Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@01:29:23 GMT

لکه صنعتی داشلیجه به ناحیه صنعتی تبدیل می شود

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۸۹۶۷۶

لکه صنعتی داشلیجه به ناحیه صنعتی تبدیل می شود

استاندار البرز از تبدیل لکه صنعتی داشلیجه به ناحیه صنعتی خبر داد. ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱ استانها البرز نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، عزیزالله شهبازی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز که عصر امروز در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه لکه صنعتی داشلیجه 40 هکتار مساحت با 57 واحد تولیدی دارد، اظهار داشت: واحدهای مستقر در این لکه صنعتی با موانعی مواجه هستند که برای رسیدگی به آنها بازدید میدانی از این منطقه صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : با تبدیل لکه صنعتی داشلیجه به ناحیه صنعتی، واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در این ناحیه می‌توانند از امکانات و تسهیلات برای پیشبرد امور خود در راستای توسعه تولید و اشتغال بهره‌برداری کنند.

استاندار البرز با بیان اینکه علی‌رغم پیگیری هایی که در ادوار گذشته صورت گرفته بود تاکنون اقدام موثری در جهت حل مشکلات این لکه صنعتی صورت نگرفته بنابراین امروز همراه با اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور در منطقه به بررسی وضعیت آن پرداختیم.

شهبازی با بیان اینکه مشکلاتی شامل اختلافات منطقه ای، روشنایی، نخاله، آسفالت نیز طرح شد که بر این اساس مقرر شد متولی این لکه صنعتی ظرف یک هفته مشخص شود و یکی از شهرستان ها ساماندهی آن را بر عهده گیرد، ‌بیان کرد: در موضوع روشنایی نیز شرکت برق منطقه‌ای موظف شد ظرف یک ماه مشکل را برطرف کند.

استاندار البرز عنوان کرد: مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی البرز نیز از سوی استاندار مامور پیگیری تبدیل شدن این لکه به ناحیه صنعتی شد.

وی گفت: شهرداری‌های مرتبط با لکه صنعتی داشلیجه با همراهی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان مکلف به ساماندهی زباله و نخاله های موجود در این منطقه شدند.

شهبازی با بیان اینکه از اعتباراتی که در اختیار داریم برای ساماندهی این لکه صنعتی اختصاص می دهیم، عنوان کرد: شرکت شهرک های صنعتی نیز باید از اعتبارات خود در این راستا استفاده کند.

استاندار البرز با بیان اینکه به دنبال چرایی عدم تحقق وعده های گذشتگان نیستیم چراکه بر این باور هستیم تمام توان خود را بکار گرفته اند، گفت: عمر مسئولیت‌ها کوتاه است و بنابراین بویژه در شرایط کنونی باید درصدد اقدامات اجرایی و عملیاتی در جهت ارتقا رفاه آرامش مردم باشیم تا وعده عمل نشده ای برای آیندگان به یادگار نگذاریم.

وی افزود: مصوبات این نشست قابلیت اجرایی و عملیاتی دارد از این رو به جد پیگیر به سرانجام رسیدن امور محوله هستیم.

شهبازی ادامه داد : اکنون البرز روی ریل توسعه و پیشرفت و شکوفایی اقتصادی قرار دارد و افتتاح شهرک دارویی برکت با 7 هزار نفر اشتغال، آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک گلخانه ای استان با 700 اشتغال، ایجاد پست 400 کیلوولتی برق، اجرای گازرسانی به مناطق مسکونی و صنعتی، تخصیص آب و پساب برای واحدهای صنعتی، تبدیل لکه های صنعتی به شهرک و ناحیه صنعتی و... بخشی از اقدامات هفته های اخیر این استان در این راستا بوده است.

وی افزود: برنامه محور، متحد و منسجم اهداف توسعه ای استان را بر مدار بهره برداری از توان بخش خصوصی و ایجاد بسترها و زیرساخت های لازم برای مشارکت های مردمی و جلب توجه مسئولان ملی گام بر می داریم.

انتهای پیام/ش

R1377/P/S6,50/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۸۹۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌انتقال آب رودخانه کرج به البرز برای عبور از تنش تابستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز ‌گفت: برای عبور از تنش آبی احتمالی شهرستان کرج‌ در تابستان پیش‌رو، تلاش خواهیم کرد تا شبکه جدید انتقال آب به کرج، را تکمیل و وارد مدار کنیم. - اخبار استانها -

داوود نجفیان در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در کرج با بیان اینکه برای عبور از تنش آبی احتمالی شهرستان کرج‌ در تابستان پیش‌رو، تلاش خواهیم کرد تا شبکه جدید انتقال آب به کرج، را تکمیل و وارد مدار کنیم، اظهار داشت: با احداث شبکه جدید انتقال آب کرج، 700 لیتر برثانیه آب به تصفیه خانه شماره سه کرج انتقال می‌یابد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این خط انتقال آب 800 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که بخشی از آن توسط وزارت نیرو تامین شده است، افزود: این طرح در قالب طرح جهادی انتقال آب از رودخانه کرج به کلانشهر کرج و با هدف مهار تنش آبی توسط شرکت آب منطقه ای استان البرز و با حمایت وزارت نیرو انجام خواهد شد.

نجفیان با اشاره به افزایش شبکه آبی کرج با احداث این پروژه ادامه داد: با احداث خط انتقال آب رودخانه کرج به تصفیه‌خانه شماره سه این کلانشهر، سالانه 5.12 میلیون مترمکعب آب شرب به ظرفیت شبکه آبرسانی کرج اضافه می‌شود.

وضعیت بحرانی سد کرج در فروردین 1403 + فیلم

‌مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز در ادامه با بیان اینکه این پروژه با ساخت تصفیه‌خانه شماره سه کرج که از سال گذشته با هدف تامین آب پایدار این کلانشهر آغاز شده ‌اکنون نیز به صورت ضربتی و جهادی شبکه انتقال آب از رودخانه کرج به تصفیه‌خانه مذکور به اجرا در‌آمده است، تصریح کرد: این شبکه به طول 1.5 ‌کیلومتر با استفاده از لوله‌های فولادی به قطر 800 میلی متر در مدت زمان کوتاه اجرا می‌شود و قرار است تصفیه‌خانه شماره سه کرج تا قبل از آغاز فصل تابستان بهره‌برداری شود.

وی با بیان اینکه این خط انتقال پیش از تکمیل تصفیه‌خانه احداث خواهد شد، خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های شبکه جدید انتقال آب کرج تامین آب در زمان وقوع حوادث احتمالی در شبکه انتقال آب سد طالقان است که شبکه جدید از بروز اختلال در آبرسانی به کرج جلوگیری می‌کند.

‌مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز یکی دیگر از اقدامات شرکت آب منطقه‌ای را‌ تقویت سفره‌های زیر‌زمینی با استفاده از طرح‌های تغذیه مصنوعی عنوان کرد و گفت: ‌‌اکنون طرح‌های زیر‌ساختی مختلفی برای تامین آب از سدهای البرز در دست اقدام است تا بتوانیم سهمیه لازم را از این منابع آبی جذب کنیم.

نجفیان با بیان اینکه اکنون به دلیل آماده نبودن بخشی از زیرساخت‌ها‌، استان البرز به ویژه کلانشهر کرج به تامین آب از سد طالقان وابسته است، تاکید کرد: با تکمیل تصفیه‌خانه شماره سه کرج تنش آبی شرق استان البرز کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • عملیات عمرانی بهسازی بزرگراه شهید باقری در منطقه ۸
  • بز‌های کوهی در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی (فیلم)
  • (ویدئو) بزهای کوهی در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی
  • ایران قدرتی منطقه‌ای است که به تدریج به قدرت جهانی تبدیل خواهد شد
  • راه اندازی نخستین هنرستان جوار صنعت در شهرستان البرز
  • راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت سرعت می‌گیرد
  • ‌انتقال آب رودخانه کرج به البرز برای عبور از تنش تابستان
  • توسعه همکاری‌های منطقه ای ایران در جهت تبدیل شدن به‌هاب گازی منطقه
  • لزوم اعلام رسمی تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی