Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ در این نشست که با حضور «مرتضی بانک» مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و «رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، مسائل و مشکلات مرتبط در حوزه ثبت سفارش ورود کالا به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و همچنین بهره گیری از ظرفیت طرفین در راستای برقراری ارتباطات یکپارچه سیستمی در موضوعات صدور مجوز‌های صنعتی و خدماتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  هم چنین در این نشست مرتضی بانک، ضمن تشریح دستاورد‌های مناطق آزاد به بیان برخی از چالش‌ها و مشکلات حوزه واردات مواد اولیه، تجهیزات و ادوات خطوط تولید به این مناطق، واردات کالا‌های تولیدی در مناطق آزاد به سرزمین اصلی، همچنین ارتباط دو سویه سیفام (سامانه یکپارچه فعالین اقتصادی مناطق آزاد) و بهین یاب بیان پرداخت که پس از بحث و بررسی کارشناسی در این زمینه با نظر وزیر صمت، تصمیمات لازم برای اجرای آن‌ها اتخاذ شد.   در انتهای این نشست رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به لزوم همکاری همه جانبه دو طرف در راستای پیشبرد اهداف دولت و تحقق شعار امسال مبنی بر «رونق تولید» نقش مناطق آزاد را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و با تاکید بر نقش ویژه مناطق آزاد در دوران تحریم، این مناطق را به عنوان دروازه ورودی کشور برای جذب سرمایه گذاری خارجی دانست.

  کاهش ۳۱ درصدی واردات و افزایش ۶ درصدی صادرات پوشاک در سال ۹۷

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه در حوزه ساخت داخل پوشاک خوب پیش رفتیم و شرکت‌های طراح ایتالیایی به ایران آمدند، گفت: در سال ۹۷ واردات پوشاک ۳۱ درصد کاهش داشت و صادرات پوشاک نیز با افزایش ۶ درصدی مواجه بود.
وی ادامه داد: کیفیت واحد‌های تولیدکننده پوشاک داخل واقعا در حال افزایش و به سمت رقابت با تولیدات خارجی به پیش می‌رود.

رحمانی اضافه کرد: پوشاک، لوازم آرایشی، خودور و قطعات بیشترین کالا‌های وارداتی ما بودند که برای تولید داخل آن‌ها برنامه ریزی کردیم.

وی در پایان بیان کرد: هدف از این گونه نشست‌ها تثبیت وضعیت و رفع موانع و مشکلات جاری است.

گفتنی است، نشست مشترک وزیر صنعت، معدن و تجارت با دبیر و اعضای دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی در محل شورایعالی برگزار شد. برچسب ها: رویداد24 ، مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی ، شورای عالی مناطق آزاد ، ثبت سفارش کالا ، واردات ، واردات کالاهای تولیدی در مناطق آزاد ، رونق تولید ، نقش مناطق آزاد در دوران تحریم ، واردات پوشاک ، صادرات پوشاک سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی شورای عالی مناطق آزاد ثبت سفارش کالا واردات رونق تولید واردات پوشاک صادرات پوشاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۹۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ استاندار همدان در دومین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان افزود: در سال ۱۴۰۲ با برگزاری ۹۶ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و به همت دولت مردمی و انقلابی ایران قوی یک‌هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی در بخش‌های مختلف از مصوبات این ستاد برخوردار شدند.

علیرضا قاسمی فرزاد تأکید کرد: با پیگیری‌های انجام شده بیش از ۹۰ درصد مصوبات این ستاد نیز تاکنون به مرحله اجرا رسیده است.

او تصریح کرد: در دومین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سه پرونده مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

استاندار همدان گفت: ۲ پرونده درخواست امهال در پرداخت بدهی تسهیلات بانکی را داشتند که مقرر شد در فرصت مناسب بدهی بانکی را تسویه کنند.

قاسمی فرزاد افزود: یک پرونده مربوط به بازبینی فنی و تعمیرات اساسی واحد تولیدی اسید بود که برای این اقدام نیاز به سوخت جایگزین داشت و مصوب شد سوخت جایگزین تحویل این واحد تولیدی شود.

 

 

دیگر خبرها

  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • نگاه ویژه نمایندگان وزیر به مشکلات کلان استان
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودروی وارداتی دست دوم/ دولت مخالف است؟
  • تکلیف واردات خودروهای کارکرده چه شد؟
  • بررسی مشکلات ۶ طرح نیمه تمام در جلسه رفع موانع تولید
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان