Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از توسعه و ساخت همزمان ۱۹ بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی در استان فارس خبر داد و گفت: از این تعداد چهار بیمارستان  تخصصی و فوق تخصصی در شیراز به بهره‌برداری می‌رسد. ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز علی بهادر با تشریح پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: هم اینک بیش از 240 طرح عمرانی در حوزه‌های درمانی، بهداشتی، پژوهشی و رفاهی در حال اجراست که مهم‌ترین آنها توسعه و ساخت همزمان 19 بیمارستان  تخصصی و فوق تخصصی در استان فارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: به منظور رفع کمبودهای موجود در تخت‌های بیمارستانی ساخت کلان بیمارستان «Mega hospital» نمازی 2  با نام «محمد رسول الله (ص) » با ظرفیت یک هزار و 216 تخت خواب و بیمارستان هفتصد تختخوابی صدیقه طاهره (س) که عملیات اجرایی  آن از 3 سال پیش شروع و پیگیری مسئولان دانشگاه به ادامه آن سرعت بخشیده است.

بهادر با اشاره به اینکه ساخت کلان بیمارستان نمازی(2) با مصوبه هیات دولت و شورای اقتصاد به عنوان یکی از طرح‌های مهم کشوری به شمار می‌رود، افزود: برای انجام این مهم در حال تامین سرمایه‌گذار خارجی در قالب قرارداد EPCF هستیم.

وی به ساخت دو بیمارستان تخصصی اعصاب و روان و عمومی با مجموع 563 تخت در محل ورودی شهر صدرا اشاره کرد و گفت: ساخت دو بیمارستان عمومی 313 تخت خوابی خاتم و 250 تخت خوابی اعصاب و روان که مراحل طراحی و ساخت آن ابتدا به سازمان راه و شهرسازی واگذار شده بود، ولی با توجه به توقف روند اجرایی آن در این سال‌ها در نهایت به شرکت مادر تخصصی وزارت بهداشت واگذار و در اولویت ساخت قرار گرفت.

احداث بیمارستان ویژه نیازمندان با اعتباری حدود 6 هزار میلیارد تومانگیلان در زمینه احداث بیمارستان از همه استان‌ها عقب‌تر استرکود در احداث بیمارستان 450 تخت خوابی ارومیه یازده ساله شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: هم اکنون پروژه ساخت بیمارستان خاتم 27 درصد و بیمارستان اعصاب و روان  63 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بهادر با بیان اینکه در راستای گسترش عدالت در سلامت بیش از دو هزار تخت بیمارستانی طی 10 سال گذشته ایجاد شده است، افتتاح بیمارستان‌های شهید رجایی، آنکولوژی امیر، سوانح سوختگی امیرالمومنین(ع)، پیوند اعضای ابوعلی سینا و توسعه بیمارستان‌های مادر و کودک شوشتری، اعصاب و روان استاد محرری و ابن سینا به همراه توزیع بی‌سابقه بیش از دو هزار میلیارد ریال تجهیزات پزشکی در پنج سال گذشته در استان را از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: برای فراهم‌سازی بستر درمان در شهرهای استان،  هم اینک تعداد 15 بیمارستان و مرکز درمانی در شهرستان‌های مختلف استان به صورت همزمان در حال ساخت هستند که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها نیز تعداد 891 تخت به ظرفیت تخت‌های استان فارس در بخش درمان افزوده می‌شود.

وی بیان کرد: این بیمارستان‌ها در شهرها و مناطقی شامل آباده طشک توسعه از 10 به 32 تخت، ارسنجان 64 تخت، دژکرد اقلید 10 تخت، خرمبید توسعه از 10 به 32 تخت، فورگ 10 تخت، داراب 160 تخت، مصیری 64 تخت، فیروزآباد افزایش 51 تخت به ظرفیت موجود، قیروکارزین افزایش 32 تخت به ظرفیت موجود، بالاده 10 تخت، لامرد 124 تخت، مرودشت 160 تخت، سیدان 10 تخت، گله دار 32 تخت و نی ریز 120 تخت در حال ساخت است.

بهادر گفت: هم اکنون مطالعات لازم برای ساخت بیمارستان جایگزین بیمارستان شهید دکتر فقیهی در شهر شیراز در دست اقدام است که در صورت مساعدت دستگاه‌های اجرایی استان و تامین زمین مناسب این پروژه نیز شروع می‌شود. 

انتهای پیام/ش

R41382/P/S6,61/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۸۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۳۵ هزارزایمان در هرمزگان در سال گذشته

ایسنا/هرمزگان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: در سال ۱۴۰۲ در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ۳۵ هزار و ۵۱۴ مورد زایمان ثبت شده است.

منوچهر کمالی اظهار کرد: در سال گذشته در استان تعداد ۳۵ هزار و ۵۱۴ زایمان به ثبت رسیده است، که از این تعداد زایمان ها ۱۸ هزار و  ۴۸۹ زایمان طبیعی و تعداد ۱۶ هزار و ۵۹۷ زایمان سزارین واز بین ۳۵ هزارو ۷۵۰ موالید زنده حاصل زایمان ها تعداد ۱۸ هزار و ۳۳۷ نوزاد پسر و تعداد ۱۷ هزار و ۴۱۳ نوزاد دختر به ثبت رسیده است.

وی با اشاره بر طرح ملی جوانی جمعیت برای آینده کشور و اهمیت آن افزود: در محدوه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نسبت به سال گذشته شاهد افزایش نرخ باروری هستیم.

معاون درمان دانشگاه با تاکید بر نهادینه شدن زایمان طبیعی به جای زایمان به روش سزارین، بیان کرد: امن‌ترین روش زایمان، زایمان طبیعی محسوب می‌شود و لازم است تا فرهنگ سازی مناسب دربین بانوان و خانواده ها صورت گیرد.

کمالی با اشاره به اینکه ۷۴ اتاق خصوصی زایمان(LDR) در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه فعال است، ادامه داد: تعداد ماماهای شاغل در بیمارستان های دارای بلوک زایمانی ۴۸۲ نفر ومتخصص زنان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز ۸۱ نفرهستند.

وی در پایان گفت: ماماها نقش مهمی در نظام سلامت، کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان، کاهش سقط عمومی جنین، کاهش عوارض ناشی از بارداری و زایمان و ترویج زایمان طبیعی دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از دو هزار نفر از خدمات بیمارستان دیر در ایام نوروز بهره‌مند شده‌ اند
  • مراجعه بیش از ۱۱۰ هزار نفر به مراکز درمانی فارس
  • دانشکده داروسازی در کردستان در حال مقدمات تاسیس است
  • انجام بیش از ۲۷۰ پروژه انکشافی در پروان
  • ارائه خدمات درمانی به بیش از ۹۳ هزار نفر در بیمارستان‌های فارس
  • اعضای بانوی مشهدی به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • ثبت بیش از ۳۵ هزارزایمان در هرمزگان در سال گذشته
  • خدمت‌رسانی به ۱۰ هزار بیمار در بیمارستان‌های فارس
  • خدمت رسانی به بیش از ۶ هزار بیمار در بیمارستان خلیلی شیراز
  • ارائه بیش از ۱۱ هزار خدمت درمانی در بیمارستان قلب الزهرا (س) شیراز