Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:28:11 GMT

برداشت کلزا از مزارع تهران آغاز شد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۹۱۵۵

برداشت کلزا از مزارع تهران آغاز شد

 جبرئیل برادری عصر سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا اعلام کرد: پیش بینی می شود امسال ۲۱۶ تن دانه روغنی کلزا از سطح مزارع شهرستان تهران برداشت شود که نسبت به سال گذشته ۳.۷ برابر رشد داشته است.

وی افزود: سطح زیرکشت کلزای شهرستان تهران در سال جاری ۱۱۲ هکتار بود که پیش بینی ۲۱۶ تن عملکرد را داریم و همچنین در سال گذشته سطح زیر کشت کلزا ۳۹ هکتار بود و عملکرد ۵۹ تن در واحد سطح را داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تهران خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۶۰ هکتار از مزارع برداشت شده و در تلاشیم تا پایان هفته جاری برداشت در تمامی مزارع صورت گیرد.

به گفته وی، کشت گیاه کلزا با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی ایران و مشکل کمبود آب، یکی از اقتصادی ترین گزینه های کشت است، که علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب و ایجاد درآمد بالا برای کشاورزان، باعث کاهش واردات روغن نیز می شود.

شهرستان تهران دارای ۱۶۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که در سال گذشته ۱۸۰ هزار تن محصول از اراضی کشاورزی این شهرستان تولید شد.

این شهرستان در مرکز استان تهران قرار دارد و از ۳ بخش مرکزی، کن، و آفتاب تشکیل شده است.

شهرستان تهران از شمال به شهرستان شمیرانات و استان البرز از مشرق به شهرستان پردیس، از جنوب به شهرستان‌های پاکدشت و ورامین و ری و اسلامشهر و از مغرب به شهرستان‌های قدس، شهریار و استان البرز محدود می‌شود.

این شهرستان پرجمعیت‌ترین شهرستان کشور است و مرکز این شهرستان، شهر تهران است.

تهرام/‏۷۲۴۳/‏/۶۱۳۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کلزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۹۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، عبدالرضا سید احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

از آغاز برداشت چغندر قند در استان تاکنون ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندر قند استان خوزستان انجام شده است.

 پیش بینی می‌شود امسال بیش از از این میزان بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • افزایش 5 برابری کاشت کلزا در مهاباد
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه