Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری ایسنا:  محمد علی وکیلی در جلسه علنی امروز مجلس این تذکرات را به شرح ذیل قرائت کرد:

پورحسین شقلان به وزیر بهداشت: تجهیز کامل بیمارستان شهدای فارس آباد و افتتاحیه رسمی آن و دستور جذب سریع فوری نیرو با آگاهی استخدام.

سید نقوی حسینی به وزیر بهداشت: تسریع در تجهیز و تکمیل بخشهای بیمارستان شهید ستاری قرچک.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اکبر کریمی به وزیر کشور: با توجه به لزوم حفظ ثبات در مدیریت ستادی استانداری‌ها علت چهار بار تغییر در سمت مدیر کل دفتر امور سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مرکزی طی شش ماه گذشته چیست؟، به وزیر راه: علت عدم اقدام سریع در خصوص رسیدگی به وضعیت کشتی غرق شده در اسکله بندر شهید رجایی.

علی اکبر کریمی و نادر قاضی پور به وزیر بهداشت و وزیر راه: لزوم رسیدگی به وضعیت تخلیه و بارگیری مواد غذایی در کنار مواد معدنی و شیمیایی در بنادر کشور به ویژه بندر شهید رجایی که باعث به خطر افتادن سلامت مردم و بهداشت عمومی می‌شود.

حیدرعلی عابدی به وزیر صنعت: علت عدم برخورد قاطع در خصوص جمع آوری معادن گچ و شن در شهر اصفهان به عنوان مهمترین منابع تولید ریزگرد.

عابدی به وزرای کشاورزی و رئیس جمهور: توضیح علت عدم گسترش برنامه‌های کویرزدایی و عدم کاشت درختان مناسب و ضروری در منطقه شهر اصفهان به منظور جلوگیری از تولید ریزگردها در سال ۹۷ لزوم ارائه تذکر به وزارت خانه‌های صنعت، نیرو و کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست برای اجرای برنامه‌های مرتبط با بیابان‌زدایی در اصفهان.

خجسته به وزیر راه: ضرورت برقراری پروازهای حج تمتع سال ۹۸ فرودگاه همدان.

شریف پور به وزیر راه: تسریع در ابلاغ و پرداخت تسهیلات بافتهای فرسوده به ۱۸۶ نفر از فرهنگیان شهر ماکو.

سید ناصر موسوی لارگانی به وزیر نیرو: لزوم حل مشکل آب آشامیدنی در حوزه انتخابیه و افزایش فشار آب در این مناطق، به وزیر صنعت و رئیس جمهور: لزوم توزیع دقیق لاستیک و روغن موتور به کامیون‌داران و دارندگان ماشین آلات سنگین، لزوم بررسی و نظارت بر عملکرد شرکت‌های فولادی زیرمجموعه ایمدرو با توجه به تخلفات متعدد. لزوم بررسی علت افزایش شدید قیمت چادر مشکی و ضرورت حضور رئیس جمهور در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی.

حاجی به رئیس جمهور و وزیر علوم: صدور دستور برای اجرای طرح‌های بیابان زدایی و جلوگیری از تخریب محیط زیست در اصفهان با توجه به وقوع ریزگردها در حوزه انتخابیه و توضیح علت عدم برخورداری از مزایایی یک مقطع تحصیلی بالاتر به رزمندگان در دانشگاه پیام نور شهرستانهای حوزه انتخابیه.

پروانه سلحشوری و جمعی از نمایندگان به وزیر کشور: برخورد بسیار خشن نیروی انتظامی با شهروندان به خصوص نسبت به زنان و دختران و بی توجهی و عدم نظارت در رفتارهای غیرقانونی.

علی محمد مرادی و محمودزاده به وزیر نیرو: دلیل قطع مکرر و طولانی برق چاه‌های کشاورزی و تأسیسات کشاورزی شهرهای قروه و دهگلان.

مازنی و محمدعلی وکیلی و تابش به وزیر ورزش: علت مسئله حضور زنان در ورزشگاه‌ها با رعایت قوانین جمهوری اسلامی که تعلل در این مورد موجب هشدارهای فدراسیون‌های بین المللی شده است.

