Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس، با بیان اینکه برخورد با مجرمان و خطاکاران نباید خارج از عدل باشد، گفت: وای به حال ما اگر محتوای فیلمی که از نیروی انتظامی در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است، صحت داشته باشد.به گزارش بلاغ،به نقل از خانه ملت، جهانبخش محبی نیا در نشست علنی امروز(سه‌شنبه 4 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، در بیان دلیل به کار بردن واژه اضطرار برای نطق‌های اضطراری، گفت: این اصطلاح به سرنوشت انقلاب برمی‌گردد که بدان وفادار هستم و افتخار می‌کنم و شاید از زمانی به آن پیوسته‌ام که 10 سال بیشتر نداشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ، تکاب در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه امیدوارم پژواک نکته‌ای که می‌خواهم بدان اشاره کنم به نخبگان بیرون برسد، ادامه داد: ما چند انقلاب بزرگ در دنیا داشتیم در قالب برداشت‌های خودم سرنوشت آن‌ها را منظومه بندی می‌کنم و نگاهی هم به انقلاب خودمان خواهیم انداخت که چه مسیری را طی می‌کند.

محبی نیا تصریح کرد: یکی از انقلاب‌های بزرگ جهان که با صفت کبیر شناخته می‌شود انقلاب فرانسه است که سال 1789 نزدیک به یکصد سال فرانسه نظام سیاسی‌اش بین جمهوریت، امپراطوری و استبداد جریان داشت، دور پیدا کرد درنهایت دستاویزی شد برای لیبرالیسم که الان ماحصل تلاش چند صد ساله بعضی از نخبگان نظام‌های سیاسی است که عملکردش را در حوزه اقتصاد، تجارت و ارتباطات و سلطه جهانی و امثال آن‌ها می‌بینیم.

وی افزود: انقلاب فرانسه بعد از پیروزی دچار یک دوره وحشت و ترور شد، ژولیوس پیه رهبر ژاکو ون‌های نزدیک به سی هزار نفر را با گیوتین سر زد تا به انقلابش و سرزمینش آزادی و امنیت ببخشد.

محبی نیا اظهار کرد: انقلاب بعدی، انقلاب اکتبر 1917 است، هنوز هم سیبری هم به عنوان نماد استبداد، تبعید و تجاوز به حقوق انسان با ما سخن می‌گوید، بلشویک‌ها نظام سیاسی را در دست گرفتند و هزاران هزار بیشتر انقلاب فرانسه را قتل‌عام کردند و حاصل کار آن بعد از 70 سال شعار عدالت آمده حکومت مبتنی بر ناسیونالیسم روسی را پرچمش را علم کرده است که پایانی بر این انقلاب بود.

وی عنوان کرد: انقلاب 1949چین را در نظر بگیرید که تحت عنوان انقلاب فرهنگی نزدیک به 45 میلیون نفر آواره شدند، کشته شدند و زندگی‌شان را از دست دادند تا بورژوازی و فرهنگ و نگاه بورژوایی از ذهن‌ها زدوده شود یعنی تصورشان بر این بود که برای همیشه نگاه‌های بورژوازی را از تاریخ پاک خواهند کرد و جهان را دست نگاه دهقانی خواهند سپرد.

محبی نیا خاطرنشان کرد: الان آخر این انقلاب رسیده از نگاه‌های ایدئولوژی و سیاسی به یک تضاد تجاری رسیده است و کانفلیکت‌هایی که بین چین و آمریکا در دنیا این سو و آن سو می‌پرد.

دره‌های عمیق جهالت و قله‌های بلند نخوت و غرور حاصل کار انقلاب نیست

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران با وجود همه مسائل، مشکلات و مواردی که سر راهش بوده است نسبت به پیاده کردن حدود الهی و تأمین آزادی مردم، استقلال و نگاه جمهوری و اسلامی پیش آمده و اما الان نگرانیم که انقلاب اسلامی ما آیا در مسیر پیش می‌رود یا نمی‌رود؟

