Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: ظرفیت نیروهای مهندسی اردبیل در بازسازی کشور سوریه و انجام خدمات مهندسی در آذربایجان استفاده می‌شود. ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، فرید صالحی‌عالی بعد از ظهر امروز در نشست اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل با مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران در اردبیل اظهار داشت: برگزاری این نشست با هدف صدور خدمات فنی و مهندسی و برپایی نمایشگاه های برون مرزی مبنای کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل صادرات منسجم خدمات مهندسی مشتمل بر طراحی، نظارت و اجرا در رشته های ساختمانی و تاسیساتی در کشورهای دوست و همسایه را مهمترین عامل ایجاد اشتغال جامعه مهندسی عنوان کرد.

بازگشت تنش به سازمان نظام مهندسی ساختمان؟/از جنگ سرد "آخوندی" تا یک انتصابیک عزل و نصب عجیب در نظام مهندسی ساختمان/ ضرورت ورود وزارت راه به حاشیه جدید شورای مرکزیبرخی از خدمات سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی به دفاتر مهندسی واگذار شد

وی افزود: پس از برگزاری جلسات متعدد با مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی و کارشناسی همه جانبه امور با ایجاد خوشه خدمات فنی و مهندسی، تاکنون گام های اثربخشی در زمینه مقدمات صدور خدمات مهندسی در استان برداشته شده است.

صالحی‌عالی با اشاره به آمادگی جامعه مهندسی استان اردبیل جهت اثربخشی در زمینه صدور خدمات مهندسی به مشکلات موجود در این مسیر اشاره کرد و گفت: جامعه مهندسی استان اردبیل در زمینه صدور خدمات مهندسی ظرفیت بسیار بالایی دارد اما لازم است با ارایه تسهیلات مناسب و حمایت های دولتی این امر تقویت شود.

وی با اشاره به رقابت های موجود در بازسازی سوریه و همسایگی با کشور آذربایجان گفت: امیدواریم برنامه‌های تسهیل گر دولتی برای حضور متخصصان حوزه فنی و مهندسی ر این دو کشور سریعا عملیاتی شود تا با اتکا به نیروی مهندسی، در بازسازی کشور سوریه و انجام خدمات مهندسی در آذربایجان، در اشتغال اعضای سازمان نقش آفرین باشیم.

بهمن حسین‌زاده، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران نیز در این جلسه ضمن استقبال از دیدگاه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل به تشریح نوع حمایت شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران در معرفی ظرفیت و خدمات جامعه مهندسی استان و ارایه غرفه های ارزان به دارندگان شرکت های خدماتی و تولیدی پرداخت.

انتهای پیام/ ع

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۹۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحامد عاملی بعدازظهر پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: هفته آینده رییس سازمان بورس با سفر به استان اردبیل این موضوع را به عنوان اولویت اصلی مورد توجه قرار می دهد تا در کنار بانک ها تامین منابع واحدهای تولیدی و صنعتی از این محل انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل امور اقتصادی و دارایی در اقدامی شایسته احصای بخشنامه ها و مقررات مخل کسب و کار را به عنوان اولویت اصلی در دستور کار قرار داده و در یک سال اخیر بسیاری از این رویه های غلط اصلاح شده است.

استاندار اردبیل ستاد تسهیل، کمیته حمایت قضایی، حمایت از سرمایه گذاری بازرسی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را ظرفین بی نظیر در حمایت از فعالان بخش تولید عنوان کرد و گفت: تاکنون در استان اردبیل چنین فضای همسویی و همراهی شکل نگرفته بود و در این مقطع بهترین فضا را با اصلاح فرآیندها و حمایت از بخش تولید شاهدیم.

عاملی بیان کرد: دستگاه های اجرایی که بیشترین و طولانی ترین فرآیند صدور مجوز را دارند باید شناسایی شده و اصلاح این فرآیندها را با بهره گیری از ظرفیت آنها برای کمک به امر تولید شاهد باشیم.

وی ادامه داد: بورس و بانک ها ظرفیت خوبی برای تامین مالی واحدهای تولیدی هستند که امیدواریم در این استان نیز بسته های تشویقی و حمایتی از تولید پیش بینی شده و ابلاغ شود.

رییس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اردبیل تسهیل گری در امر صادرات و واردات را بسیار مهم و حیاتی عنوان کرد و گفت: تعهدسپاری ارزی از جمله موانع پیش روی صادرکنندگان است که دولت قول داده در رفع و رجوع آن اقدامی عملی انجام دهد.

عاملی تصریح کرد: گمرکات استان نیز باید به تجهیزات مناسب و سیستم مدرن ایکس – ری مجهز شده تا گله مندی تجار به حداقل برسد.

وی اظهار کرد: نباید به خاطر چند متخلف قوانین سختگیرانه را در حوزه تولید و یا صادرات اعمال کنیم بلکه بهتر است حوزه نظارتی را تقویت و فرآیند خلاف قوانین و مقررات را به حداقل برسانیم.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: امسال در کنار تامین زیرساخت شهرک های صنعتی توسعه شهرک خصوصی مدنظر است.

در این جلسه نائب رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل نیز به نامگذاری امسال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و گفت: اتاق بازرگانی در عمل به فرمایش مقام معظم رهبری در حال تدوین آئین نامه برای اصلاح فرآیندها و تسهیل گری در پرداخت وام به تولیدکنندگان است تا شعار جهش تولید با مشارکت مردم تحقق پید کند.

حسین پیرموذن اظهار کرد: متاسفانه برخی فرآیندهای کشوری مانع از تحقق شعار سال است که اصلاح آنها از جمله سیاست های ارزی، عدم سهم خواهی از تجارت، جلوگیری از فربه شدن نظام دولتی و دیوان سالاری، کاهش تنش و تقویت روابط با کشورهای همسایه و اصلاح سیاست مدیریت منابع خدادادی از جمله این مطالبات است.

وی ادامه داد: در سطح استانی نیز باید هرچه سریعتر مسیر ریلی تکمیل، منطقه آزاد تجاری راه اندازی و توسعه شهرک صنعتی و زیرساخت های آن به همراه تجهیز گمرک مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 6082086

دیگر خبرها

  • شهید «محسن صداقت» اخلاص بسیاری داشت
  • بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل
  • استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش
  • بررسی روند خدمات‌رسانی آبفا به مناطق سیل‌زده بلوچستان
  • اقتدار ارتش خاری در چشم دشمنان/ خدمات ارتش افتخار آفرین است
  • درآمد ۵میلیارد دلاری از صادرات خدمات فنی و مهندسی
  • ساختمانی که برخلاف اصول مهندسی ساخته شد
  • شرق تهران هم به آتش‌نشانی بانوان مجهز شد | بازرسی از ساختمان‌ های ناایمن ادامه دارد
  • افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در تهران
  • گسترش حاشیه نشینی در تبریز معضل اساسی است