 

کدام نمایندگان خواستار مسکوت ماندن طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان شدند + اسامی

تعدادی از نمایندگان در جریان رسیدگی به طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان طی نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار مسکوت ماندن طرح شدند که البته درخواست آنها رای نیاورد.

به گزارش خبرگزاری فارس، بررسی جزئیات طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان از روز گذشته در دستور کار نشست علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

در نشست علنی امروز مجلس نیز 10 ماده طرح مذکور به تصویب رسید و تنها دو ماده دیگر آن برای تصویب نهایی این طرح برای بررسی باقی مانده بود. در همین رابطه تعدادی از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس تقاضای مسکوت ماندن طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان و به تصویب نرسیدن آن شدند که البته تقاضای آنها با مخالفت مجلس روبه رو شد.

پیشنهاد مخالفت با مسکوت ماندن طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان، از سوی احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی مطرح شد که نهایتا وکلای ملت با پیشنهاد وی موافقت کردند.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

ریاست محترم مجلس

با سلام و احترام

در اجرای ماده 193 آیین‌نامه مجلس با توجه به اهمیت طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان به منظور انجام بررسی بیشتر و رفع تعارض با قوانین موجود و رفع ابهامات به کمیسیون مربوطه ارجاع و به مدت 4 ماه مسکوت بماند.

1- سیدفرید موسوی

2-فرج‌الله رجبی

3- علی اکبری (شیراز)

4- جهانبخش محبی‌نیا

5- احمد مازنی

6- روح‌ا‌لله حضرت‌پور

7- بهروز نعمتی

8- نورمحمد تربتی‌نژاد

9- غلامرضا شرفی

10- بشیر خالقی نماینده خلخال

11- غلامرضا حیدری

12- محمدرضا بادامچی

13- داود محمدی (تهران)

14- اصغر سلیمی

15- پروانه مافی

16- پروانه سلحشوری

17- محمدجواد فتحی

۱۸- قاسم میرزایی نیکو

۱۹- محسن علیجانی

۲۰- علی ساری

۲۱- هادی شوشتری

۲۲- الیاس حضرتی

به گزارش فارس، غلامرضا تاج‌گردون نیز از امضاکنندگان این نامه بوده است که پس از امضا از درخواست خود منصرف شده و آن را خط زده است. همچنین امضای دو نفر از نمایندگان موافق پای این نامه ناخوانا بود.

 

 

اعتراض ۷۰ نماینده به عدم قرائت گزارش نهایی حادثه قطار تبریز-مشهد

۷۰ نماینده مجلس با امضای نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس نسبت به معطلی یک ساله گزارش نهایی حادثه قطار تبریز-مشهد انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، ۷۰ نماینده مجلس با امضای نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار قرائت گزارش نهایی کمیسیون عمران در مورد حادثه قطار تبریز-مشهد شدند.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر لاریجانی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم؛

در حالی که ۲.۵ سال از حادثه غم انگیز برخورد قطارهای مسافربری در محور سمنان و دامغان در حوالی ایستگاه هفت خوان می‌گذرد، هنوز خبری از نتیجه بررسی‌ها جهت معرفی مقصران و مجازات آنها در دست نیست. در این سانحه دلخراش ۴۷ تن از هموطنان ما جان خود را از دست داده و ۱۰۳ نفر نیز مصدوم شدند. دادستان عمومی و انقلاب سمنان با بیان اینکه برخی از افرادی که در این واقعه در مظان اتهام هستند، در زمره مقاماتی می‌باشند که رسیدگی به اتهام آنها در صلاحیت دادسرای تهران بوده و دادستان تهران در این فقره صالح به رسیدگی می‌باشد. به همین علت پرونده را در اسفندماه سال ۹۵ به تهران ارجاع کرد.