محبی نیا یادآور شد: خدای‌ناکرده دره‌های عمیق جهالت و قله‌های بلند نخوت و غرور که حاصل کار انقلاب نیست و در آموزه‌های انقلاب جایی ندارد خود را به رفتار، نگاه و دغدغه‌های انقلابی تحمیل کند، به دغدغه‌هایی که بچه‌های ده ساله را به پنج، شش سال قبل از انقلاب و اصحاب انقلاب را در زندان‌ها شکنجه‌ها دیدند، ترور کردند و کشتند به شهادت رساندند و جنگ را به ما تحمیل کردند که ما به حریتی که مورد نظر ائمه اظهار و علی بن ابیطالب است، برسیم، آیا جامعه و نخبگان ما الان حر هستند یا گرفتار تملق، سفله‌پروری و مداخله هستند؟

نگرانم کج اندی‌شان و کم اندی‌شان به انقلاب ما آسیب برسانند

وی تاکید کرد: آیا امروز در جامعه  ما کسانی که سفله‌پروری را عادت خویش کرده‌اند، چاپلوس هستند برخلاف واقعیت‌ها و قسمی که خورده‌اند در قوه تقنینی، دولت و قوه قضائیه با سوار شدن بر مرکب چاپلوسی به سمت می‌رسند یا اینکه انسانی‌هایی که زبانشان تیز است، نگاهشان دقیق است و خودشان را در خدمت به انقلاب، اسلام، تدین، شریعت و آزادی بکار گرفته‌اند به پیش می‌روند؟

این نماینده مردم در مجلس دهم، مطرح کرد: من نگرانم کج اندیشان و کم اندیشان به انقلاب ما آسیب برسانند، کم اندیشان کسانی هستند که دچار افراط هستند، در روابط بین‌الملل ما مقام معظم رهبری نمی‌خواهند با همه در جنگ باشیم و بدون شک عزت انقلاب را می‌خواهند، اما برخی می‌خواهند ما با همه بجنگیم، این درست نیست.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما نباید دچار افراط باشیم در داخل و مدیریت کشور در این که با مجرمان و خطاکاران نباید برخورد خارج از عدل کنیم، این فیلمی که نسبت به نیروی انتظامی در شبکه‌های اجتماعی پخش شده، امیدوارم صحت نداشته باشد، اما اگر صحت داشته باشد وای به حال ما.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۹۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه کرامت‌مندانه ایران به کشورهای همسایه برای تشکیل یک منطقه قوی

کارشناس مسائل غرب آسیا با تاکید بر نگاه کرامت‌مندانه ایران به کشورهای اسلامی و همسایه برای تشکیل یک منطقه قوی با محوریت جمهوری اسلامی گفت:این نگاه به عنوان یک راهبرد آشکار جمهوری اسلامی نسبت به کشورهای عربی، همسایه و اسلامی است.

سیدرضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مواضع حمایت‌گرانه برخی کشورهای اسلامی منطقه از رژیم صهیونیستی در جریان عملیات وعده صادق جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در ارتباط با ارزیابی کلی از تأثیرات قابل توجه عملیات وعده صادق در ماه‌ها و حتی سال‌های بعد آن می‌توان سخن گفت و قطعاً و یقیناً بسیاری از ابعاد سری آن در نزد فرماندهان ارشد نیروهای مسلح باقی خواهد ماند.

توانایی اثبات همکاری برخی کشورها با پدافند رژیم صهیونیستی را داریم

وی افزود: آنچه که امکان بیان آن در حوزه مسائل دیپلماتیک و سیاست خارجه وجود دارد این است که موقعیت به دست آمده پس از عملیات وعده صادق همان موضعی است که در دستور کار سیاست خارجه جمهوری اسلامی در ارتباط با کشورهای همسایه مسلمان به وجود آمده است؛ جمهوری اسلامی ایران به خوبی از کنشگری کشورهای گوناگون به ویژه در حوزه منطقه اسلامی و عربی و نقش آفرینی آنها در همکاری با پدافند هوایی آمریکا و غرب در عملیات طوفان الاقصی مطلع است و به دقت هر چه تمام‌تر می‌تواند اثبات کند که کدامیک از کشورهای یاد شده در اقدامات پدافندی علیه پهپادها و موشک‌های جمهوری اسلامی ایران در این عملیات و همکاری با پدافند بین‌المللی و در نهایت رژیم صهیونیستی کمک نموده است.

کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: از طرفی جمهوری اسلامی موقعیت دولت‌های یاد شده را نیز مطلع است و از نفوذ آمریکا در این کشورها کاملاً آگاه می‌باشد؛ بر این اساس کرامت جمهوری اسلامی در طول ۴۵ سال گذشته به ویژه پس از پیروزی در دفاع مقدس و حمله آمریکا به کویت آشکار شد؛ لذا با کشورهای کمک کننده به صدام بعد از پیروزی ایران در دفاع هشت ساله و حمله آمریکا به کویت نه شبیه همه استاندارهای بین‌المللی بلکه بر اساس آموزه‌های اسلامی و قرآنی و اهل بیتی رفتار نمود و ضمن رفتار کریمانه با مردم کویت در وهله اول برای خاموش نمودن چاه‌های نفت کویت در مرحله بعدی تلاش کرد و این اقدام را به نتیجه رسانید.

نوع تعامل جمهوری اسلامی بعد از یک پیروزی بزرگ کرامت‌مندانه است

وی تاکید کرد: در حقیقت نوع تعامل جمهوری اسلامی بعد از یک پیروزی بزرگ کاملاً کرامت‌مندانه بوده و از نگاه راهبردی در جهت تقویت کشورهای منطقه و کمک به آنها می‌باشد؛ این نگاه به عنوان یک راهبرد آشکار جمهوری اسلامی نسبت به کشورهای عربی، همسایه و اسلامی است.

صدرالحسینی اضافه کرد: در مورد اخیر نیز (عملیات وعده صادق) جمهوری اسلامی از این موقعیت به دست آمده پس از افزایش اقتدار ایران در منطقه و بین‌الملل برای همگرایی و ایجاد یک منطقه قوی همراه با جلوگیری از نفوذ آمریکا و رژیم صهیونیستی در کشورهای منطقه حتماً استفاده خواهد کرد؛ بر این اساس اقداماتی که از خاک اردن و برخی کشورهای منطقه در این عملیات انجام شد با همین نگاه توسط جمهوری اسلامی ایران تجزیه و تحلیل شده و همه تلاش‌ها بر این مسئله معطوف است که اختلافات جزئی در بین همه کشورهای منطقه رفع شود و فضای همکاری در همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و راهبردی بیش از گذشته فراهم گردد.

نگاه مقتدرانه ایران نسبت به کشورهای عربی و اسلامی با هدف تشکیل منطقه‌ای قوی

وی با اشاره به دیدار اخیر وزیر امور خارجه کشورمان با همتای اردنی خود ابراز کرد: پذیرش دیدار وزیر امور خارجه اردن در جنب اجلاس شورای امنیت سازمان ملل که در روزهای گذشته توسط وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران انجام شد و گفت‌وگوهای دوستانه‌ای که فی‌مابین دو وزیر امور خارجه صورت گرفت، نشان دهنده همین نگاه کرامت‌مندانه و مقتدرانه‌ای است که جمهوری اسلامی ایران نسبت به کشورهای اسلامی و عربی به اجرا گذاشته و خواهد گذاشت.

کارشناس مسائل غرب آسیا خاطر نشان کرد: بدین منظور می‌توانیم این نکته را بیان کنیم که در حال حضار جریان‌های مشکوک در منطقه توسط رسانه‌های مجازی به دنبال ایجاد اختلاف و دوئیت و ایجاد چالش روابط بین ایران و بعضی کشورهای اسلامی در منطقه هستند تا این امتیازات به دست آمده پس از عملیات وعده صادق نتواند منجر به تشکیل یک منطقه قوی با محوریت جمهوری اسلامی گردد.

کد خبر 746776

دیگر خبرها

  • فیلم «درخت گردو» فاقد نگاه سیاسی و حاکمیتی است
  • انقلاب اسلامی بر دنیا تاثیر گذاشته است
  • با نگاه منصفانه می‌توان جمله به‌قله نزدیک می‌شویم رهبر انقلاب را بهتر درک کرد
  • فلسفه ظرفیتی در اختیار قرار می‌دهد که از نگاه انحصارگرا خارج شویم
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه وحدت است
  • مبارزه با مواد مخدر یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی در ایلام پرداخت شد
  • پاسخ فرهنگ انقلابی به نیازهای امروزی
  • نگاه کرامت‌مندانه ایران به کشورهای همسایه برای تشکیل یک منطقه قوی
  • با خروج ارز از طریق فعالیت‌های غیرقانونی تبلیغاتی برخورد می‌شود