‌‌ها و از طریق سکوهای مجاز به صورت غیرحضوری تهیه کنند.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اهمیت توزیع دارو از طریق سکوهای مجاز گفت: به دلیل اینکه بستر و زمینه فعالیت در این حوزه فراهم است سکوها نیز درخواست فعالیت در این حوزه دارند، با تصویب این آیین نامه در مدت کوتاه چند روزه امکان عملیاتی کردن این موضوع وجود دارد و سکوها برای دریافت مجوز و پاسخگویی با یک مجموعه مرتبط باشند.مردم نیز در برخورد با تخلفات احتمالی سکوها بدانند که باید با چه دستگاهی تماس بگیرند و فقط یک مجموعه پاسخگوی آنان باشد. 

آیین نامه فروش اینترنتی دارو چیست؟

براساس آیین نامه حمل و عرضه دارو از طریق سکو‌های اینترنتی، کاربر می‌تواند از طریق پلتفرم‌های اینترنتی، داروهای نسخه خود را از نزدیک‌ترین داروخانه به صورت اینترنتی سفارش دهد و از طریق پلتفرم دریافت کند. همچنین پلتفرم نمی‌تواند قبل و بعد سفارش، نام، مشخصات دارو و اطلاعات کاربر را مشاهده کند. همچنین قرار است مانند گذشته دارو تنها از طریق داروخانه ها عرضه شود یعنی پلتفرم فقط توزیع کننده است و فروشنده دارو تنها داروخانه های سراسر کشور هستند.

در حال حاضر وزیر ارتباطات اجرای آزمایشی آیین‌نامه‌ی فروش اینترنتی دارو را وعده داده و وزیر بهداشت موافقت صددرصدی خود را با این آیین‌نامه اعلام کرده است. از این رو در راستای تحقق این موضوع مهم با «علیرضا بهرامی» کارشناس کسب و کارهای اینترنتی حوزه سلامت گفت‌و‌گو کردیم که در ادامه می‌خوانید:    کارشناس کسب و کار‌های اینترنتی حوزه سلامت پیرامون «آیین‌نامه حمل و عرضه دارو از طریق سکو‌های اینترنتی» گفت: سال ۱۴۰۱ در راستای شعار سال که حمایت از «تولید دانش بنیان» بود معاونت علمی با همکاری دستگاه‌های اجرایی آیین نامه‌هایی را در جهت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و خلاق به تصویب هیئت وزیران رساند، و وزارت بهداشت نیز در مرداد ۱۴۰۱ آیین نامه‌ای حمایت از تولید دانش بنیان در حوزه سلامت را به تصویب کرد.

وی در ادامه افزود: این آیین نامه به توزیع اینترنتی دارو از طریق سکو‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی اشاره کرده است که وزارت بهداشت با همکاری وزارت ارتباطات زمینه عملیاتی شدن توزیع اینترنتی را فراهم و دستورالعمل آن را طی دو ماه تدوین و ابلاغ نمود.

این کارشناس کسب و کار در ادامه با اشاره به هدف اجرایی شدن این آیین نامه افزود: با اجرایی شدن این اقدام تجمع بیماران در داروخانه کاهش پیدا می‌کند که در زمان شیوع بیماری‌های واگیر بسیار مفید است، از سوی دیگر مراجعه به چندین داروخانه برای تهیه دارو کاهش می‌یابد و جستجو توسط سکوی اینترنتی انجام و داروخانه مورد نظر را پیدا می‌کند. همچنین مراجعه افراد به مرکز استان برای تهیه دارو کاهش می یابد. با این اقدام عدالت در خدمات بهداشتی برقرار می‌شود.

فروش اینترنتی دارو در ۹۰ کشور 

بهرامی درباره نقش اندیشکده اقتصاد دانش‌بنیان در این زمینه توضیح داد: با بررسی‌ها و مطالعات صورت گرفته متوجه شدیم که ۹۰ کشور با فراهم آوردن شرایط خاص و ضوابط مخصوص فروش اینترنتی دارو‌های بدون نسخه را مجاز می‌دانند و ۴۸ کشور امکان فروش دارو با نسخه پزشک را فراهم کرد‌ه‌اند.

وی با بیان اینکه در آیین نامه عبارت «توزیع اینترنتی دارو» ابهاماتی دارد افزود: این طرح علاوه بر خدماتی که برای مردم دارد، حساسیت‌هایی بهداشتی و سلامت از جهت اجرا نیز دارد لذا ما در اندیشکده اقتصاد دانش بنیان با جلسه با کارشناسان سلامت پیش‌نویسی را تهیه و به دبیرخانه کارگروه اقتصاد دیجیتال (وزارت اقتصاد)و معاونت علمی ارائه کردیم و با اصلاحات معاون علمی پیش نویس مربوطه به معاون اول ارسال شد.

اجرایی شدن آیین نامه توزیع اینترنتی دارو طی ۶ ماه آینده

بهرامی ادامه داد: از سوی دیگر پیش نویس‌های دیگری از سوی وزارت ارتباطات و وزارت اقتصاد مطرح شد و در نهایت چهار نماینده وزارت اقتصاد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری تجمیع و نهایی شد و به امضای مشترک وزیر ارتباطات و وزیر بهداشت رسید.

وی در ادامه یادآور شد: این آیین نامه قرار است طی ۶ ماه آینده در برخی از استان‌ها اجرایی شود. همچنین با توزیع اینترنتی دارو توسط سکو‌ها و پلتفرم‌ها تغییری در نظام درمانی کشور رخ نخواهد داد و تجویز دارو برعهده پزشک معالج است و نسخه پیچی توسط مسئول فنی داروخانه صورت می‌گیرد و سکوی‌های اینترنتی در زمینه درمانی، مشاوره دارو و در نظام پزشکی دخالت نمی‌کنند.

انتهای پیام/

مهدیه چوپانی

دیگر خبرها

  • مروری بر معضل اجتماعی خودکشی در کهگیلویه و بویراحمد
  • تجمع شطرنجی‌ها مقابل وزارت ورزش
  • ببینید/ کتک‌کارى در پارلمان گرجستان هنگام بررسی قانون جنجالی حضور عوامل خارجی در کشور
  • (ویدئو) کتک‌کاری در پارلمان گرجستان بر سر قانون حضور عوامل خارجی
  • کتک‌کاری در پارلمان گرجستان بر سر قانون حضور عوامل خارجی (فیلم)
  • اجرای عدالت در ارائه خدمات بهداشتی از طریق سکو‌های اینترنتی
  • بلاتکلیفی توزیع آنلاین دارو‌های بدون نسخه
  • ۲۵ درصد سهم سلامت مردم در اختیار وزارت بهداشت است
  • پیشتازی وزارت ارتباطات در صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • پیشتازی وزارت ارتباطات در صدور مجوزهای الکترونیکی