با وجود آنکه گزارش مقدماتی حادثه در آذرماه ۹۵ از جانب کمیسیون عمران در صحن علنی مجلس قرائت شد و گزارش نهایی در مردادماه سال ۹۷ تحویل هیئت رئیسه مجلس گردید، گزارش یادشده تاکنون در صحن علنی مجلس قرائت نشده است. در حالی که این گزارش عوامل دخیل در تصادم، نواقص قانونی و نظارتی و سهل انگاری‌های صورت پذیرفته در این امر و قاصرین و مقصرین ذی مدخل را مشخص می‌نماید. باید معلوم شود چه عواملی سبب شده است قرائت آن قریب یک سال به تأخیر بیفتد؟

با وجود آنکه در حادثه سقوط اتوبوس دانشجویان مرکز علوم تحقیقات دانشگاه آزاد که به نوبه خود در زمره آلام تسکین ناپذیر محسوب می‌گردد و در پنجم دی ماه سال ۹۷ حادث شد، در کمتر از ۶ ماه یعنی ۲۸ خردادماه ۹۸ گزارش حادثه سقوط، سخنگوی محترم کمیسیون آموزش و تحقیقات قرائت و دانشگاه آزاد مقصر قلمداد شد و اولین جلسه دادگاه رسیدگی کننده نیز در خردادماه سال جاری نیز برگزار گردید که عملکرد سریع و به موقع مسئول در این حادثه جای تقدیر دارد. لیکن همین سرعت عمل و دقت در معرفی مقصران حادثه قطار تبریز-مشهد مورد انتظار عامه مردم به خصوص مردم شریف آذربایجان بود. اما امروز عدم معرفی عاملان و دست اندرکاران این جنایت که قطعاً تنها ۴ نفر سوزن بان نمی‌باشد، اسباب بی اعتمادی به عملکرد دستگاه‌های نظارتی و قضائی را فراهم نموده است. بنابراین فوریت قرائت گزارش در مجلس و اعلام نتیجه رسیدگی قضائی را خواستاریم.

به گفته احمد علیرضا بیگی نماینده تبریز ۷۰ نماینده مجلس این نامه را امضا کردند.

اخبار داغ تصویری تکاندهنده از جنین دوقلو‌ها در زباله‌های رشت! فیلم | دزدی از ماکسیما در روز روشن و مقابل دوربین فیلم | پرواز شیئی عجیب و نورانی در آسمان سنندج فیلم | کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی یک دهه هفتادی فیلم | زنی که تنها ساکن یک شهر در آمریکاست! زندگی تلخ دختری که در11سالگی عروس شد و حالا شوهرش پس از سالها حتی به دیدن فرزند خود نیامده

منبع: فردا

کلیدواژه: مجلس نمایندگان مجلس مسئولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۸۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسوولان قضایی ملارد با برپایی میز خدمت پاسخگوی مطالبات مردم شدند

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه دوشنبه، حجت الاسلام هادی صادقی معاون قوه قضائیه و رئیس توسعه حل اختلاف کشور به همراه امین اسدی سرپرست فرمانداری ملارد و جمعی از مسئولان قضائی و مدیران شهرستان با برپایی میز خدمت در مسجد خاتم الانبیا مارلیک (مصلای نماز جمعه) پاسخگوی مطالبات مردم شدند.

بر اساس این گزارش، در این میز خدمت، شهروندان به صورت چهره به چهره مسائل و درخواست خود را با مسئولان قضائی و دیگر مدیران دستگاه‌ها در میان گذاشته، خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

گفتنی است که مسئولان پاسخگو در میز خدمت پس از بررسی درخواست مراجعین، دستورات لازم را برای رسیدگی صادر و برخی از شهروندان را برای پیگیری مطالباتشان به اداره متبوع خود دعوت کردند.

کد خبر 6085998

دیگر خبرها

  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • محرومیت کارگران از تعطیلات آخر هفته!
  • مجلس با ارسال گزارش کمیسیون بهداشت به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • مجلس گزارش تفحص از وزارت جهادکشاورزی را به قوه قضاییه ارجاع کرد
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه
  • مسوولان قضایی ملارد با برپایی میز خدمت پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • وزیر صمت: منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم
  • بررسی موضوع ارز توسط مجلس برای سومین هفته متوالی به تعویق افتاد!