Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور از دقایقی قبل با حضور سران قوا و تمام اعضا این شورا به میزبانی پاستور آغاز شده است.

جلسه قبلی به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شده بود.

دستور کار این جلسه بررسی راهکارهای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب خواهد بود.

۲۷۲۱۲

کد خبر 1273718.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دولت دوازدهم حسن روحانی شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۹۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکمرانی در سلامت باید با حضور ذی‌نفعان طراحی شود/ سیاستگذاری با حضور متخصصان صورت می‌گیرد

 

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در نشستی در سازمان نظام پزشکی با گرامیداشت یاد پزشکان و اطبایی که از زمان دانشگاه جندی‌شاپور برای سلامت ایران زحمت کشیدند، اظهار کرد: شخصیت‌هایی مانند حکیم زکریای رازی، حکیم ابن سینا، عقیلی شیرازی و... زحمات زیادی در حوزه سلامت و پزشکی متحمل شدند. 

 

وی با بیان اینکه افول پزشکی از اواخر قرن دوازدهم شروع شد، بیان کرد: اگر افول علمی در برخی از علوم از ۴۰۰ سال پیش شروع شد، در پزشکی از اواخر قرن دوازدهم آغاز شد، اما به برکت پزشکان دلسوز کشور امروز پیشرفت‌های زیادی در حوزه پزشکی ایجاد شده است.

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نگاه حکمت و شریعت اسلامی به سلامت ادامه داد: نگاه حکمت و شریعت یعنی فلسفه و وحی به سلامت، متفاوت از تعریف سازمان جهانی سلامت است و بر اساس آن در ساحت‌های مختلف انسان‌ها، بیماری و سلامت داریم بنابراین هر تعریف و ساحتی برای انسان قائل باشیم، در آن بیماری و سلامت وجود دارد. 

 

وی اضافه کرد: به همین دلیل فلاسفه ما مبحثی دارند به نام سلامت حس، خیال، وهم و عقل. وهم یا تخیّل در فلسفه بد نیست، مبنای هنر هم تخیّل است، تمام دستگاه‌های موسیقی، سازهای موسیقی، نقاشی و خوشنویسی همگی مبنایشان تخیّل است. تخیل در تمام فناوری و مصنوعات بشریت نقش دارد؛ تخیلی که مبنایش عقل است اگر مبنایش عقل نباشد شیطان‌پرستی می‌شود که منجر به نابودی و خودکشی خواهد شد.

 

استاد خسروپناه گفت: بنابراین تخیّل و عقل هم سلامت و بیماری دارند، قرآن غیر از تأیید آنچه فلاسفه گفته‌اند، بر سلامت قلب تأکید ویژه دارد، سلام اسم خداوند است، واژه اسلام هم برگرفته از سلام است، قرآن به همه پیامبران خداوند سلام فرستاده است. یکی از راه‌های سلامت در قرآن داشتن قلب سلیم است در قرآن مراتب ادراکی سمع و بصر، عقل(نظری، عملی، معاش)، لُبّ(جمع چهار عقل)، افئده(عقل پخته) و قلب است. قلب گاهی گرفتار مرض است و قلب هم ممکن است گرفتار بیماری پلیدی می‌شود. 

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر استفاده از متخصصان در سیاستگذاری بیان کرد: کمیسیون سلامت برای استفاده از متخصصان حوزه سلامت در شورای عالی انقلاب فرهنگی راه‌انداری شد و همه موضوعات حوزه سلامت به این کمیسیون ارجاع می‌شود. حکمرانی در سلامت باید با نظر ذی‌نفعان طراحی شود. در گذشته در حوزه سلامت مصوبات متعددی در شورای عالی انقلاب فرهنگی داریم اما در خصوص برخی مصوبات مانند افزایش ظرفیت پزشکی نکاتی توسط گروه‌های تخصصی وجود دارد، که بررسی‌های لازم در این زمینه نیز حال انجام است چراکه کیفیت آموزش پزشکی باید حفظ شود. 

 

وی ادامه داد: همچنین در دوره جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی هیئت‌های اندیشه‌ورز علم و فناوری در استان‌ها راه‌اندازی شد تا از اعضای هیئت علمی تمام استان‌ها استفاده کنیم. اگر عقل جمعی را باور کنیم برای بسیاری از مشکلات راهکار پیدا می‌شود. نقشه جامع علمی کشور در حال روزآمدسازی است که بخش سلامت این نقشه را به کمیسیون سلامت شورای عالی انقلاب فرهنگی محول کردیم، در این نقشه برای مسائل پیش رو می‌توان راهکار ارائه داد. درباره تصویب آئین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی تأکید شد برای بخش پزشکی آئین‌نامه مستقل تدوین شود. 

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به طب سنتی بیان کرد: در این زمینه نباید گرفتار عوام‌زدگی شویم بلکه باید نسبت به طب سنتی و طب ایرانی رویکرد علمی داشته باشیم، لازم است طب ایرانی را قدر بدانیم و حمایت کنیم و نباید میراثمان را نادیده بگیریم.

 

استاد خسروپناه تأکید کرد: متولی بخش سلامت در کشور وزارت بهداشت است، در این مسیر نباید عده‌ای با فریب از مردم کلاهبرداری کنند، مثلا دانشگاهی جعلی با کلاهبرداری از مردم در رشته پزشکی از داوطلبان ثبت نام می‌کرد که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته جلوی آن گرفته شد، این رفتارها علم را نابود می‌کند بنابراین باید مراقب سودجویان باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حکمرانی در سلامت باید با حضور ذی‌نفعان طراحی شود/ سیاستگذاری با حضور متخصصان صورت می‌گیرد
  • تایید انتخاب ۱۰ رییس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • سند ملی «سبک پوشش اسلامی‌ایرانی» تصویب شد
  • سند ملی «سبک پوشش اسلامی - ایرانی» به تصویب اولیه رسید
  • تصویب اولیه سند ملی سبک پوشش اسلامی- ایرانی
  • تصویب سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» در شورای انقلاب فرهنگی
  • تصویب اولیه سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی»
  • تصویب اولیه سند ملی «سبک پوشش اسلامی - ایرانی»
  • واگذاری تنظیم بازار کسب و کارهای بازی‌محور به وزارت فرهنگ
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد