Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-18@05:54:14 GMT

روسیه تحریم کشورهای غربی را تمدید کرد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۹۳۲۲

روسیه تحریم کشورهای غربی را تمدید کرد

به گزارش ایرنا، دستور کتبی پوتین برای تحریم واردات مواد غذایی از کشورهای تحریم کننده روسیه، در پورتال اطلاعات حقوقی روسیه منتشر شده است.

روسیه با توجه به حفظ تحریم‌های کشورهای غربی علیه روسیه، هر ساله تحریم‌های در مورد این کشورها وضع یا تحریم‌های قبلی را تمدید می‌کند.

پوتین پاییز سال ۲۰۱۴ در پاسخ به تحریم‌های کشورهای غربی علیه روسیه طی دستوری، واردات محصولات کشاورزی، مواد خام و مواد غذایی از کشورهای تحریم کننده روسیه را صادر کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقلامی همچون محصولات کشاورزی، انواع گوشت، محصولات دریایی، میوه و صیفی جات و محصولات لبنی در فهرست تحریم‌های روسیه علیه غرب قرار گرفته اند.

این کشورها شامل آمریکا، کانادا، استرالیا، نروژ و کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌شود که از سال ۲۰۱۴ و در مساله اوکراین تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه اعمال کرده و صدها شهروند و مقام روس را در فهرست تحریم خود قرار دادند.

همزمان خبر رسیده است که شورای اروپا امروز به پایان تحریم‌های روسیه و احیای حق رای این کشور رای داده است تا زمینه برای بازگشت مسکو به شورای اروپا که از زمان بحران کریمه به حالت تعلیق در آمده بود، هموار شود.

کد خبر 445433

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روسیه آمریکا روسیه روسیه و اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۹۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه خواستار بررسی تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تاس، نبنزیا روز چهارشنبه (به وقت محلی) در نشست شورای امنیت درباره تحولات غرب آسیا و فلسطین با بیان اینکه غزه شاهد بروز یک فاجعه بی‌سابقه است، اظهار کرد: اما با این وجود، (رژیم) اسرائیل مانع ورود نیمی از کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه به این منطقه می‌شود.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تاکید بر اینکه نقش آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) باید به طور کامل احیا شود تا وضعیت فلسطینیان غزه بیش از پیش بحرانی نشود، خاطرنشان کرد: کل منطقه از عواقب و اثرات منفی تضعیف نقش آنروا، متأثر خواهد شد.

نبنزیا در ادامه با اشاره به پایبند نبودن رژیم صهیونیستی به قطعنامه‌های سازمان ملل، یادآور شد: قطعنامه شماره ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل که خواستار برقراری آتش‌بس در نوار غزه در ماه رمضان بود، اجرایی نشد و به همین دلیل این شورا باید به فوریت موضوع اعمال تحریم‌ها علیه رژیم صهیونیستی را بررسی کند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

دیگر خبرها

  • روسیه خواستار بررسی تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • بورل: غزه مثل سطح ماه شده؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • اتحادیه اروپا : غزه مثل سطح ماه شده ؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • گزافه‌گویی وزیر خارجه آلمان علیه ایران
  • تحریم، ابزار آمریکا برای توقف پروژه LNG-۲ روسیه در قطب شمال 
  • اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد
  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران
  • پیش‌بینی اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران
  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران