Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده کشورمان در سازمان ملل با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در جنگ اقتصادی با آمریکا قرار دارد، گفت: ما به‌طور قطع به هر حمله‌ای علیه سرزمین‌های خود پاسخ خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، مجید تخت روانچی، نماینده کشورمان در سازمان ملل در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان در پاسخ به سوالی درباره واکنش وزارت امورخارجه ایران که اعلام کرده تحریم‌های جدید به معنی بسته شدن همیشگی راه دیپلماسی با دولت مستأصل آمریکاست، گفت: این بدان معنی است که آمریکا هیچ علاقه‌ای به دیپلماسی واقعی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چیزی که آنها می‌خواهند، پذیرش تمام و کمال خواسته‌های آمریکاست که ناعادلانه هستند زیرا ما یک توافق، نه فقط با آمریکا بلکه با چندین کشور دیگر داریم. ما می‌دانیم که آمریکا تلاش می‌کند ایران را مجبور به پذیرش خواسته‌های ناعادلانه‌اش کند.

روانچی ادامه داد: شاهد بودید که آمریکا سرانجام از برجام خارج شد و از آن زمان ما شاهد آشفتگی و یک بی‌نظمی در خاورمیانه هستیم که دولت آمریکا آن را با خروج از این توافق و سپس بازگرداندن تحریم‌ها و لغو ممنوعیت فروش نفت ایران آغاز کرد. پس از آن نیز نام سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد و ناو خود را به منطقه اعزام کرد. تمامی اینها نشان دهنده این است که آنها به دنبال دیپلماسی نیستند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط ایران اظهار داشت: ایران به‌طور قطع پهپاد آمریکا را ساقط کرده است اما این هواپیما کاملاً در حریم هوایی ما بود. ما دست کم چهار بار به آنها هشدار دادیم اما به هشدارها توجهی نکردند.

نماینده ایران در سازمان ملل در پاسخ به این سوال که رئیس جمهور روحانی گفته است "تحریم و جنگ دو روی یک سکه هستند"، آیا این به معنی جنگ ایران با آمریکا است، تصریح کرد: ما به‌طور قطع در جنگ اقتصادی با آمریکا هستیم. آمریکا تلاش کرده تمام فشاری را که می‌تواند به ایران وارد کند و شرایط را برای مردم ایران سخت کرده است که قطعاً از نظر ما جنایت جنگی به شمار می‌آید.

وی افزود: به‌طور حتم این تحریم‌ها به مردم فشار می‌آورد. قطعاً ما برای مدیریت کشور تلاش می‌کنیم و تاکنون نیز چنین کرده‌ایم اما واقعیت این است که دولت آمریکا بر مردم ایران فشار تحمیل می‌کند.

روانچی در پاسخ به اینکه آیا راه خروج از این وضعیت گفت‌وگو با آمریکا نیست؟ خاطر نشان کرد: چطور می‌توان با دولتی مذاکره کرد که مردم را تحت فشار قرار می‌دهد. آنها همین دیروز تحریم‌های جدیدی وضع کردند. چطور می‌توانیم گفت‌وگو با کسی را آغاز کنیم که ایران را تهدید می‌کند.

این دیپلمات کشورمان در پاسخ به سوالی درباره گفت‌وگوهای واشنگتن با کره شمالی در شرایطی که پیونگ یانگ هنوز تحت تحریم است، بیان کرد: وضعیت در کره شمالی با ایران کاملاً متفاوت است. من بر این باورم که در مورد ایران ابتدا باید فرهنگ ایرانی را درک کرد. فرهنگ ایرانی تهدید، ارعاب و تحمیل فشار از سوی هیچ کسی را نمی‌پذیرد. اگر دولت آمریکا در پیشنهادش برای مذاکره صادق است باید به مردم ایران احترام بگذارد و ادبیات درست را برای حرف زدن انتخاب کند. ما خواهان رفتار متفاوتی از سوی آمریکا هستیم.

وی در پاسخ به اینکه اگر رئیس جمهور ترامپ از حمله به ایران منصرف نمی‌شد و چنین اتفاقی روی می‌داد، چه پیش می‌آمد گفت: من فکر می‌کنم که تمام منطقه دچار آشفتگی می‌شد. به‌طور قطع ایران هیچ حمله‌ای به خاک و سرزمین‌های خود را نمی‌پذیرد.

روانچی در پاسخ به این سوال که آیا ایران با اقدام نظامی جواب خواهد داد، تاکید: به‌طور قطع. من تنها می‌گویم که نمی‌توان انتظار داشت که ایران (در چنین شرایطی) کاری نکند و دست روی دست بگذارد. ما به هر حمله‌ای علیه سرزمین‌های خود پاسخ می‌دهیم.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نماینده ایران در سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۹۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی در حمایت از حمله به اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز :

نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای در خصوص عملیات «وعده صادق» ضمن حمایت از ستاد کل نیرو‌های مسلح، تاکید کردند: هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل و پشتیبانانش بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

پاسخ کوبنده به اقدام تروریستی و جنایتکارانه رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی حق مسلم و انتظار مشروع ملت ایران و انسان‌های آزاده جهان و تحقق وعده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود، متجاوزان و جنایتکاران تروریست بدانند که امنیت و صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ملت غیور ایران خط قرمز آحاد ملت به خصوص نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده و با تمام قدرت و ظرفیت با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی و آمادگی کامل و روحیه‌ای مضاعف در پاسداری از آرمان‌ها و اهداف نظام ایستاده‌ایم.

ما نمایندگان جوامع ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از دلاورمردان ستاد کل نیرو‌های مسلح، وزارت دفاع فرماندهان غیور ارتش و سپاه و به ویژه فرمانده رشید هوافضای سپاه این موفقیت را خدمت رهبر فرزانه انقلاب و ملت سرافراز ایران تبریک عرض نموده و اعلام می‌داریم همواره هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل و پشتیبانانش بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

گفتنی است؛ این بیانیه به امضای شارلی انوبه تکیه نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران، اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان ایران، روبرت بگلریان نماینده مسیحیان ارمنی اصفهان و جنوب ایران، آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران و همایون سامح یه نجف‌آبادی نماینده کلیمیان ایران رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنایع وابسته به پهپاد و موشک ایران/ وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت توسط آمریکا/ روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک/ حمله اسرائیل به پایگاه‌های دفاع هوایی در جنوب سوریه
  • نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است
  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی در حمایت از حمله به اسرائیل
  • رونمایی از طرح پیشنهادی آمریکا به اسرائیل برای تلافی حمله ایران
  • المیادین: ایران قواعد جدیدی را به آمریکا و اسرائیل تحمیل کرد
  • المیادین: ایران قواعد جدیدی را به آمریکا و اسرائیل تحمیل کرد/ پاسخ‌های ایران با پیامدهایی استراتژیک
  • عضو کابینه جنگ اسرائیل: مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می کنیم
  • آکسیوس: آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند