Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، چهار نفر اتباع بیگانه‌ای که قصد قاچاق پرندگان شکاری را داشته پس از دستگیری در بهمن ماه پارسال طی صدور رای دادگاه در بوشهر محکوم به حبس و جزای نقدی شده و شناور جابه جا کننده پرندگان مذکور نیز توقیف شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: پس از دستگیری چهار نفر از قاچاقچیان پرندگان شکاری در خلیج فارس در بهمن ماه پارسال توسط منطقه دوم ندسا، متهمان به حبس و جزای نقدی محکوم و شناور جا به جا کننده نیز به حکم دادگاه متوقیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهاد قلی نژاد بیان کرد: پرندگان شکاری مذکور توسط قاچاقچیان در خلیج فارس به مقصد کشور عراق در حرکت بوده که به موقع دستگیر و با پیگیری جدی، متهمین که اتباع بیگانه بودند محکوم شدند، زیرا جابه جایی پرندگان مذکور فاقد مجوز لازم از کنوانسیون تجارت بین المللی گونه‌های جانوری و گیاهی بوده است.

شایان ذکر است پرندگان شکاری از جمله گونه‌های جانوری حمایت شده و ارزشمندی هستند که هر گونه زنده گیری و جابه جایی، ورود و خروج گونه‌های مذکور ممنوع است.

انتهای پیام/م

محکومیت ۴ تبعه خارجی قاچاق پرندگان شکاری اعلام شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۹۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۳ نیسان حامل چوب آلات قاچاق جنگلی در محور نیر

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نوری بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل از توقیف ۳ دستگاه وانت نیسان در محور اردبیل به نیر خبر داد و اظهار کرد: این وانت حامل ۱۴۰ اصله قنداق و چوب آلات جنگلی بود که طی عملیات و رصد اطلاعاتی و گشت شبانه مأموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی توقیف شد.

وی با بیان اینکه محموله قاچاق ضبط شد، خاطرنشان کرد: در این عملیات شبانه که در حوالی ساعت دو بامداد انجام گرفت قاچاقچیان سعی بر فرار داشتند که نیروهای یگان حفاظت مانع از فرار آنان شدند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: در این عملیات خودرو یگان منابع طبیعی آسیب جدی دید و دو نفر از مأموران یگان مصدوم شده‌اند.

نوری با اشاره به دستگیری دو متخلف حین این عملیات افزود: متأسفانه یکی از خودروهای قاچاقچیان با خالی کردن بار قاچاق فرار کرد و خودروهای متخلفین به پارکینگ منتقل شده و به مراجع قضائی استان معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: از هموطنان تقاضا داریم در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

کد خبر 6085625

دیگر خبرها

  • محکومیت مس رفسنجان در شکایت عقیل کعبی
  • توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم
  • نجات یک بهله دلیجه زخمی با کمک دوستداران محیط زیست
  • توقیف ۳ نیسان حامل چوب آلات قاچاق جنگلی در محور نیر
  • محکومیت ۸۰۰ میلیونی پرسپولیس توسط بازیکن مورد علاقه نکونام
  • محکومیت قاچاقچیان سوخت و مواد خوراکی در خوزستان
  • محکومیت باشگاه پرسپولیس در پرونده شکایت احسان پهلوان
  • محکومیت ۹۰۰ میلیونی پرسپولیس با شکایت پهلوان
  • محکومیت ۹۰۰ میلیونی باشگاه پرسپولیس با شکایت پهلوان
  • ۲۶ واحد شناور سازی در استان بوشهر فعالیت می‌کنند