Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:41:04 GMT

جدا کردن آب شرب از فضای سبز امکان پذیر نیست

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۹۴۹۱

جدا کردن آب شرب از فضای سبز امکان پذیر نیست

مصطفی خادم روز سه شنبه در یک نشست خبری افزود: یکی از مشکلاتی که برای استفاده از پساب فاضلاب در فضای سبز شهری بندرعباس وجود دارد، شوری و کیفیت آن است و مشهد، اصفهان، شاهین شهر و سایر شهرهایی که از پساب فاضلاب برای آبیاری فضای سبز استفاده می کنند چنین مشکلی ندارند و بندرعباس تنها شهر کشور است که پساب آن شور و نامناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مسوول شهری، پساب شهر بندرعباس به دلیل شوری نیازمند نمک زدایی و تصفیه مجدد است که هزینه آن را افزایش می دهد و رایزنی ها با شرکت فروشنده پساب برای رسیدن به توافق روی قیمت ادامه دارد که تا زمان نهایی نشدن نتیجه، نمی توان زمان مشخصی برای جایگزینی پساب به جای آب شرب تعیین کرد.

خادم ادامه داد: فضای سبز بندرعباس دارای ۱۹۰ انشعاب از آب شرب شهری است که حدود ۱۴۵ کنتور داشته اند و از این تعداد کنتور، ۲۵ عدد آنها سرقت شده و ۲۵ کنتور نیز خراب است و هم اکنون ۹۵ کنتور در مدار قرار دارد.

اختلاف بزرگ در میزان مصرف آب شرب

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بندرعباس حداکثر میزان آب شرب مصرفی برای آبیاری درختان و گیاهان فضای سبز را ۶۴ لیتر در ثانیه (حدود پنج میلیون و پانصد هزار لیتر در شبانه روز) اعلام کرد.

این در حالیست که مدیرعامل آب و فاضلاب شهری بندرعباس ۲روز قبل، میزان آب شرب مورد استفاده توسط شهرداری برای فضای سبز را ۱۴۰ لیتر در ثانیه (حدود ۱۲ میلیون لیتر در شبانه روز) اعلام کرده بود.

استاندار هرمزگان و رئیس شورای حفاظت منابع آب استان نیز حدود ۶ ماه قبل، میزان آب شرب مصرفی توسط شهرداری بندرعباس را ۱۱۰ لیتر در ثانیه (حدود ۹میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر در شبانه روز) اعلام کرده بود.

این مدیر زیرمجموعه شهرداری بندرعباس در پاسخ به سوال ایرنا درباره اختلاف زیاد رقم اعلام شده توسط خود با عددهای گفته شده از سوی مدیرعامل آب و فاضلاب شهری و استاندار هرمزگان پاسخ واضحی نداد و به این جمله بسنده کرد که: "من استدلال ها و عدد و رقم های خودم را دارم. "

خادم تصریح کرد: تنها راه شفافیت و رفع این تناقض، نصب کنتور برای تمام انشعاب هاست.

وی اظهار داشت: سال ۹۲، هنگام گرفتن انشعاب، پول کنتورها را داده ایم اما همه آنها را تحویل نگرفته ایم.

خادم همچنین یادآور شد: پیش از این یک دستگاه تصفیه از آب و فاضلاب گرفته ایم که در بوستان الزهرا (س) نصب شده و مشتاق هستیم باز هم از این دستگاه ها استفاده کنیم اما تاکنون در این باره مطلبی به صورت مکتوب به ما اعلام نشده است.

فاضلاب خام می خواهیم

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بندرعباس گفت: بر اساس یکی از مصوبه های وزارت کشور، شهرداری ها می توانند فاضلاب خام را از شرکت های آب و فاضلاب به صورت رایگان بگیرند و آن را تصفیه کرده و برای فضای سبز استفاده کنند که ما نیز خواهان دریافت فاضلاب خام در بندرعباس هستیم.

خادم توضیح داد: چنانچه فاضلاب خام دریافت کنیم، اقدام به جذب سرمایه گذار و راه اندازی تصفیه خانه خواهیم کرد.

پلیس فضای سبز کار خود را آغاز می کند

خادم در بخش دیگری از این نشست، از راه اندازی پلیس فضای سبز تا هفته آینده خبر داد و اضافه کرد: نیروی پلیس فضای سبز از منابع انسانی سازمان تامین می شود که وظیفه اصلی این افراد جلوگیری از قطع درختان است.

به گفته وی، سال گذشته ۲۰۰ پرونده قضایی با موضوع قطع درخت از سوی این سازمان به دادگاه ارسال شده است.

۲۰۹۴ /‏۶۰۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری بندرعباس شهرداری فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۹۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۲۴ هزار لیتر گازوییل قاچاق در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، فرماندهی انتظامی هرمزگان گفت: سوخت‌های قاچاق از ۲۲ دستگاه خودروی سواری و وانت نیسان فعال در این زمینه کشف شده است.

علی اکبر جاویدان گفت: در این طرح ضربتی ۲ خرده فروش و توزیع کننده مواد مخدر و شماری اتباع غیر مجاز هم دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید؛ کشف ۷۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان

دیگر خبرها

  • کاهش مدت زمان انعقاد قراردادهای اجاره از طريق سامانه خودنویس امکان‌پذیر شد
  • آغاز عملیات عمرانی یادمان شهید گمنام در بوستان فدک
  • تیم فوتبال شهرداری بندرعباس از خطر سقوط فرار کرد
  • ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
  • جبلی: عملیات «وعده صادق» پُر از دستاورد بود؛ ضربه‌پذیر بودن اسرائیل ثابت شد
  • احداث سالن ورزشی در محله جروکان
  • استاندار خراسان رضوی: رژیم صهیونیستی بسیار آسیب پذیر است
  • کشف ۱۲۴ هزار لیتر گازوییل قاچاق در هرمزگان
  • ضریب دادن به پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری یک ضرورت است
  • خداحافظی با پیاده‌رو‌های خاکی در منطقه پردیسان قم