Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت نفت در بازارهای جهانی به علت نگرانی در مورد تقاضا برای نفت 22 سنت کاهش یافت و به 64.64 دلار در هر بشکه رسید.به گزارش بلاغ،به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه در میان نگرانی در مورد چشم‌انداز تقاضا برای نفت کاهش یافت اما اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر بشکه نفت برنت با 22 سنت کاهش 64.64 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 10 سنت کاهش 57.80 دلار به ازای هر بشکه معامله شد.

پس از اینکه ایران پهپاد آمریکایی متجاوز به حریم ایران را ساقط کرد، قیمت نفت برنت هفته گذشته 5 درصد و نفت خام امریکا 10 درصد افزایش یافت.

رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته رهبر ایران و دیگر مقامات ایرانی را تحت تحریم قرار داد.

تام سولیوان، موسس موسسه مشورتی امنیت و انرژی گفت: «این اقدام به طرز موثری هرگونه مذاکره با گفتگو برای پایان دادن به بحران را غیرمحتمل کرد.»

همچنین ترامپ در توئیتر خود نوشت کشورهای دیگر باید خود از حمل و نقل محموله های نفتی شان در غرب آسیا حفاظت کنند به جای اینکه آمریکا این کار را بکند.(جزئیات بیشتر)

برخی می‌گویند تهدید درگیری نظامی فوری کمی کاهش یافته است.

با این حال، به گفته تحلیلگران، انتظار می‌رود که عرضه نسبتا کم بماند زیرا اوپک و هم پیمانانش احتمال توافق کاهش تولید را در نشست اول و دوم جولای تمدید خواهند کرد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۹۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی

غلبه عامل نگرانی‌ها درباره تقاضای جهانی نفت خام بر عامل تنش‌ها در منطقه خاورمیانه قیمت‌های جهانی نفت خام را کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در پی افزایش احتمالی ذخیره‌سازی‌های تجاری نفت خام آمریکا، انتشار داده‌های اقتصادی ضعیف‌تر از چین و کاهش چشم‌انداز کاهش نرخ بهره و به‌دنبال آن تشدید نگرانی‌ها درباره تقاضای جهانی، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (۲۹ فروردین‌ماه) برای سومین روز پیاپی کاهش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال ساعت ۱۲ و ۱۰ روز چهارشنبه برای تحویل در ماه ژوئن با ۵۱ سنت یا ۰.۶ درصد کاهش به ۸۹ دلار و ۵۱ سنت به ازای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا در معاملات امروز برای تحویل در ماه مه با ۴۱ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش، ۸۴ دلار و ۹۵ سنت به ازای هر بشکه داد و ستد شد.

کاهش سود ناشی از تنش‌های ژئوپولییتیک در پی چشم‌انداز ضعیف اقتصادی، قیمت‌های جهانی نفت خام را در این هفته کاهش داد.

تحلیلگران انتظار ندارند حمله موشکی و پهپادی بی‌سابقه ایران به اسرائیل سبب دوری تازه از تحریم‌های ایالات متحده آمریکا بر صادرات نفت ایران شود.

دیگر خبرها

  • رمزگشایی از مولفه‌های کاهش قیمت دلار
  • رمز گشایی از مولفه‌های کاهش قیمت دلار
  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • چشم انداز تاریک تقاضا مانع افزایش قیمت نفت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • کاهش ۰.۴۷ درصدی قیمت جهانی نفت
  • پیش‌بینی‌ نفت ۱۰۰ دلاری با حمله رژیم صهیونیستی به ایران
  • هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش ها در خاورمیانه