Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@18:25:55 GMT

هدف گذاری ۲۵۲ میلیون دلاری صادرات قم در سالجاری

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۹۰۰۶

هدف گذاری ۲۵۲ میلیون دلاری صادرات قم در سالجاری

محمد حاجی زمانی روز سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن جلسات استانداری قم افزود: تلاش اتاق بازرگانی در سال جاری تقویت ۴ شرکت مدیریت صادرات موجود و تأسیس یک شرکت جدید مدیریت صادرات برای رونق تولید قم است.
وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های رونق تولید در قم بیان کرد: از ۲۷ برنامه رونق تولید ۴ برنامه ارتباط مستقیمی با اتاق بازرگانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به هزینه بالای قیمت تمام‌شده کالا در قم گفت: کاهش هزینه‌های تولید از رویکردهای اصلی اتاق بازرگانی برای رونق تولید است.
دبیر کل اتاق بازرگانی قم بیان کرد: برای کاهش قیمت تمام‌شده، باید در زمینه مواد اولیه، هزینه سربار تولید و همچنین حقوق و دستمزد روش‌های درون و برون بنگاهی بازنگری انجام شود.
وی با اشاره به عوامل درون بنگاهی افزایش قیمت تمام‌شده محصول در قم گفت: تکنولوژی فرسوده، کیفیت پایین محصولات، بالا بودن میزان ضایعات، هزینه‌های زیاد دپو، بالا بودن هزینه مصرف انرژی و ضعف خدمات پس از فروش مهم‌ترین مشکلات درون بنگاهی است.
حاجی زمانی اضافه کرد: هزینه‌های حمل‌ونقل، هزینه‌های تسهیلات بانکی، نرخ ارز، مدت‌زمان ترخیص کالا، درصد و تعرفه‌های گمرکی، مالیات‌های متعلقه، هزینه محورهای احتمالی، هزینه ترخیص کالا، اقتصاد دولتی، توزیع مواد اولیه، وجود رانت‌های اطلاعاتی و گردش ناقص اطلاعات و هزینه ثبت سفارش از عوامل مهم برون بنگاهی است.
وی در ادامه با اشاره به پیشنهاد کسر ۵۰ درصد از حق بیمه حقوق کارگران مقرری‌بگیر بیمه بیکاری در صورت بیکاری بیان کرد: درصورتی‌که در کارگاه‌های تولیدی مشغول به کار بشوند توسط سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.
وی در بخش پایانی سخنان خود بیان کرد: محاسبه یکسان مصرف برق واحدهای صنعتی قم با استان البرز توسط برق منطقه‌ای تهران مساله سنجیده‌ای نبوده و باید رویه کنونی تغییر پیدا کند.
جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور بهرام سرمست استاندار قم برگزار و مساله کاهش هزینه‌های تولید و کسری برق واحدهای صنعتی استان در آن موردبررسی قرار گرفت.

۷۴۰۳/‏‬ ۶۱۳۳/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صادرات قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۹۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان میزبان اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشور‌های آسیایی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت اله کشانی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار گروه تجارت خارجی گفت: دومین اجلاس اتاق بازرگانی کشور‌های آسیایی ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در اصفهان برگزار میشود. در این اجلاس ۲۰ نماینده از اتاق‌های بازرگانی کشور‌های آسیایی حضور خواهند داشت.

وی در ادامه افزود: در دومین اجلاس اتاق بازرگانی کشور‌های آسیایی به جز مباحث تعاملات بازرگانی و تجاری بین کشور‌های آسیایی، موضوعاتی در ۵ بخش اصلی شامل سرمایه گذاری، فناوری و انتقال تکنولوژی، گردشگری، اقتصاد پایدار، کشاورزی و امنیت غذایی جلساتی برگزار خواهد شد.

مجمع همکاری‌های آسیایی (ACD) یک سازمان دولتی بین‌المللی پایه‌گذاری شده در ۱۸ ژوئن ۲۰۰۲ است. از اهداف اصلی این سازمان توسعه همکاری‌های بین‌المللی در قاره آسیا است. ایده اصلی تأسیس یک اتحادیه آسیایی را نخست وزیر تایلند مطرح کرد. اعضا اصلی این سازمان اتاق‌های بازرگانی کشور‌های کویت، پاکستان، هند، بحرین، سریلانکا، ترکیه، اندونزی، تایلند، چین و ژاپن هستند.

هم اکنون ریاست مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) با ایران است.

دیگر خبرها

  • نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • اصفهان میزبان « دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD» است
  • اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!
  • خبر جدید درمورد تعطیلی پنجشنبه ها ؛ پنجشنبه یا شنبه ؟
  • اصفهان میزبان اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشور‌های آسیایی